Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: Formes de congelar el peix i el marisc

Comprar el marisc i el peix amb antelació ens permet estalviar i planificar els menús sense sobresalts d’última hora.

És bona idea comprar-los ja congelats, perquè la congelació industrial és més eficient que no la que fem a casa i conservarà més bé tant el valor nutricional com les característiques organolèptiques de l’aliment. Si els adquirim frescos, s’han de congelar al més aviat possible. El peix cru cal rentar-lo bé i netejar-ne les vísceres. Pel que fa al marisc, els bivalves, com els musclos o les cloïsses, s’han de rentar bé i congelar crus; els crustacis petits, com les gambes, es poden congelar crus o bullits, i els més grans, com la cabra de mar, aguanten més bé cuits.

S’ha d’evitar el contacte directe amb l’aire del congelador i es pot envasar en una carmanyola, en una bossa de congelar, en paper transparent o d’alumini (excepte el peix amb àcids com el suc de llimona). La descongelació lenta manté més bé la qualitat, per tant l’ideal és passar-los a la nevera un dia o dos abans de consumir-los (segons la mida).

Com podem triar un bon brou

Els brous líquids són més recomanables que els brous en pastilles. Per a trobar-ne un que s’assembli més al que fem a casa, ens hem de fixar en la llista d’ingredients i triar el que porti matèries primeres que faríem servir a casa, com ara carn, vegetals o oli d’oliva verge. Hem d’evitar els que incloguin midons, fècules, aromes o sucres. L’ideal és que el contingut en sal sigui, com a màxim, d’uns 0,7-0,8 g per 100 ml. Alguns poden portar substàncies que produeixin reaccions adverses a persones al·lèrgiques o sensibles, com ara gluten, soia, lactosa o api: els al·lèrgens figures destacats a la llista d’ingredients. Pel que fa al sabor, és una qüestió de preferències i de l’ús que en vulguem fer.

Alternatives al paté

Per als aperitius de Nadal hi ha opcions més saludables que el paté, com ara els untables vegetals. Parlem de cremes de llegums (humus), bava ganoush o mutabal (similar, però amb base d’albergínia), muharama (de pebrot), paté de xampinyons, olivada o tapenade (pasta a base d’olives) o cremes de fruita seca.

La carn de xai i el greix 

El xai és de les carns que concentren més greix, tot i que depèn de l’edat de l’animal: com menys anys tingui, més baix serà el percentatge de lípids. El contingut mitjà oscil·la entre el 21% de greix de les costelles (la de vedella en té un 6,6%) i el 12% de la cuixa, del qual aproximadament la meitat són greixos saturats; és a dir, els que es recomana limitar. Per a evitar enriquir més la carn, podem optar per un rostit en lloc d’altres preparacions, com el guisat o el fregit.

Així es poden incorporar les verdures al menú de Nadal

En aperitius i entrants com ara crudités, verdures al forn, porros, cremes (carabassó, carabassa, bolets), com a guarnició en forma d’amanides i saltats o, per què no, canviant el plat principal de carn tradicional per preparacions de verdures: amanides tèbies amb llegums, albergínies farcides, coliflor amb beixamel, card o llombarda.

Paginació dins d’aquest contingut

  •  No hi ha cap pàgina anterior
  • Ets a la pàgina: [Pàg.. 1 de 1]

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions