Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Os datos, informacións, interpretacións e cualificacións que aparecen nesta información corresponden exclusivamente ao momento en que se realizaron e teñen, polo tanto, unha vixencia limitada.

: Dieta cetoxénica: “Eu perdín 10 quilos comendo beicon”

A DIETA KETO CONSISTE EN REDUCIR AO MÍNIMO A INXESTA DE CARBOHIDRATOS E DARLLES PRIORIDADE ÁS GRAXAS. É A MÁIS BUSCADA EN INTERNET E PRESÉNTASE COMO UNHA SOLUCIÓN NOVIDOSA PARA ADELGAZAR, PERO NON O É. ANALIZAMOS QUE PROPÓN ESTA DIETA E CALES SON OS SEUS EFECTOS.

Non todo vale

“Dieta keto para principiantes”, “Dieta cetoxénica en 30 días”, “Alimentos permitidos na dieta cetoxénica”, “Plan de 21 días”… Pese á infinidade de opcións que se atopan facilmente en Internet, facer unha dieta cetoxénica pola nosa conta non é en absoluto recomendable. A Escola de Saúde Pública T.H. Chan de Harvard apunta algúns efectos secundarios negativos desta dieta (incluíndo maior risco de cálculos renais e osteoporose) e explica que centrarse só na graxa e afastarse da variedade (evitando comer, por exemplo, carnes, pescado, verduras, froitas, noces ou sementes) pode provocar deficiencias nutricionais. 

Restrinxir ou erradicar varios grupos de alimentos sempre ten consecuencias para o organismo e é unha decisión moi seria que debe contar coa supervisión e o seguimento dun médico e un dietista-nutricionista colexiado. Con todo, consultar cun profesional tampouco é garantía de seguridade, xa que hoxe en día existen plans ou métodos de dieta cetoxénica que son marca rexistrada, que contan con profesionais sanitarios e que utilizan suplementos nutricionais (de pago) para poder soster a dieta no tempo.

As ‘axudas’ para perder peso

Suplementos, neste caso, para compensar as posibles deficiencias de nutrientes e poder soster a dieta co obxectivo de adelgazar. Isto é bo ou é malo? Segundo o Decálogo para un consumo responsable de complementos alimenticios, publicado pola Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN), estes compostos “non deben utilizarse como substituto dunha dieta equilibrada”, pois unha alimentación variada e equilibrada “proporciona todos os nutrientes necesarios para o normal desenvolvemento e mantemento dun organismo san”. Desde un punto de vista legal, o avogado e experto en dereito alimentario Francisco José Ojuelos é moi claro: “As normas prohiben que se lles atribúa aos complementos alimenticios a propiedade de previr, tratar ou curar unha enfermidade humana, ou referirse en absoluto a devanditas propiedades”. 

En suma, unha dieta cetoxénica sen supervisión profesional é perigosa. Con suplementos, non é sostible a longo prazo e afástase do que se entende por dieta saudable. Ademais, sen a construción dun hábito, non hai perda de peso duradeira no tempo.

Que lle pasa ao teu corpo se segues este réxime?

A dieta cetoxénica ten efectos no corpo. A curto prazo, pode mellorar os niveis de azucre en sangue, colesterol ou triglicéridos, así como a graxa total e a abdominal, pero tamén pode ocasionar molestias e problemas. O exceso de corpos cetónicos –os compostos que se producen cando o organismo utiliza graxa en lugar de carbohidratos como fonte de enerxía– provoca unha serie de efectos secundarios, máis ou menos graves.

  • Dores de cabeza e mareos
  • Sede
  • Abatemento
  • Mal alento
  • Risco de cetoacidose (diminución do pH no sangue). Esta diminución altera procesos tan importantes como o transporte de osíxeno. A cetoacidose supón un risco para a vida; sobre todo, para quen teñen patoloxías renais ou diabetes de tipo 1
  • Suor e ouriña con cheiro moi forte (similar á acetona)
  • Náuseas
  • Estrinximento
  • Maior risco de cálculos renais e osteoporose
  • Perda de calcio, de masa ósea e de masa muscular

Esta dieta erradica un bo número de alimentos (algúns deles, moi sans). Isto non só afasta as persoas dun estilo de vida saudable senón que dificulta que se poida soster a longo prazo, xa que é moi restritiva e non é fácil adaptala á vida cotiá (de viaxe, nunha cea con amigos…). Ao abandonala, é habitual recuperar o peso perdido (o coñecido “efecto ioió”), co conseguinte desánimo.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións