Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: Els riscos d’ingerir àloe vera

ALGUNES SUBSTÀNCIES D’AQUEST INGREDIENT TENEN CONTRAINDICACIONS

L’àloe vera es fa servir com a ingredient reclam en lactis i begudes, perquè se li atribueixen propietats beneficioses sobre el control de la glucèmia o el tractament de patologies digestives. Tanmateix, l’evidència científica sobre els seus efectes positius no ha estat contrastada per l’EFSA. El seu ús com a ingredient és segur i està autoritzat a la UE, sempre que no contingui aloïna (compost que, en excés, pot causar diarrea i reducció de l’absorció dels nutrients). S’ha de distingir l’ús com a ingredient del consum oral en forma de suplements, ja que aquest sí que és objecte de preocupació per a entitats com l’EFSA, per l’efecte genotòxic (pot causar mal en el material genètic) dels derivats de l’hidroxiantracè, un compost present en aquesta planta.

La cafeïna dels tes

La teïna és el nom que s’atribueix a la cafeïna del te, però és exactament la mateixa molècula i el seu efecte fisiològic és idèntic al que apareix en el cafè: intensifica l’estat d’alerta i millora el rendiment físic. La concentració de cafeïna en la beguda depèn de la varietat del te (més alta en el negre i més baixa en el blanc i en el verd) i de la forma de preparació, de manera que s’incrementa com més temps estigui en contacte amb l’aigua i com més aigua es faci servir. Comparant les quantitats de cafeïna dels diferents tes, en 200 ml (una tassa) de te negre o vermell hi ha aproximadament 44 mg de cafeïna; en una tassa de te verd n’ingerim 30 mg; 30 ml de cafè exprés aporten uns 40 mg; i un cafè casolà (calculat sobre 100 ml) conté 128 mg. Fins a 400 mg de cafeïna al dia es considera una dosi segura per a adults.

Sencera o desnatada?

Pel contingut en greixos saturats dels lactis sencers, la recomanació general ha estat optar pels desnatats. Però això s’ha de revisar, perquè les últimes recerques no troben relació entre el consum de lactis sencers i el sobrepès o malalties cardiovasculars.

Dieta vegetariana per a totes les edats

Ja sigui estricta o ovolactovegetariana (que afegeix al menú lactis i ous), aquest tipus de dieta, com passa amb l’omnívora, és adequada en totes les etapes de la vida (incloses infància i embaràs) si està ben planificada i si se suplementa amb vitamina B12. Aquesta és la posició de l’Academy of Nutrition and Dietetics o l’Escola Americana d’Obstetres i Ginecòlegs.

Sabies que...

Els lactis enriquits amb proteïnes es fabriquen fent passar la llet per una membrana que reté les proteïnes i les concentra. Poden ser una bona opció en circumstàncies concretes (per exemple, per als esportistes després de l’entrenament), però el seu consum no es justifica per a la població general.

Paginació dins d’aquest contingut

  •  No hi ha cap pàgina anterior
  • Ets a la pàgina: [Pág. 1 de 1]

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte