Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: Quan s’ha de seguir una dieta sense gluten?

NOMÉS LES PERSONES CELÍAQUES O AMB SENSIBILITAT A AQUESTA PROTEÏNA L’HAN DE RESTRINGIR DE LA SEVA ALIMENTACIÓ

La dieta sense gluten, només l’han de seguir les persones amb malaltia celíaca o amb sensibilitat al gluten. Tot i que algunes campanyes publicitàries suggereixen que aquesta dieta millora l’energia o ajuda a perdre pes, les persones sanes no obtenen cap benefici de restringir el gluten. Quan s’elimina de l’alimentació es redueix el consum de fibra a partir de cereals integrals. S’està estudiant si una dieta lliure de gluten podria ser positiva per al tractament de patologies com la fibromiàlgia, el trastorn de dèficit d’atenció i hiperactivitat o la síndrome d’intestí irritable. Tanmateix, això no disposa d’evidència, o els beneficis només es presenten quan, a més d’aquestes patologies, hi ha malaltia celíaca. En cas de sospita que hi pugui haver una intolerància al gluten, està contraindicat eliminar-lo de la dieta, ja que pot interferir en el diagnòstic. Per a obtenir resultats fiables, el pacient n’ha de consumir. La dieta sense gluten no s’ha de basar en productes formulats com “sense gluten” (pa, pastes, cereals...), sinó en aliments lliures de gluten de manera natural: fruita, hortalisses, llegums, llavors, oli d’oliva, carn i peix frescos. Els que contenen gluten de manera natural són alguns cereals: blat, sègol, ordi i civada.

Paginació dins d’aquest contingut

  •  No hi ha cap pàgina anterior
  • Ets a la pàgina: [Pág. 1 de 1]

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions