Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Guía de compra: hamburguesas : Hamburguesa, tan desexada como criticada

Con moderación (non máis de 2 veces por semana), con mesura ao escoller os extras que a acompañan e se eliximos as de carne branca (polo, pavo ou coello), este prato pode formar parte da nosa dieta

O seu lugar na dieta

As autoridades en nutrición humana e dietética adoitan desaconsellar o consumo frecuente de hamburguesas. Non obstante, os posibles efectos prexudiciais da súa inxestión habitual teñen que ver máis cos alimentos que acompañan as hamburguesas: maionesa (rica en graxa), refrescos (que conteñen moito azucre), patacas chips (moi caloríficas e con moito sal), sobremesas lácteas (con cantidades considerables de azucres e graxas saturadas) e mesmo bebidas alcohólicas (por exemplo, unha cervexa). É dicir, malia que é certo que no noso país se inxiren cantidades elevadas de cárnicos, tampouco sería xusto considerar que son prexudiciais. O consumo de hamburguesas no marco dunha dieta saudable no seu conxunto é perfectamente compatible cunha alimentación equilibrada. Un exemplo: unha hamburguesa pode tomarse cun boliño integral recheo con leituga e tomate en toros, aderezalo con aceite de oliva virxe e acompañar o prato dunha ensalada verde e dun refrescante vaso de auga fría. A diferenza dende un punto de vista nutricional é inmensa. A hamburguesa é un alimento en cuxa composición podemos atopar cantidades considerables de graxas animais e de sal, dous nutrientes que en exceso poden prexudicar a saúde a longo prazo. A inxestión de sodio (o sal é cloruro de sodio) e de graxas animais debe diminuír de forma clara en toda a poboación española. Todas as asociacións de dietética e nutrición coinciden en recomendar que se diminúa a inxestión destes nutrientes, debido á clara asociación entre o seu elevado consumo e as enfermidades cardiovasculares. Non obstante, en persoas de idade avanzada, o consumo de hamburguesas resulta interesante se teñen falta de apetito, problemas para mastigar, se presentan anemia por déficit de ferro ou ante carencias de vitamina B12

Consumo si, pero con límites

A Sociedade Española de Nutrición Comunitaria e a Sociedade Española de Medicina de Familia e Comunitaria recomendan un consumo de 3 a 4 porcións semanais de carnes en nenos ou adultos, con prioridade das pezas magras. No embarazo, na lactación ou en persoas de idade avanzada, estas organizacións aconsellan unhas 2 porcións semanais. Considérase unha porción de carne de 100-125 g de peso neto. O peso das hamburguesas dispoñibles no mercado oscila entre os 80 e os 150 gramos. En xeral, é raro atopar unha hamburguesa procedente de carne magra. A nosa recomendación respecto da frecuencia de consumo de hamburguesas pode verse no cadro da esquerda.

Enérxicas e con sal

En xeral, as hamburguesas son ricas en enerxía, proteínas, graxas e sodio. A poboación española non presenta carencias destes nutrientes, máis ben todo o contrario. Non obstante, as hamburguesas tamén adoitan achegar fósforo, ferro (aínda que non todas, dependerá da cantidade de carne vermella que conteñan), cinc, vitaminas B1, B2 (riboflavina), B6, B12 e niacina. Destes nutrientes, o ferro e a vitamina B12 son carenciais en determinados grupos de poboación: as mulleres embarazadas son máis susceptibles a presentar anemia por déficit de ferro no último trimestre e, as persoas maiores de 50 anos, poden ter carencias de vitamina B12. A clave, como se pode observar, está no equilibrio. Outro dos factores que deben terse en conta no momento de elixilas é que o tipo de carne empregada condiciona o valor calorífico da hamburguesa e o seu perfil nutricional. Así, as hamburguesas en cuxa composición exista unha maior proporción de porco presentarán, en xeral, unha maior achega enerxética. Isto débese a que o porco contén máis graxa. Malia iso, o porco contén menos graxas saturadas, así que iso compensa en parte os posibles inconvenientes do seu maior contido en enerxía en relación coa tenreira. Ademais, as hamburguesas que conteñen carne de porco, ao seren máis graxas, son máis substanciosas e máis gratas ao padal.

En calquera caso, as hamburguesas que conteñan polo ou pavo serán máis saudables, xa que a súa achega en enerxía, graxas e graxas saturadas é considerablemente menor. Estes resultados pódense extrapolar ao que sucederá con outras carnes vermellas, coma o boi, ou brancas, coma o coello.

Propostas saudables para quen non quere deixar de comer hamburguesas

En definitiva, pódese degustar e saborear unha boa hamburguesa seguindo unha serie de consellos básicos que contribúen a non excederse coas calorías, co sal e coas graxsas:

  • Tamaño. Non comprar as hamburguesas máis grandes, xa que canto maior sexa o seu peso, máis graxas saturadas e máis calorías achegan ao noso organismo.
  • Etiquetaxe. Informarse dos compoñentes nutricionais da hamburguesa elixida. Hai diferenzas importantes en cuestións determinantes para a saúde, como a cantidade de graxas saturadas e a achega de calorías entre unhas e outras.
  • Extras. Valorar a inxestión de todos os “extras”, coma o queixo. En moitos casos, convén quitalo da hamburguesa e deixalo no prato. Deste xeito, o organismo aforra moita graxa saturada e numerosas calorías. O mesmo sucede co beicon.
  • Salsas. As salsas de acompañamento deben utilizarse en pequenas cantidades. Convén lembrar que a maionesa achega sete veces máis calorías que o ketchup ou que a salsa barbacoa, e que a mostaza ten o dobre de sal que o ketchup.
  • Patacas fritas. Aínda que protagonizan unha das parellas máis coñecidas, o dúo hamburguesa-patacas fritas pódese e débese romper. Se a idea é comprar unha ración para acompañar a carne, o mellor é non pedilas e substituílas por ensalada. Pero, se se piden patacas fritas, convén elixir a ración máis pequena.
  • Refrescos. A auga é sempre a mellor opción. Se, aínda así, se elixe un refresco, é preferible tomar sempre a versión lixeira, porque non achega calorías.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións