Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Guia de compra: barretes de cereals : Propietats nutricionals

La seva aportació en sucre és semblant a la de les galetes, encara que el seu contingut en greixos és inferior. Així i tot, no hi ha un consens sobre quin és el seu paper en una dieta saludable ni tampoc sobre la freqüència d'ingesta recomanada

Propietats nutricionals

Propietats

/imgs/20150701/barrita_manzana.jpg

Les barretes de cereals s’elaboren amb diferents grans, des de blat i civada fins a ordi o arròs. Però el més comú és que estiguin fetes amb blat. Aquest cereal aporta hidrats de carboni, un nutrient important per a diverses funcions vitals, com el funcionament dels músculs o del cervell. Els cereals aporten a la dieta algunes vitamines importants, com la vitamina B1, i fins i tot certs minerals, com el fòsfor.

En tot cas, per als experts en nutrició, un dels nutrients més importants dels cereals és la fibra dietètica: nombrosos estudis relacionen la fibra dels cereals amb un risc més baix de patir diverses malalties cròniques, com la diabetis de tipus 2, una de les principals causes de mortalitat al nostre medi.

/imgs/20150701/nino.jpg

En paral.lel, com que la majoria de barretes analitzades en aquesta guia tenen bastant de sucre, no s’ha d’oblidar que hi ha altres aliments més recomanables per a cobrir la ingesta de fibra dietètica, com ara les fruites fresques, les hortalisses, les fruites seques, els llegums i, per descomptat, els cereals integrals.

Quines són les principals diferències entre unes barretes i unes altres?

/imgs/20150701/barritas_lateral.jpg
Com es pot comprovar en el semàfor nutricional, la diferència més destacable entre unes barretes i unes altres és la fibra dietètica, ja que en alguns casos (com el d‘all bran) una barreta pot arribar a cobrir el 33% del que necessita l’organisme diàriament. Quant a la resta de nutrients, les diferències percentuals no són rellevants. El que determina les diferències és la mida de la ració: mentre que la ració d’algunes ascendeix a 40 grams, en d’altres és gairebé la meitat (21,5 grams). Així, el més important és no confondre les barretes de cereals amb altres presentacions, com les barretes energètiques, les riques en proteïnes o les dissenyades per a substituir un àpat.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions