Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Udako frutak : Udako frutak: osasunaren distira

Herdoilaren aurkako gai ugari ematen ditu frutak, eta horiek hartzea da modurik onenetakoa udan larruazala eguzki gogorretik babesteko

Errezeta originalak, nornahi harritzeko modukoak

/imgs/20110701/alimentacion3.jpg
Irudimena eta osagai gutxi batzuk, horiexek behar dira frutei etekinik onena ateratzeko. Sasoiko fruten koloreak, zaporeak eta testurak nahasiz, mazedonia gozo-gozoa presta daiteke, edo brotxeta erakargarria. Fruta hainbat eratara prestatzea ere modu egokia izan daiteke jaki horrekin zaletzeko: errezeta gozo edo gazietan, bero, epel edo hotzetan, postre gisa, goarnizioan edo beste plater batzuen osagai moduan; irabiakiak ere egin daitezke frutarekin, izozkiak, sorbeteak, edari izoztuak edo zukuak, eta konpotan ere jar daiteke, edo espezieekin prestatuta, budinean…

Fruta gozoetatik (gereziak, pikuak…) 100 gramo
janda ez da kaloria askorik hartzen, 50 gramo eskas

  • Frutekin egindako gazpatxoak eta zopa hotzak. Gaziak izan daitezke (sandia-gazpatxoa), edo gozoak (sandiaz egindako zopa hotza jogurtarekin), baina guztiak ere aski onak geratzen dira, eta azkar eta merke egitekoak dira, gainera. Meloiak ere hainbat aukera ematen ditu: meloi-zopa egin daiteke urdaiazpikoarekin (aurkezpen originala da), meloia espezieekin (bolatxoetan aurkeztua, eta lagungarri gisa, laranja- eta limoi-ura, erromero-eztia, kanela, banilla eta piperbeltz eho berria) edo meloia plantxan, anana-zoparekin. Fruta-gazpatxo freskagarri batekin harritu nahi badugu jendea (sandiaz, gereziz edo marrubiz egina izan daiteke), aski da fruta-errazio on bat eranstea ohiko errezetari (norberak nahi adina).
  • Fruta ‘couli’-ak. Saltsa lodi bat da coulia, eta honelaxe egiten da: norberak nahi duen fruta hartu, eta azukre pixka bat eta limoi-tanta batzuk nahasten zaizkio, frutaren berezko zaporea indartzeko; ondoren, irabiagailutik edo pure-egitekotik pasatzen da, eta, azkenik, iragazki fin batetik. Marrubiekin, mugurdiekin, masustekin edo melokotoiekin egindako couliak kolorea eta zaporea ematen diote edozein postreri (izozkia, bizkotxoa, tarta…), eta entsalada bat edo bigarren plater bat apaintzeko ere balio dute. Coulia plater gazi bat laguntzeko bada, piper eho berriarekin ondu daiteke, edo norberak atsegin dituen beste espezia edo usain-belar batzuekin.
  • /imgs/20110701/alimentacion4.jpg
    Bitaminaz betetako sorbeteak eta edari izoztuak. Gozo ukitua izaten dute, baina azukre gutxi. Sandia, gereziak, melokotoia eta mugurdiak; abrikota eta lima-limoia; anana eta kanela… erabil daitezke horiek egiteko. Hautatzen den fruta xehe-xehe egiten da, pure gisa geratu arte, eta ontzi batean uzten da. Ura eta azukrea nahasi, eta 5 minutuz egosten da, almibar arin bat osatu arte. Almibar hori fruta-purearekin nahasten da, limoi- edo laranja-ura ere eransten zaio, eta hozten denean, ontzi batera bota eta izozkailuan sartzen da. Edari izoztuaren edo sorbetearen testura eduki dezan, eta ez dadin izozki baten gisa geratu, 30 minutuz behin nahasi behar da izozkailuan dagoela, bi orduz. Sorbeteak eta edari izoztuak gozo ukituko errezetak dira, frutekin eginak, eta oso egokiak izaten dira udan haurrei eta adinekoei eskaintzeko, postre gisa edo otordu artean.

Zukuak? Hobe fruta freskoa

Dietisten Ameriketako Elkarteak (ADA)
eta Harvardeko Osasun Publikoaren
Eskolako Elikadura Sailak zera ohartarazi
dute: otorduetatik kanpo edari
azukretsuak edateko ohitura daukaten
haurrek pisu gehiegia edukitzeko
arriskua dute.

  1. Sail horretakoak dira freskagarriak
    eta fruta-zukuekin egindako edari
    azukretsu burbuilagabeak, baina
    baita fruta-zukuak ere
    (azukretsuak,
    batik bat). Haur askorentzat,
    edari horiek dira azukre-iturri nagusiak
    beren dietan.
  2. Frogatuta dago, gainera, ez duela
    berdin asetzen fruta ale bat jateak
    eta fruta hori bera zuku eginda
    hartzeak.
  3. Berriki egindako ikerketa batek
    esaten duenez, baliteke elkarri lotuta
    egotea gizentzeko joeraedari azukretsuek oso
    asetasun gutxi ematen dutela areagotzea
    eta elikagai likido eran dauden
    azukreek asetasun gutxiago ematea.
    Ikerketak erakutsi du edari azukretsuen
    kontsumoari atxikia dagoela
    gizentzeko joera, eta, aldiz, kaloria
    eta azukre kopuru bera elikagai
    solidoen bidez hartzen denean, ez
    da halakorik gertatzen.
  4. Lehenago ere ikerketa askok erakutsi
    dute edari azukretsuek oso
    asetasun gutxi ematen dutela
    ,
    eta horiek hartuta ere, berdin-berdin
    jaten direla hurrengo otorduak;
    alegia, edari horiek edanagatik ere,
    gero ez da hartzen janari eta energia
    gutxiago.
  5. Gainera, frutarekin zukua egiten
    denean, zukugailuan geratzen
    da zuntzaren zati bat
    . Horregatik,
    ez da ohitura ona, fruta freskoaren
    ordez, zukuak hartzea.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografias | Argazkiak | Ikerketak