Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Les dades, informacions, interpretacions i qualificacions que apareixen en aquesta informació corresponen exclusivament al moment en què es van realitzar i tenen, per tant, una vigència limitada.

: Quant de sucre ingereix la nostra canalla?

Els espanyols tripliquen el consum de sucre recomanat al dia, i els infants no es queden enrere. Més enllà de les socorregudes galetes, la majoria dels productes que prenen diàriament s’endolceixen amb aquesta substància.

Aliments que acostumem a donar als nens i el seu contingut en sucre (I)

Leites de crecemento // 12,5 terróns

Os leites de crecemento son máis caros que o leite enteiro (a partir dos 12 meses) e inclúen frecuentes alegacións sobre o seu contido en vitaminas, minerais e omega 3. Con todo, os pediatras advirten de que o seu alto contido en azucre supera as recomendacións. “Son innecesarios. Non só teñen moito azucre, tamén son ricos en graxas. Están dirixidos para ser agradables ao padal, o que en bebés e nenos pode dificultar a introdución de alimentos saudables”, analiza Ojeda. Alternativa saudable. Para nenos que non tomen leite materno, antes dos 12 meses, os leites de inicio, e, despois, o leite enteiro.

Bebidas azucradas // 9,5 terróns

Nos últimos meses, España seguía o ronsel de países como Francia ao anunciar unha subida fiscal a estes produtos. Para o dietista Pablo Ojeda, “estas medidas serán útiles conforme sirvan para reducir o prezo de froitas e verduras, co fin de que colectivos desfavorecidos poidan acceder a estes produtos”. De todas as bebidas azucradas, as cualificadas habitualmente como “enerxéticas” son as de maior contido en azucres, alcanzando os 60 g por envase estándar de 553 ml. Alternativa saudable. Só hai unha alternativa saudable a estas bebidas: a auga.

Cereais de almorzo // 9,25 terróns

Para os nutricionistas, os cereais azucrados constitúen un alimento obxectivamente insán que, grazas ao márketing, conseguiu disfrazarse de saudable. “Ademais do prexuízo para a saúde, por tratarse de ultraprocesados con alto contido de azucre, son inadecuados para o almorzo dos menores pola súa capacidade para desprazar alimentos fundamentais, como froitas ou grans integrais”, analiza o dietista Pablo Ojeda. Alternativa saudable. As gachas de avea ou unha taza de iogur grego cun par de culleradas de avea e froita.

Cacaos solubles // 4,75 terróns

Son o azucrado máis consumido nos almorzos infantís, segundo o último estudo Aladino. Un produto ultraprocesado consistente sobre todo en sacarosa tratada con saborizantes que simulan a textura do cacao. O dietista Pablo Ojeda móstrase tallante: “Poderiamos dicir que é azucre pintado de marrón, cun poder aditivo moi perigoso en nenos”. Cacao 100 % en po. Non hai que confundilo coas marcas que chocolatean o leite. Alternativa saudable. O cacao puro suma moitas vantaxes nutricionais antioxidantes: sen azucre e baixo en sal, é un xeito de afacer o padal a sabores reais.

Crema de verduras precociñada // 3,1 terróns

A regra xeral dos nutricionistas é que hai que cociñar na casa e recorrer o menos posible a produtos elaborados. Pero dentro destes, tamén existen excepcións. Unha delas pode ser a familia das cremas de verduras, onde varias marcas presentan algunhas que, aínda que teñen un pouco azucre, conseguen o aprobado dos expertos. Iso si, convén revisar ben a etiqueta e as porcentaxes de azucre e de verdura, porque podemos atopar algunhas con só un 1 % destas últimas. Alternativa saudable. Os salmorejos e os gaspachos precociñados adoitan ter un bo perfil. Tamén, algúns caldos de verduras e cremas de cabaza.

Potitos de froitas // 3 terróns

Conteñen azucres ocultos en cantidades elevadas e algúns chegan ata aos 16 g, o que significa que se se inxiren dúas unidades ao día alcanzaríase o límite da OMS dos 37 g en menores. “Trátase de achegas inncecarias por parte dos fabricantes, posto que a froita xa contén azucres intrínsecos. O azucre libre só proporciona calorías baleiras e, no caso dos bebés, faralles afacerse a sabores doces, dificultando a adhesión a froitas e verduras”, advirte Ojeda. Alternativa saudable. Cando se inicia a alimentación complementaria, o mellor é ofrecer alimentos sólidos para que poidan comer de xeito autónomo.

Pizza precociñada // 3 terróns

Pouco ten que ver coa cociña italiana. Desde o punto de vista nutricional, as alertas non se centran só no seu contido de azucre, como explica Pablo Ojeda: “O seu consumo debe ser moi ocasional, dada a cantidade de graxa, sal e azucre. Ademais de que a calidade dos seus ingredientes, por norma xeral, deixa bastante que desexar”. Alternativa saudable. Para reunións familiares podemos recorrer a queixos, cana de lombo, conservas en vinagre, mariscos, afumados… Tamén se pode optar por facela na casa controlando os ingredientes.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions