Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

: O consumo integral doutros alimentos

Amais dos cereais integrais, as froitas, verduras, hortalizas, peixes e mariscos son recomendables para que a alimentación sexa máis completa e "integral"

O consumo integral doutros alimentos

A posibilidade de enriquecermos a nosa alimentación de xeito que se inclúan máis nutrientes ou outras substancias “non nutrientes”, pero recomendables, inclúe a inxestión doutros alimentos amais dos cereais.

Sobre o consumo de froita, por exemplo, inflúe de modo directo tomala preparada en zume (esta sería a versión “refinada”) ou enteira (versión “integral”). Segundo un estudo publicado na revista International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders, (“Carbohidratos líquidos fronte a sólidos: Efecto na inxestión de alimentos e no peso”), a inxestión de 450 kcal a partir de bebidas azucradas a base de froitas produciría un significativo aumento do peso corporal. Este aumento non se dá cando estes mesmos individuos consumen a idéntica cantidade de froita se consume por pezas.

Amais das calorías, tamén son importantes a fibra e mais os fitoquímicos que quedan no espremedor ao se facer o zume. No tocante ás verduras e hortalizas, que a miúdo se consumen cocidas, hai que ter en conta que a auga de cocción acaba recollendo boa parte das vitaminas, minerais e pigmentos (moitos deles fitoquímicos), polo que unha práctica interesante consiste en aproveitar ese caldo para realizar sopas, cremas e enriquecer salsas. Velaquí por que convén cocer as verduras na mínima cantidade de auga, e alternar este tipo de preparación con outras receitas como salteadas, asadas ao forno, á grella, en papillote, etc.

Con respecto ao peixe, este pódese considerar unha fonte apreciable de calcio se se realiza un consumo “integral” e se come enteiro, con espiñas, sempre que sexa posible. É o caso das especies de pequeno tamaño, como os bocartes, o lorcho, as sardiñas, etc. ou ben as variedades que se comercializan en conserva, como as anchoas. Igualmente, algunhas variedades de marisco pequenas que se comen sen pelar, como os camaróns, as quisquillas e mais as gambas constitúen unha boa fonte de calcio.

Alimentos integrais tamén para os máis cativos

A recomendación, polas súas vantaxes para a saúde, de seguir unha alimentación integral non é exclusiva para os adultos. Nenos e adolescentes tamén poden, e deben, beneficiarse dun estilo de alimentación caracterizado pola presenza dunha ampla variedade de cereais integrais, froitas e verduras que garantan o seu desenvolvemento óptimo. As actuais recomendacións no consumo de fibra realízanse a partir do gasto enerxético diario aproximado, polo que se poden aplicar a todas as idades.

O comezo da alimentación complementaria, tras a lactación ou compaxinada con esta, é o momento adecuado para lles ofrecer aos máis pequenos alimentos integrais. Co pan, por exemplo, pódese comezar polo de molde integral, e así progresar coa pasta ata o arroz integral.

Se o obxectivo é adecuarse cara a hábitos alimentarios máis saudables, este cambio cara ao integral debe ser progresivo, para que se manteña no tempo, xa que o neno está afeito a outros sabores e axiña notará a diferenza, o que pode ocasionar o seu rexeitamento. De feito, a Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición (AESAN), na súa guía “Unha alimentación sa para todos”, anima a que se elixan alimentos integrais e se integren nos menús infantís semanais.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións