Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Dieta sana : Menjar menys, però sense notar-ho

La mida i la forma dels plats també influeixen en la ingesta de calories: fer servir un plat pla en comptes d'un de profund pot portar a menjar un 22% menys de quantitat

Menjar menys, però sense notar-ho

/imgs/20101001/alimentacion2-3.jpg
Per menjar menys i fer-ho millor cal fer petits canvis en els hàbits dietètics individuals. Són rutines que moltes vegades se segueixen diàriament, i sense pensar, a casa i en l’entorn quotidià. L’objectiu és fer una volta de rosca i comprovar que es pot menjar millor sense pràcticament notar-ho. Per això, l’interessat ha de reflexionar i prendre consciència de l’alimentació que segueix. I per descomptat, atendre altres aspectes influents en el comportament alimentari, com ara la mida de la vaixella:

  • Servir la ració i retirar la cassola, amb la finalitat d’evitar temptacions.
  • Amanir de forma justa i reservar els setrills. En tots dos casos, la facilitat, l’accés i la comoditat amb què pot ser adquirit l’aliment n’afavoreix el consum.
  • Fer servir oli en esprai per a amanir els plats i cuinar a la planxa. L’oli es reparteix millor per tot l’aliment, i per tant s’utilitza en menys quantitat.
  • Menjar amb escuradents sempre que es pugui. A més de divertit, ajuda a menjar més a poc a poc i millora la digestió. Al mateix temps, s’ingereix menys quantitat perquè es percep abans la sensació de sacietat.
  • Compartir entrants o postres amb la resta de comensals també ajuda a menjar menys. No hi ha dubte que es menja per la vista, per la qual cosa el simple fet de veure tot l’aliment en el plat individual fa més difícil resistir-se a menjar només una part.
  • Evitar menjar del mateix envàs. És preferible passar el menjar a un plat o a un bol amb la finalitat de tenir una estimació més conscient de la quantitat real de menjar i separar una ració individual.

A aquestes propostes es poden sumar els 100 consells pràctics i senzills per menjar 100 calories menys al dia de l'”America On the Move” (www.americaonthemove.org) dels Estats Units. Aquesta iniciativa proporciona recomanacions per a reduir la ingesta diària d’aliments sense que el comensal pràcticament no apreciï que menja menys.

Consells per menjar 100 calories menys per dia

Aquestes són algunes de les idees que es recullen i que poden completar la resta de suggeriments que distingeix la iniciativa:

  • Pasta amb més vegetals. Preparem la salsa de la pasta i l’arròs amb més varietat de vegetals (ceba, pebrot, espinacs, xampinyons…), en comptes de fer-ho amb carn i formatge.
  • Ou. Elaborem la truita amb menys ou; en lloc de dos, és possible utilitzar un ou i una clara, o un ou batut amb una mica de llet.
  • Paella. Utilitzem models antiadherents per a evitar cuinar amb excés d’oli.
  • Esprai. Fem servir l’esprai per torrar el pa del sandvitx en comptes d’untar-lo amb mantega.
  • Natural. Sempre que sigui possible, escollim les conserves “al natural” en lloc de “en oli”.
  • Menys greix. Cuinem les sopes, els guisats i les salses amb antelació, i retirem-ne el greix que reposa en la superfície abans de servir.
  • /imgs/20101001/alimentacion2-4.jpg
    A mig fer. Afegim la meitat d’oli i de sucre a les receptes de bescuits i pastissos casolans.
  • Revisió. Comprovem quina quantitat d’aliment prenem. Per fer-ho, és fonamental revisar les racions dels aliments que es consumeixen habitualment. Des del tros de pa del dinar fins a la porció de carn i de peix, la quantitat de sucre per a endolcir, la mida i el nombre de fruites…

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions