Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

: Embaràs: bocins que cuiden dues persones

Paginació dins d’aquest contingut

  •  No hi ha cap pàgina anterior
  • Ets a la pàgina: [Pág. 1 de 0]

Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Les edats de la nutrició : Embaràs: bocins que cuiden dues persones

Si l’alimentació és molt important en qualsevol etapa de la nostra vida, durant la gestació és primordial. Portar una dieta equilibrada, actuar davant un dèficit de nutrients o cuidar especialment la seguretat alimentària resulten clau.

Quan una dona intenta quedar-se embarassada és una prioritat que cuidi l’alimentació, ja que una dieta adequada durant, almenys, els quatre mesos anteriors a la concepció pot contribuir que arribi abans a l’objectiu. De fet, està demostrat que alguns trastorns alimentaris com l’anorèxia, a més de l’obesitat i el consum excessiu de tabac, cafeïna i alcohol, poden condicionar una disminució de la fertilitat.

D’altra banda, les deficiències en àcid fòlic, vitamina A, C, D, E, B1, zinc, seleni, iode, calci i ferro s’han assenyalat com les responsables d’alguns casos de subfertilitat (dificultats per a concebre), per això és clau seguir una alimentació equilibrada. Una visita al metge és molt recomanable per a detectar aquestes deficiències. Amb l’ajuda de l’especialista, per mitjà d’una alimentació adequada es pot promoure una bona qualitat d’òvuls; aportar nutrients i antioxidants per al suport mitocondrial, és a dir, perquè l’embrió tingui l’energia suficient per a créixer i es produeixi la divisió cel·lular; col·laborar perquè l’embrió s’implanti adequadament i assegurar-li un bon flux sanguini que permeti la seva supervivència.

Consells per a millorar la fertilitat

Les doctores María de la Calle i Onica Armijo, ginecòlogues del Servei d’Obstetrícia de l’Hospital de La Paz, ofereixen una sèrie de recomanacions per a millorar la fertilitat en el seu llibre La dieta de la fertilidad y el embarazo (Arcopress).

  • Augmentar la ingesta d’aliments antioxidants. Aquests actuen contra els radicals lliures, que ens poden danyar les cèl·lules i contribuir a una salut deficient de l’òvul i l’esperma. Els trobem en les vitamines i minerals següents: vitamina C (tomàquet, taronja, kiwi, col arrissada, bròcoli, espinac), vitamina E (llegums, arròs integral, alvocat, oli, pèsols, vegetals de fulla fosca), betacarotè (pastanaga, pebrot vermell i groc, bròcoli, espinacs, carabassa) i seleni (cebes, ous, arròs integral i pollastre).
  • Evitar l’alcohol i la cafeïna durant els quatre mesos anteriors a l’inici dels intents de concepció (aquesta recomanació també és vàlida per al pare).
  • Evitar menjar crustacis, mol·luscos i peixos grans de l’oceà (luci, peix espasa, tauró i tonyina), ja que poden tenir traces de mercuri. Optar, millor, pel salmó salvatge, el verat o les sardines: aporten una gran quantitat de proteïnes i greixos “bons” i afavoreixen l’equilibri hormonal.
  • Evitar els greixos saturats i els productes processats artificialment. Els greixos s’aportaran amb l’oli d’oliva, la fruita seca i les llavors, com també amb productes lactis enriquits en vitamina D no massa grassos, com ara iogurts i formatges.

Paginació dins d’aquest contingut

  •  No hi ha cap pàgina anterior
  • Ets a la pàgina: [Pág. 1 de 6]
  • Ir a la página siguiente Durant l'embaràs »

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions