Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Aperitiu saborós i sa : Fruites dessecades: petites de mida però grans en nutrients

Una ració de fruites dessecades (25 g) aporta gairebé les mateixes calories que una peça de fruita fresca (150-200 g), però proporciona més nutrients per mos

/imgs/20110501/alimentacion1.jpg
No són llaminadures, però tampoc fruites a l’ús. Tanmateix, les fruites dessecades constitueixen el substitut perfecte i el complement -segons els hàbits alimentaris – de les dues. Les fruites dessecades es poden prendre com un mos sa i saborós per menjar entre hores, en esmorzars i berenars, i també per barrejar-se amb altres ingredients en receptes variades . Ara bé, no sempre se’n consumeixen perquè se’ls atribueixen moltes calories i s’associen a un guany de pes. Diversos estudis, com els elaborats per la Fundació Internacional de la Fruita Seca i Dessecada, han mesurat l’efecte que tenen en la sacietat, la glucosa, el pes i els nivells d’hormones en comparació amb altres productes que es prenen com a aperitiu (galetes baixes en greix, pa blanc…). En tots els supòsits, les calories van ser les mateixes, igual que el contingut en carbohidrats, greixos i proteïnes, encara que diferia la quantitat de fibra i sucres.

Els resultats tenen una conclusió clara: les fruites dessecades es proposen com a aperitius saludables.

  • El seu consum com a berenar redueix més la gana que altres menjars (com les galetes o el pa).
  • S’evidencia una millor regulació de la glucèmia i de les hormones que controlen la gana i la sacietat.
  • La seva ingesta no altera l’energia total consumida al llarg del dia, raó per la qual el seu consum raonable no afecta el pes corporal.
  • Perfeccionen la qualitat de la dieta perquè proporcionen més fibra i nutrients reguladors (potassi, magnesi, ferro, calci, riboflavina, niacina, vitamina A, E) i menys greixos i colesterol.

Per a tenir-ho en compte

/imgs/20110501/alimentacion2.jpgLes fruites dessecades, pel fet de ser un concentrat de sucres, poden resultar una mica indigestes i flatulentes, raó de més per a un consum moderat en tots els casos, i en particular si es té l’estómac delicat. Ben remullades i cuites en compota s’assenten millor. Així mateix, el seu consum habitual pot afavorir l’aparició de càries dental. Per la seva consistència enganxosa, s’adhereixen a la dentadura, per això és recomanable rentar-se bé les dents després de menjar-ne.

D’altra banda, durant el procés de dessecació industrial d’aquestes fruites se solen utilitzar sulfits, additius conservants que eviten que es ressequin en excés. Aquests additius són els responsables de l’aparició de crisis asmàtiques en alguns individus al.lèrgics o de reaccions al.lèrgiques en persones hipersensibles. Queda l’opció de triar les fruites elaborades de la forma més natural.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions