Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Aperitibo gozo eta osasungarria : Fruta lehortuak: neurrian txiki, mantenugaietan handi

Fruta lehortuen errazio batek (25 g) fruta ale fresko batek (150-200 g) adina kaloria dauzka ia, baina mantenugaia gehiago ematen ditu

Ez dira litxarreriak, ezta ohiko fruta bezalakoak ere. Fruta lehortuak ez dira ez sail batekoak ez bestekoak, baina bien ordezko eta osagarri izan daitezke (elikadura-ohituren arabera). Ordu artean jateko mokadu gozo eta osasungarri gisa har daitezke, baita gosaritan edo askaritan jateko ere, eta bestelako osagaiekin nahastu eta errezeta askotarikoak egiteko ere egokiak dira. Jendeak, ordea, kaloriekin eta gizentzeko arriskuarekin lotzen ditu fruta lehortuak, eta ez ditu hain aise jaten. Hainbat ikerketa egin dira fruta lehortuen inguruan (Fruitu lehorren eta Fruta lehortuen Nazioarteko Fundazioak, adibidez), jakiteko zer eragin duten asetasunean, glukosan, pisuan eta hormona-mailan, eta zer alde dagoen aperitibo gisa hartzen diren beste produktu batzuekin (gantz gutxiko galletak, ogi zuria…). Batzuk eta besteak berdin ibili dira kaloria kopuruan, karbohidratoetan, gantzetan eta proteinetan; alde bakarra zuntz eta azukre kopuruan izan dute.

Emaitzei erreparatuta, ondorio argia atera daiteke: fruta lehortuak aperitibo osasungarritzat hartzekoak dira.

  • Askaritan janda, beste zizka-mizka batzuek baino gehiago kentzen dute gosea (galletek eta ogiak baino gehiago, adibidez).
  • Hobeki erregulatzen da gluzemia, baita gosea eta asetasuna kontrolatzen dituzten hormonak ere.
  • Ez dute aldatzen egunaren buruan guztira jandako energia, eta, beraz, neurrian janda, ez diote eragiten gorputz-pisuari.
  • Dietaren kalitatea perfekzionatzen dute, gehiago ematen dituztelako zuntza eta mantenugai erregulatzaileak (potasioa, magnesioa, burdina, kaltzioa, erriboflabina, niazina, A eta E bitaminak), eta gantz eta kolesterol gutxiago.

Kontuan hartzekoak

Fruta lehortuak kontzentratu azukredunak dira, eta digerigaitzak eta haizetsuak gerta daitezke. Elikagai horiek neurrian jatekoak dira beti, eta urdailean sor ditzaketen gorabeherek ere halaxe gomendatzen dute, are gehiago urdailetik ahul samar ibiliz gero. Uretan ongi beratuta eta konpotan egosita, hobeak izaten dira digestioarentzat. Horrez gain, maiz janez gero, txantxarra ager liteke hortzetan. Jaterakoan, izan ere, itsatsi egiten dira hortz-haginetan, eta, beraz, hortzak eskuilaz garbitzea komeni da jan ondoren.

Bestalde, fruta horiek modu industrialean lehortzeko prozesuan, sulfitoak erabiltzen dituzte (gehigarri kontserbagarriak dira, gehiegi ez lehortzeko erabiltzen direnak). Gehigarri horien erruz, asma-krisiak izaten dituzte zenbait pertsona alergikok edo alergia-erreakzioak sortzen zaizkie pertsona hipersentiberei. Halakoetan, modu naturalagoan prestatutako frutak eros litezke.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak