Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: Com es pot suplir la manca de vitamina D?

L’alimentació i l’exposició solar de cara, cames i braços tres vegades a la setmana n’eviten el dèficit.

La vitamina D intervé en el funcionament del sistema immunitari i en la regulació del calci i el fòsfor (amb implicacions sobre la salut òssia). S’ha suggerit que el seu dèficit té un paper en algunes malalties (alteracions reproductives, càncer, diabetis), però aquesta qüestió encara s’investiga.

Segons l’Acadèmia Espanyola de Nutrició i Dietètica, les dades assenyalen que, a Espanya, una part important de la població general tenia deficiència moderada de vitamina D abans del confinament. La font principal d’obtenció d’aquesta vitamina és l’exposició solar, però fins i tot en situacions normals el temps que passem a l’aire lliure és limitat, per això la reclusió a casa ha pogut empitjorar relativament aquesta insuficiència, més que no pas desencadenar-la.

Perquè puguem millorar l’estatus de vitamina D, es recomana que ens exposem al sol en cames, braços i cara 15 minuts 3 vegades a la setmana (per a períodes prolongats d’exposició es recomana protecció solar) i incrementar la ingesta d’aliments que en contenen, com ara peix, ous, lactis i altres productes enriquits.

Paginació dins d’aquest contingut

  •  No hi ha cap pàgina anterior
  • Ets a la pàgina: [Pág. 1 de 1]

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions