Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Los datos, informaciones, interpretaciones y calificaciones que aparecen en esta información corresponden exclusivamente al momento en que se realizaron y tienen, por tanto, una vigencia limitada.

Gimnasos i poliesportius : No només qüestió d'imatge, la salut també compta

Entre el culte al cos i l'interès creixent que suscita tot el que està relacionat amb la salut, practicar esport s'ha convertit en més que una moda passatgera

/imgs/20001001/informe01.jpgAixí ho testifica l’increment del nombre de matriculacions que es registra cada tardor en gimnasos privats i poliesportius municipals. Iniciar-se en una activitat física comporta prendre decisions que assegurin que l’esforç i els diners invertits no seran en va.

Qüestions com decantar-se per un centre proper al nostre domicili o per un de pròxim al lloc de treball, la titulació dels professors i l’elecció de l’activitat que més s’adapti a les nostres necessitats o objectius (evitar l’estil de vida sedentari, desenvolupar musculatura, endurir el cos sotmès a una dieta d’aprimament…) s’han de considerar detingudament. I, per descomptat, la tarifa també influirà, ja que les diferències entre centres privats o públics són notables, i dins dels primers la variació en els preus és considerable.

Un ampli ventall d’activitats

  • Aeróbic: Aeròbic: Combina moviments coreogràfics de baixa i alta intensitat al ritme de la música. Activitat idònia per millorar la coordinació i els reflexos.
  • Gym-jazz, Funky, aerodance…Gym-jazz, funky, aerodance…: Moviments aeròbics seguint diversos ritmes musicals.
  • Spinning: Adapta les tècniques de l’aeròbic i del ciclisme de carretera a la bicicleta estàtica. Exercici cardiovascular d’alta intensitat ideal per combatre la cel·lulitis i enfortir abdomen, glutis i cames.
  • Body pump:Mètode integral i personalitzat d’entrenament que combina exercicis cardiovasculars i musculars. Tonifica i millora la forma en un temps rècord. Inclou elements de les sessions aeròbiques tradicionals combinats amb tot tipus de material esportiu: step, gomes, peses, cordes…
  • Boxingaerobic: Combina moviments suaus de cames i braços de la boxa amb la tècnica tradicional de l’aeròbic. Desenvolupa la capacitat cardíaca i el to muscular. Ideal per millorar la coordinació i l’equilibri.
  • Acuaeróbic o fitness acuático:Exercicis realitzats sota l’aigua en una piscina de molt poca profunditat. Estimulant i relaxant, és una font terapèutica i correctora de problemes corporals. Causa menys tensió en articulacions i músculs que altres exercicis i el risc de lesions disminueix ja que el cos pesa menys dins l’aigua.
  • Musculación: El treball amb peses i aparells enforteix els diferents músculs, en marca les formes o n’augmenta el volum, segons l’objectiu que es persegueixi.
  • Stretching o estiramiento: Indicat per estimular músculs, tendons i articulacions, serveix com a escalfament per a altres activitats i prevé lesions. Disminueix la tensió corporal i l’estrès mental. Permet de recuperar la postura correcta del cos.
  • Yoga: Equilibra els quatre sistemes principals del cos: el nerviós, l’arterial, el limfàtic i l’energètic. És un bon complement esportiu ja que augmenta la força i la flexibilitat. Millora trastorns funcionals com la taquicàrdia, l’insomni o els símptomes de depressió.

Beneficis de practicar esport

  • Alenteix els processos degeneratius de l’edat i la pèrdua de les funcions mentals.
  • A partir dels 30 anys es pot augmentar fins al 25% de la capacitat del sistema cardiovascular, amb l’afegit que ajuda a controlar el pes i incrementa el consum d’oxigen dels músculs.
  • Millora la circulació sanguínia i ajuda a prevenir trastorns coronaris, arterials i cardiovasculars.
  • Redueix la hipertensió, l’osteoporosi, la diabetis i la síndrome de tensió premenstrual.
  • Incrementa els nivells del colesterol bo (HDL) a la sang i contribueix a reduir els triglicèrids (greix).
  • Enforteix el sistema immunològic i prevé l’aparició de diversos tipus de càncer, entre ells el de còlon.
  • Augmenta el nivell de la serotonina (hormona) al cervell, cosa que propicia un estat d’ànim més positiu. Té efectes beneficiosos davant la depressió, l’ansietat, l’estrès i la neurosi. Les millores de l’aspecte físic repercuteixen positivament a nivell psicològic, ja que quan una persona va adquirint la imatge que li agrada, se sent més segura de si mateixa i oblida traumes i complexos.
  • La sensació de joia i energia que proporciona la pràctica d’exercici en un entorn agradable resulta molt beneficiosa perquè actua com a antidepressiu natural. De fet, els psicòlegs defensen l’efecte terapèutic del treball físic en les persones que pateixen desequilibris i desordres mentals.
  • Incrementa l’autoconfiança, l’autoconsciència i la claredat de pensament. I és bo fins i tot per millorar la memòria.
  • Tot exercici físic regular augmenta l’eficàcia del son, si no es practica immediatament abans de l’hora d’anar a dormir.
  • nar al gimnàs també millora les relacions amb els altres: les classes compartides ofereixen l’oportunitat perfecta de relació amb els altres i de conèixer persones d’interessos similars als nostres.
  • Millora la capacitat de concentració. Un exemple clar el constitueixen les classes d’aeròbic: el nivell de coordinació que exigeixen les coreografies obliga als qui les practiquen a romandre en un estat de concentració elevat mentre les aprenen i executen.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte