Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa Gida: pateak : Zer leku behar du dietan

Osagai batzuk bietan ageri dira, baina oso bestelakoak dituzte osaera eta elaborazioa

Zer leku behar du dietan

Bai foie-grasa eta bai patea ere oso noizbehinka jateko elikagaiak dira, ugari izaten dutelako energia, gantza (elikagaiaren pisuaren %30 ere bai zenbaitetan) eta gatza. Gizentasun arazoak eta hipertentsioa dituztenek, esaterako, ez lituzkete jan behar, edo, gehienez ere, noiz edo noiz jan ditzakete, salbuespen gisa. Emakume haurdunek ere baztertu egin behar lituzkete, elikagai horiek kopuru handietan edukitzen dutelako A bitamina (erretinola), eta osagai horrek kalte egin diezaioke fetuaren osasunari. Espainiako Estatuan oso gutxi jaten dira pateak eta foie-grasak, egunean gramo bat baino gutxiago (urtean 300 gramo). Elikagai horien nutrizio-izaera ez da oso osasungarria, baina aztertuko bagenu zer-nolako eragina duten dietaren orekan eta hori alderatuko bagenu haragi gorriek duten eraginarekin, ohartuko ginateke patearena eta foi-grasarena oso txikia dela. Bi horiengatik kezkatu baino, askoz hobe genuke haragi gorri gutxiago jango bagenu (egunean 27 gramo hartzen ditugu).

Orain Eguberri garaia da, eta ospakizunetan ohi dugunez, gutiziatxo batzuk onartzen dizkiogu geure buruari. Baina Eguberrietako menua ere orekatu egin behar genuke, eta, horretarako, aukera ona izan liteke aperitibo osasungarri bat jartzea otordua hasterako. Adibidez, fruitu lehor batzuk, fruta lehortua edo barazki-zuku freskagarri bat. Gosea horiekin arinduta, neurritsuagoak izango gara gainerako jakiekin. Gainera, lehen platerean barazkiak edo berdura jartzen badugu (adibidez, entsalada berdea edo osoko pastarekin egina, edo sasoiko berdurak plantxan), hobetu egingo dugu menuaren nutrizio-kalitatea, eta saihestu egingo dugu otorduan kaloria edo proteina gehiegi hartzea. Eguberrietan, bestalde, ohikoa izaten da plater ugariko bazkariak eta afariak egitea. Halakoetan, errazioak zertxobait txikitzea komeni da. Betekada handiak eginda, izan ere, gizendu egin gaitezke epe luzera. Azkenik, otordua bukatu ondoren, gorputzari beste lantxo bat eman behar genioke, eta paseotxo bat ematera irten.

Zer ematen digute?

Patea eta foie-grasa jaki koipetsuak eta leunak dira, eta zapore eta lurrin atseginak dituztenez, oso gustagarriak eta preziatuak izaten dira. Ahogozo bikain horren atzean, dena den, osagai bat dago bereziki: gantza. Biek ere ugari izaten dute, baina foie-grasaren nutrizio-izaera zertxobait okerragoa da, ez baitu gantz gutxiagoko beste osagairik. Edonola ere, pateak eta foie-grasak, eta berdin horien eratorriek ere, ugari ematen dute energia, gantza eta gantz saturatua, eta gatza ere dezente (lehendik ere behar baino gehiago hartzen da Estatuan, eta hipertentsioa eta bihotz-hodietako arazoak eragiten ditu).

Egia da haragiaren eratorriek bitamina eta mineral asko izaten dituztela, baina horien nutrizio-ezaugarrietan gehiago nabarmentzen dira kaltegarriak izan daitezkeen mantenugaiak, eta ez hainbeste beste mantenugai garrantzitsu batzuk.

Kontuan hartu behar da, dena den, pateak eta horien eratorriek (mousseak edo gelatinak) zenbat eta gibel gutxiago izan, hainbat gantz gutxiago emango digutela.

Pate eta foie-gras errazio baten (20 g) semaforo nutrizionala
Patea Foie-grasa
Mantenugaia EKG Zenbat % EGK aintzat hartuta Zenbat % EGK aintzat hartuta
Energia (kcal) 2000 61,0 3,1 89,6 4,5
Azukreak (g) 90 0,5 0,6 0,6 0,7
Gantza (g) 70 5,6 8,0 8,8 12,6
Gantz saturatua (g) 20 2,1 10,5 2,4 12,0
Gatza (g) 6 0,4 6,7 0,4 6,7
Zuntza (g) 24 0,0 0,0 0,0 0,0

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak