Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Los datos, informaciones, interpretaciones y calificaciones que aparecen en esta información corresponden exclusivamente al momento en que se realizaron y tienen, por tanto, una vigencia limitada.

Esports urbans : En forma sobre l'asfalt

L'exercici físic regular és, juntament amb una alimentació sana, el millor aliat per a la nostra salut

/imgs/20050601/informe01.jpg
Amb l’arribada del bon temps, els parcs i carrers de les nostres ciutats acullen les pràctiques ludicoesportives dels anomenats esports urbans. Ciclistes, caminants, addictes al fúting o patinadors són alguns dels que troben en l’asfalt el terreny ideal per a entrenar-se a l’aire lliure mentre prenen el sol i cremen calories. De pas, es mantenen en forma d’una manera econòmica i ecològica.

Ciclisme

Beneficis. El ciclisme és una activitat que es pot practicar a totes les edats i no exigeix mai un esforç màxim al cor. Contribueix a desenvolupar les articulacions i els músculs de les cames, els malucs i els glutis, i a perdre greix a les cuixes i els panxells. També pot millorar el funcionament dels pulmons i del cor i reduir així el risc de patir malalties cardiovasculars. A més, la bicicleta ajuda a incrementar la despesa calòrica i a combatre els problemes de sobrecàrrega.

Riscos. Diversos estudis han demostrat que el ciclisme pot provocar sobrecàrregues o desequilibris en els lligaments i la musculatura de l’espatlla. A això cal afegir les caigudes i els accidents per col.lisió, sobretot amb automòbils.

Equip bàsic. Bicicleta de passeig, de ciutat o híbrida. Roba còmoda i transpirable. Calçat amb sola de goma, ulleres de sol i, el més important, casc.

Consells

  • Cal estar sempre alerta al trànsit i respectar les normes de circulació. Hem de seguir el sentit de la circulació i senyalitzar amb les mans quan volem girar o aturar-nos. Avisem els caminants i els altres ciclistes quan els vulguem avançar.
  • Hem d’estar molt atent als obstacles i irregularitats del terreny.
  • Cal fer una sèrie d’estiraments previs, sobretot amb els músculs de les cames, els glutis, la zona lumbar i el coll.
  • Intentem augmentar l’esforç de forma progressiva.
  • Canviem amb freqüència la posició de les mans, utilitzem guants ben encoixinats i agafem el manillar amb fermesa però sense excessiva força.
  • Evitem bloquejar o fixar en excés els colzes.
  • Convé no deixar caure tot el pes de la part superior del cos sobre els braços.
  • Realitzem exercicis compensatoris, destinats a potenciar la musculatura abdominal i a estirar el psoes ilíac.
  • Cal recordar que el sol i el vent poden causar estralls en la pell. No ens oblidem d’usar una crema protectora.

Paginació dins d’aquest contingut

  •  No hi ha cap pàgina anterior
  • Ets a la pàgina: [Pág. 1 de 3]
  • Ir a la página siguiente Patinatge »

Et pot interessar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Informació de copyright i avís legal

Visita el nostre canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte