Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: L'EXPERT

Gener és mes de bons propòsits I molts d'aquests tenen a veure amb posar el cos a punt. Hi ha qui decideix fer-ho recorrent al crossfit, una disciplina exigent nascuda fa vint anys a califòrnia per a entrenar marines I bombers. Els seus exercicis d'alta intensitat ajuden a posar-se en forma, però convé executar-los correctament per a evitar lesions.

L'EXPERT

L’EXPERT: Luis Serratosa, coordinador del grup de treball de Cardiologia de l’Esport de la Societat Espanyola de Cardiologia (SEC) i cap de servei de Rehabilitació i Medicina de l’Esport de l’Hospital Quirónsalud Madrid: “El crossfit no suposa un risc de mort sobtada per a gent sana”

/imgs/20190101/Serratosa.jpg

Quins riscos té el crossfit?

El problema principal és practicar-lo amb un control escàs, sense tenir en compte les condicions particulars de cada esportista, perquè els problemes són traumatològics, de lesions.

I cardiovasculars?

El crossfit no té un efecte especialment perjudicial en relació amb la mort sobtada comparat amb el d’altres esports d’alta exigència. És més probable que això passi en subjectes amb cardiopatia, però no suposa un risc per a gent sana. Si hi ha miocardiopaties, l’alta intensitat acceleraria la progressió de la malaltia, per aquesta raó hem de practicar esports de menys intensitat. Aquells que tenen insuficiència o estenosi valvular han de fer esports de menys intensitat i amb un component de força més baix.

Fer crossfit amb menys intensitat o no fer-ne?

/imgs/20190101/GettyImages-590575175.jpg

En esports on es pot controlar més la intensitat (carrera, natació…) és més senzill. Però en aquest cas no és fàcil controlar la intensitat de l’exercici de força o de l’exigència aeròbica, perquè en general són esforços més intensos i repetits, però més curts. Es pot fer un descans més gran, que els esforços siguin amb menys pes…

Quin és el llindar apropiat de pulsacions màximes?

En una persona sana ha d’anar de forma gradual, perquè l’adaptació sigui l’adequada tant des del punt de vista musculoesquelètic com cardíac. I si es té algun problema, no s’ha de superar el 85 % de la freqüència cardíaca màxima o el 50-60 % del pes màxim que pot aixecar en una repetició. Ho haurà de decidir l’especialista depenent del tipus d’obstacle.

Com veu la feina del coach?

És desitjable que tingui formació i coneixements suficients i que, quan detecti algun símptoma anormal, li digui al client que es faci un reconeixement mèdic. Els gimnasos haurien d’exigir un reconeixement mèdic mínim; a més, haurien de disposar dels mitjans necessaris per si cal atendre un esdeveniment cardíac greu de manera immediata i efectiva, com ara personal format en reanimació cardiopulmonar i un desfibril·lador.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions