Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: Cal eliminar la pasta en una dieta per a perdre pes?

No és necessari, sempre que s’opti per farines integrals.

Moltes dietes proposen reduir la ingesta d’hidrats de carboni, nutrients majoritaris de la pasta, el pa o l’arròs. Tanmateix, com indica l’Escola de Salut Pública de Harvard, la quantitat d’hidrats és menys important que la seva qualitat. En les farines refinades, per exemple, s’elimina el germen i el segó –les parts del gra que aporten la fibra i són més riques en nutrients–, i només es manté l’endosperma. Aquest està format per midó que, quan s’ingereix, es transforma en glucosa i produeix pics de sucre en sang, i això obliga el pàncrees a treballar més per a produir insulina. Si aquest procés es repeteix constantment, el cos necessitarà més quantitat d’insulina (els alts nivells de la qual afavoreixen l’acumulació de greix corporal) per a aconseguir que baixi la glucosa.

Al contrari que les farines refinades, els cereals integrals no es relacionen amb l’increment de pes, però sí amb un risc més baix de diabetis de tipus 2, malalties cardiovasculars i mortalitat. És a dir, la pasta, l’arròs o el pa es poden consumir en aquest tipus de dietes, sempre que siguin integrals.

Paginació dins d’aquest contingut

  •  No hi ha cap pàgina anterior
  • Ets a la pàgina: [Pág. 1 de 1]

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions