Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa Gida : Turroia, gramoz gramo

Eskaintza ugaria dago egun, nornahi asetzeko modukoa, eta erosketak ongi planifikatu eta garaiz eginez gero, % 50 ere aurreztu dezakegu

Turroia, gramoz gramo

Azukrea, almendrak eta eztia dira turroiaren oinarria, nahiz eta hainbat bertsiok txokolatea ere izaten duten oinarrizko osagaien artean. Ez da harritzekoa ere, zeren txokolatezko turroiak arrakasta handia lortu baitu, eta gaur-gaurkoz, horixe saltzen da gehien (salmenta guztien % 43 hartzen ditu).

Turroia -betikoa bezala berritzailea ere- gozo bat da, eta erruz ematen ditu kaloriak (baita light erako bertsioek edo azukre erantsirik gabeek ere). 100 gramo bakoitzeko, 500 eta 590 kaloria artean izaten dituzte; hau da, ohiko turroi barra batek (300 gramo) 1.700 kaloria inguru ematen ditu. Karbohidratoek hartzen dute turroien elikadura-osaeraren erdia, eta nabarmentzekoa da, halaber, landare-jatorriko gantzak ere ugari izaten dituela, almendretatik datozenak edo beste fruitu lehorren batetik. Gantz mota hori osasungarria da, organismoarentzat mesedegarria. Ez da ahaztu behar, ordea, gantz saturatuak ere izaten dituela turroiak (% 8 inguru), eta, horregatik, ez da egunero eta neurririk gabe jatekoa.

Gauzak zentzu pixka batekin eginez gero, dena den, ez da zertan beldurtu. Turroia, gehienean, kopuru txikietan jan ohi dugu, eta hala eginda, hainbeste kaloria ere ez ditu ematen. Hau da, lasai jan dezakegu turroi, baina neurrian betiere. Gehiegikeriarik ez egiteko, honako gomendio hauek aintzat hartzea komeni da:

  • Ez da komeni otordurik otordurako tarteetan turroia jaten aritzea.
  • Postrerako turroia badago, otorduaren ondotik fruta pixka bat jatea komeni da, era horretan gutxiago jango baitugu.
  • Saihestu egin behar lirateke osagai ugari dituzten turroiak (txokolatea, kokoa, gorringoa…), kaloria asko ematen dituzte eta..
  • Azukrerik gabeko turroiak ere badira. Eztitzaile artifizialak izaten dituzte, light erakoak edo arinagoak dira, eta kaloria gutxiago ematen dituzte, baina ez dira hain naturalak.
  • Betiko turroietan, guriak du kaloria gutxien, xixonakoak.

Fruitu lehorrak dira turori guriaren zein gogorraren osagai nagusia, baina guria egiteak lan gehiago ematen du

Turroiak zenbat kaloria dituen ohartzeko -30 gramotakoa izaten da errazio gomendatua-, oso baliagarria da beste zenbait elikagairekin alderatzea.

  • 100 gramo turroik 500 kaloria ematen dituzte, eta 30 gramok 150 kaloria.
  • Beste elikagai hauetatik 100 gramo hartuta:

    • Hanburgerra gaztarekin, 540 kaloria.
    • Hirugihar frijitua, 300 kaloria.
    • Espagetiak gurinarekin, 201 kaloria.
    • Light erako marmelada, 120 kaloria.
    • Brokolia, 30 kaloria.
    • Zainzuri freskoak, 20 kaloria.

Bestela esanda; barra erdi turroi jatea bi kilo eta erdi brokoli jatea bezala da. Horrek ez du esan nahi, ordea, turroiari uko egin behar diogunik; neurrian jatea da gakoa, eta gutizia gisa gozatzea.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak