Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Os datos, informacións, interpretacións e cualificacións que aparecen nesta información corresponden exclusivamente ao momento en que se realizaron e teñen, polo tanto, unha vixencia limitada.

: As idades da nutrición: alimentación infantil de 3 a 11 anos

O primeiro contacto cos hábitos saudables. A diversificación alimentaria que se iniciou a partir dos 6 meses de idade irase moldeando durante toda a vida. A partir dos 3 anos, coa incorporación dos alimentos con risco de atragoamento, a alimentación dos pequenos poderá ser a mesma que a dos adultos. Nesta etapa, a forma en que se fomente unha alimentación saudable posiblemente teña consecuencias na relación que os nenos terán coa comida, tanto a curto como a longo prazo.

As idades da nutrición: alimentación infantil de 3 a 11 anos

Nesta etapa da vida, o obxectivo non só é ofrecer unha alimentación que permita o crecemento e desenvolvemento óptimo dos menores, senón tamén fomentar condutas saudables que no futuro diminuirán o risco de padecer algunhas enfermidades como a obesidade. Seguir unha alimentación saudable desde idades temperás e durante toda a vida axuda a previr, segundo a Organización Mundial da Saúde, a malnutrición (en todas as súas formas) e tamén un bo abanico de patoloxías non transmisibles, como a diabetes tipo dous ou as enfermidades cardiovasculares.

Unha alimentación saudable debe ser suficiente, satisfactoria, completa, equilibrada, segura, adaptada ao contorno e ao destinatario, sostible e accesible. Todos estes requirimentos non se traducen nun modelo alimentario concreto, xa que depende da cultura e a tradición culinaria, que pode vir marcada por un territorio ou zona xeográfica, polas influencias migratorias e tamén por eleccións relixiosas, familiares e persoais.

A dieta mediterránea é quizais o modelo de alimentación saudable máis coñecido en España. Malia a baixa adherencia observada nalgúns estudos, este modelo (eliminando o consumo de bebidas con alcohol) é un modelo de alimentación saudable que se considera adecuado para todas a etapas do ciclo vital, incluíndo as idades máis temperás (de 3 a 11 anos). A dieta mediterránea foi declarada en 2013 Patrimonio Inmaterial da Humanidade da Unesco e caracterízase por:

  • Elevado consumo de hortalizas, froitas, legumes, froitos secos, cereais de gran enteiro (integrais) e aceite de oliva.
  • Un importante consumo de peixe e unha inxesta moderada de lácteos e de carnes. • Preferencia aos alimentos frescos, con produtos locais e de tempada.
  • Gran riqueza e variedade gastronómica, cun gran número de tradicións locais.

Para mellorar a alimentación dos máis pequenos e achegalos máis ao modelo de dieta mediterránea, débese consumir máis froitas e hortalizas, legumes, froitos secos e levar unha vida social e activa. Así mesmo, a auga debe ser a bebida de elección, así como os cereais e derivados integrais, o aceite de oliva virxe e os alimentos de tempada e proximidade. Finalmente deben consumirse menos sal, azucres, carnes vermellas e procesadas e alimentos ultraprocesados.

Produtos ‘dubidosos’ e exercicio

Seguir unha alimentación saudable é, sen dúbida, un aspecto fundamental para a promoción da saúde. Con todo, tamén o é dificultar, limitar e poñer barreiras á elección e dispoñibilidade de alimentos insáns. Malia que a miúdo se cre que ambas eleccións son excluíntes, o certo é que non o son. Unha persoa pode seguir un modelo alimentario saudable e á vez incluír unha gran cantidade de alimentos insáns en devandito modelo. De igual forma, unha persoa que realiza suficiente actividade física (segundo a OMS, os nenos de 5 a 17 anos deberían realizar 60 minutos diarios de actividade física de intensidade moderada a vigorosa) pode tamén adoptar unha cantidade considerable de condutas sedentarias, como permanecer sentado por varias horas fronte ao televisor ou outras pantallas. Tan importante (ou ata máis) é ter unha alimentación saudable e ser fisicamente activo, como limitar o consumo de alimentos insáns e evitar as condutas sedentarias, xa que en realidade unhas non compensan as outras.

Fomentar unha alimentación saudable é cousa de todos

Dificultar o acceso a alimentos insanos é, por unha banda, unha responsabilidade social individual: se na casa non se compran alimentos insáns, os nenos terán acceso limitado a eles o que podería diminuír o risco dalgunhas enfermidades relacionadas co sobreconsumo destes alimentos. É dicir, as decisións individuais e familiares teñen un impacto na sociedade e no contorno que nos rodea. Doutra banda, a ciencia di que a publicidade destes alimentos e a exposición ás pantallas inflúen nas preferencias e no consumo de comida lixo, polo que, sen dúbida, é tamén unha responsabilidade social empresarial. Finalmente, é unha responsabilidade social pública ou gobernamental, que reside nas institucións e administracións encargadas de deseñar e executar políticas, poñer barreiras á comida lixo a través de leis, decretos e regulamentos, máis aínda cando a ciencia suxire que son políticas efectivas e posibles.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións