Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Jaki berezi, nutritibo eta orekatuak prestatzeko klabeak / 400 miligramo sodio / Presaka dabilenarentzako otordua / Gluzemia

Jaki berezi, nutritibo eta orekatuak prestatzeko klabeak

  • Plater bakar batean otordu orekatua erdiesteko, bertan ipini behar ditugu landarezko elikagaiak, proteikoak eta irindunak -arroza, patata, lekalea edo ogia-. Postrea esnekiek eta frutek osatuko dute, aukeran.
  • Osagai nagusia proteina -haragia, arraina edo arrautzak- denean begetal askorekin hornituko da. Hornidura lagungarri hori eskutada bat arroz edo pasta edo ogi pusketa bat izan daiteke. Horrela nutriente guztien presentzia bermatzen da.
  • /imgs/20070101/img.despiece-alimenta.01.jpgBegetalen konbinazio egokiak ere plater berezi, nutritibo eta orekatua osatzen laguntzen du: hori lortzeko, lekaleak, laboreak eta fruitu lehorrak nahasi behar dira: babarrun zuriak arroz eta kuiarekin, espageti ilar eta almendra saltsarekin, humus edo garbantzu patea sesamoarekin, ogitan igurtzia, etc.
  • Elikagaiak ongi antolatu ahal izateko, plater handian -plater konbinatuak zerbitzatzeko baliatzen dena- ipintzea komeni da. Horri esker, aurkezpena erakargarri izango da eta jakia gozagarri.
  • Arroz edo pasta aurretiaz egosirik uzten bada, entsaladarekin (baita zorroan prestaturik saltzen diren horietakoa) eta gazta, york urdaiazpiko edo bezperatik sobratu den bular-pusketekin nahastea baizik ez dago.
  • Sobraturiko barazkiak arrautzekin nahasita, tortilla begetal gozoa egin daiteke. Ogitartekoan hartuta, janari orekatu eta nutritiboa izango da.
  • Janari azkar bat janari orekatu eredugarri bihur daiteke. Adibidez, etxean eginiko pizza, erregositako barazkiak oinarri dituena: berakatza, tipula, piper berdea, berenjena, kalabazina, tomatea… Proteina lortzeko, erantsi ganbak, arrain papurtua, oilaskoa ziritan, txerriki edo txahalki birrindua, etab.

Datua: 400

Laurehun miligramo sodio dituzte gosaritarako laboreek, ehun gramoko. Gehiegi, aukeran, elikagai bakarrean, are eta gehiago haurrek maiz kontsumitzen dituztela eta OMS erakundeak aholkatzen duenez, haurrek ez dute egunean 1.200 – 2.000 miligramo sodio baino gehiago hartu behar.

Presaka dabilenarentzako otordua

  • Gosaria
    Ontziratutako fruta-zukua. Esnea, eztia eta gailetak.
  • Hamarretakoa
    Arrozezko tortak edo laboredun barratxoa. Kafesnea.
  • Bazkaria
    • Plater bakarra: Makarroiak (bezperan egositakoak) poltsako entsaladarekin nahasiak, york urdaiazpiko, atun eta gazta pusketekin.
    • Ogi integrala. Fruta. Infusio digestiboa (jela-pusketa batekin, lehenago epel dadin).
  • Askaria
    Jogurta eta fruta.

Afaria
Latako sardinak tortillan eta kontserbako piper gorriak, hornigarri.
Ogi integrala. Mamia, eztia eta fruitu lehorrak.

Nutrizioaren alfabetoa

/imgs/20070101/img.despiece-alimenta.02.jpg

Gluzemia:

odoletan dagoen glukosa kopurua. Balio normalak 70 – 105 miligramo dira, dezilitro bakoitzeko. Glukosa ugaldu egiten da karbohidratoak dituzten elikagaiak hartutakoan (azukrea, gozokiak, ogia, arroza, pasta, patatak, lekaleak, fruta) baina ordu batzuen buruan normaltasunera dator ostera, intsulinari esker; izan ere, pankreasak ekoizten duen hormona honek glukosa odoletatik zeluletara iragazi eta bertan energia bihurtzea ahalbidetzen du. Gluzemia jaisten denean, pankreasak beste hormona bat ekoizten du, glukagona izanekoa; honen eginkizuna da gibelean metaturiko glukosa odoletara helaraztea, berriro ere normaltasunean aritzeko.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

  •  Ez dago aurreko orririk
  • Orri honetan zaude: [Pág. 1 de 1]

Hau interesa dakizuke:

Infografias | Argazkiak | Ikerketak