Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: Precaucións por idade

Non chamuscar. É o primeiro mandamento que debe ter en conta quen se dispoña a cociñar nunha grella, nunha tixola ou nunha prancha. O bo tempo invita ás comidas ao aire libre, pero os alimentos moi queimados pásanlle factura ao organismo. O exceso de combustión pode xerar acrilamida e outras substancias tóxicas derivadas da exposición desmesurada a fontes de calor. Sobre todo no verán, moito coidado co lume.

Precaucións por idade

ASÍ SE TOMAN PRECAUCIÓNS.

Preparar alimentos con lume require toda a nosa atención, e non só polo risco de incendio. A forma de asar a carne (e de comela) é fundamental para reducir a exposición ás substancias tóxicas que se xeran co exceso de calor. Respecto diso, o Instituto Nacional do Cancro de Estados Unidos recomenda o seguinte:

  • Non expoñer a carne directamente ás chamas ou a unha superficie quente de metal, e non cociñala por un período prolongado (especialmente altas temperaturas).
  • Voltear a carne de xeito continuo sobre a fonte de calor, en lugar de deixar que se faga na grella case sen movela.
  • Cortar e apartar os anacos chamuscados de carne. E non comelos.
  • Evitar usar o zume da carne asada como prebe.

Ademais, podemos tomar precaucións moi sinxelas desde o momento da compra:

  • Elegir buenas piezas de carne, en lo posible, no procesadas y magras. Cuanto más magras, mejor.
  • Elixir boas pezas de carne, no posible, non procesadas e magras. Canto máis magras, mellor.
  • Se o plan é facer hamburguesas, podemos elaboralas na casa (e asegurarnos así de que non conteñen amidón nin azucres engadidos).
  • Se torramos o pan, non deixaremos que se chamusque: apartarémolo da calor en canto comece a dourarse.
  • Se queremos asar salchichas, chourizos ou morcillas, hai que prestar atención ás etiquetas. Canto maior sexa a porcentaxe de carne (ou menor a dos produtos engadidos), mellor.
  • Asar con bo carbón ou boa leña. Non fai falta converterse no prestixioso cociñeiro Bittor Arginzoniz, laureado internacionalmente polos seus exquisitos asados que maridan distintos tipos de alimentos e madeiras, pero si prestar atención ao que se queima.
  • Convén non expoñer os alimentos directamente ao lume, nin achegar en exceso a grella ás brasas. A carne debe cociñarse coa calor, non coas chamas.

Dime que idade tes e saberás a que te expós

O consumo de acrilamida a través dos alimentos varía segundo a nosa idade

  • Nos adultos, as principais fontes de exposición son as seguintes: patacas fritas e os seus derivados (incluídas as patacas asadas), 49 %. Café, 34 %. Pan brando, 23 %.
  • Nos nenos (maiores de un ano) e os adolescentes: os produtos derivados das patacas fritas (excepto as patacas chips e os aperitivos) presentan ata un 51 % de toda a exposición a través da dieta. Pan brando, os cereais de almorzo, as galletas e outros produtos derivados dos cereais ou das patacas poden contribuír ata cun 25 %. Os alimentos procesados para bebés con cereais representaban ata o 14 % da exposición para esta franxa de idade. Os pasteis e os produtos de confitaría ata o 15 % para nenos e adolescentes. As patacas chips e os aperitivos, o 11 % para os adolescentes.
  • En bebés menores de un ano: alimentos para bebés que non son elaborados a base de cereais, 60 %. Alimentos elaborados a base de cereais (sobre todo, biscotas e galletas), 30 %. Outros produtos derivados das patacas, 48 %.

Fonte: Axencia Española de Consumo, Seguridade Alimentaria e Nutrición (AECOSAN).

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions