Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: Quin risc té l’excés de proteïna en la dieta dels esportistes?

En persones sanes, prendre el doble de la ingesta de referència és segur.

Els esportistes consumeixen elevades quantitats de proteïnes amb la finalitat de millorar la seva composició corporal i el seu rendiment. Un excés de proteïnes en la dieta se sol relacionar amb efectes negatius per a l’organisme, però, és certa aquesta creença? Els atletes necessiten ingerir més quantitat d’energia i nutrients que una persona que no practiqui exercici físic intens i prolongat: mentre que el consum diari de referència de proteïna per a la població general és de 0,83 g per quilogram de pes (és a dir, una persona de 70 quilos hauria de consumir uns 58 grams cada dia), les pautes establertes per a esportistes de força i de resistència s’eleven a entre 1,2 i 2 grams per quilogram de pes (seguint amb l’exemple, entre 84 i 140 grams/dia).

L’EFSA no estableix una ingesta màxima diària i indica que és segur consumir el doble de les ingestes de referència, i que fins i tot prendre’n 3 o 4 vegades més no té efectes adversos. Però això només s’aplica a persones sanes: les que pateixin alguna malaltia renal, segons l’OMS, poden veure deteriorat el funcionament dels ronyons si consumeixen quantitats superiors a les recomanades.

Paginació dins d’aquest contingut

  •  No hi ha cap pàgina anterior
  • Ets a la pàgina: [Pág. 1 de 1]

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions