Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Les dades, informacions, interpretacions i qualificacions que apareixen en aquesta informació corresponen exclusivament al moment en què es van realitzar i tenen, per tant, una vigència limitada.

Exercici físic : L'últim per a estar en forma

L'aparició constant de noves gimnàstiques respon a una demanda creixent de persones que busquen millorar la seua salut d'una forma amena

Gimnàstica aquàtica

En general, l’aquafitness es fa mitjançant una sèrie de combinacions d’exercicis físics dins l’aigua, que implica una millora ràpida de la condició física general i a més d’una forma divertida. /imgs/20061001/img.informe.03.jpg

  • Quins músculs es treballen. Tots.
  • Qui en pot practicar. Està indicat per a tot tipus de persones i edats gràcies als seus nombrosos beneficis físics. Persones amb problemes de sobrecàrrega, en període de recuperació després d’una operació de columna, o una altra lesió traumatològica, problemes de mobilitat i estabilitat articular, en genolls, turmells… i, en major mesura, per a problemes d’esquena en general. També és un exercici molt apte per a dones embarassades i la tercera edat.
  • Beneficis. La pressió hidrostàtica afavoreix el retorn venós i la circulació sanguínia i limfàtica, disminueix la freqüència cardíaca (aproximadament 10 pulsacions menys al mateix nivell d’esforç que fora de l’aigua) i té un agradable efecte massatge.
  • Contraindicacions. No en té.
  • Precaucions que cal tenir en compte. Cal evitar quedar-se fred per a prevenir lesions i refredaments. S’ha d’anar alerta en entrar i sortir de la piscina amb els canvis de pressió i de temperatura, ja que poden provocar marejos.

Hem de saber que…No cal saber nadar. Modalitats

  • Aquaeròbic. Consisteix a fer una classe seguint el ritme de la música com en l’aeròbic, però en aquest cas els impactes articulatoris en saltar o en fer certs passos són amortits per l’aigua. En aquest tret es troba la seua gran acceptació tant en persones amb sobrecàrrega com en aquelles amb problemes de genolls o esquena.
  • Aquagym. En aquesta modalitat, els exercicis se centren més en la tonificació muscular, en les repeticions i en el treball amb diferents materials, com ara peses, pilotes i altres materials.

Aquaspinning

/imgs/20061001/img.informe.04.jpgEn una classe semblant a la de cicle cobert en terra (spinning o aeròbic amb bicicleta), amb instructor i música, però que s’imparteix a l’aigua gràcies a unes bicicletes amb un sistema especial de llastat a la piscina. La resistència de l’aigua multiplica la intensitat de la sessió i proporciona un massatge constant al cos. Es treballa el doble però sense sensació de calor ni sudoració.

  • Quins músculs es treballen. Els del tren inferior (quàdriceps, femorals, bessons, glutis, abdominals, etc.)
  • Qui en pot practicar. Tothom. És ideal per als qui disposen de poc de temps per a entrenar. En només mitja hora es pot fer l’exercici que el cos necessita, a més d’ajudar de forma eficaç a controlar el pes i modelar les cames. Aquesta activitat és ideal per a dones, sobretot amb problemes de cel·lulitis, perquè respon justament al tipus d’exercici que necessiten dur a terme: sense impacte, continuat i amb un efecte circulatori. També és una bona activitat per als qui estan lesionats, tenen problemes de genoll i necessiten enfortir el quàdriceps sense riscos.
  • Beneficis. Millora del sistema cardiovascular, de la força i resistència física. El massatge de l’aigua tonifica i modela les cames, els glutis i l’abdomen. Com que es tracta d’una activitat purament aeròbica, l’aquaspinning redueix el greix i el teixit adipós. A més, l’aigua té un gran efecte relaxant i desestressant.
  • Contraindicacions. No en té. El risc de lesió disminueix radicalment pel fet que no hi ha moviments descontrolats, la velocitat és més lenta i les articulacions no han de suportar el pes del cos.
  • Precaucions que cal tenir en compte. Cal evitar quedar-se fred per a prevenir lesions i refredaments. S’ha d’anar alerta en entrar i sortir de la piscina amb els canvis de pressió i de temperatura, ja que poden provocar marejos.
  • Hem de saber que…És recomanable que l’aigua cobrisca fins al pit perquè els braços també treballen amb el pes de l’aigua.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions