Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Os datos, informacións, interpretacións e cualificacións que aparecen nesta información corresponden exclusivamente ao momento en que se realizaron e teñen, polo tanto, unha vixencia limitada.

Preto da metade dos menores españois presenta sobrepeso ou obesidade. A orixe é multifactorial, pero non pode obviar o papel dunha alimentación pouco saudable. É responsabilidade dos fabricantes? Representantes da industria, nutricionistas e expertos en seguridade alimentaria analizan as causas e apuntan posibles solucións. : Con que alimentamos os nosos fillos?

Que hai detrás dos favoritos dos pequenos? 

Os nenos teñen de forma natural unha maior predisposición ao doce. A natureza asegúrase así que non se rexeite o leite materno, cuxo contido en lactosa é o dobre que a de vaca. Este azucre naturalmente presente no leite materno asegura o correcto desenvolvemento do cerebro e o sistema nervioso nas primeiras semanas de vida. O doce gusta e reconforta. A industria non crea esa necesidade nos pequenos, pero aprovéitaa e amplifica engadindo azucres. Tamén abusa do sabor fácil do salgado ou das texturas zumarentas que proporcionan os alimentos graxos. Desde a Academia de Nutrición e Dietética repasan algúns dos alimentos que máis triunfan entre os menores e explica por que deben tomarse con moderación.

Galletas e bolaría 

Non todas son iguais. Mentres unha María proporciona 23 calorías e 1,5 g de azucre, unha Oreo dispárase a 53 kcal e 4,10 g de azucre. A Organización Mundial da Saúde aconsella que os azucres libres non superen o 10 % da inxesta calórica total. En nenos serían 30-35 g, tanto mellor se non se pasa de 15-20 g. Unha cantidade que xa se alcanza só con dúas Oreo de chocolate branco (210 kcal e 20 g de azucre ). Incorporar o reclamo “da avoa” ou “receita tradicional” no envoltorio dun biscoito funciona sempre aos ollos das familias. Suxire unha elaboración máis natural e evoca recordos da infancia, pero non deixa de ser un gancho máis nun produto industrial. Outra estratexia habitual é reducir o tamaño, pero ofrecer máis cantidade. É o caso dos Donettes ou as mini galletas.

Consello nutricional. Tanto a bolaría como as galletas ultraprocesadas e cunha elevada achega de azucres libres deberían tomarse, como moito, 2-3 veces ao mes. Se queremos doces, mellor facelos na casa moderando o azucre. Tamén hai que ter coidado coas racións: parece que van comer menos, pero ao final acaban o paquete”.

Refrescos e zumes 

As bebidas de cola e os refrescos de sabores teñen entre 90 e 106 g de azucre por litro. Aínda que hai alternativas light con edulcorantes, o seu potente sabor doce condiciona o padal para preferir ese tipo de sabores, que é o que se quere controlar. A cantidade de azucre nos zumes e néctares é similar á dos refrescos.

Consello nutricional. Os nenos non deberían tomar de forma asidua nin uns nin outros. A mellor bebida é un vaso de auga fresca. Nin refrescos light, nin sen cafeína. Tampouco se debe dar bebidas a base de té, tanto polo seu contido en teína como polos azucres.

Iogures

Raro é fogar ou o menú escolar onde non hai iogures de sabores azucrados. Cada vaso de 125 g pode ter entre 15 e 20 g de azucre: cun só iogur xa superan a cantidade de azucre diario recomendada. Non se nota a dozura porque está enmascarada por outros ingredientes, pero equivalería a disolver 3-4 terróns de azucre nun vaso de auga e bebelo.

Consello nutricional. A alternativa para non renunciar aos beneficios deste lácteo son os iogures naturais, enteiros ou desnatados. A regra esténdese aos iogures ou sobremesas de soia: só se non levan azucre engadido. As sobremesas lácteas (cremas de ovo, copas de vainilla ou chocolate) deben propoñerse sempre de forma excepcional.

Cereais de almorzo

Levan copos de trigo ou outro cereal, normalmente, azucrado e con algún tipo de cobertura graxa para preservar a textura crocante ao mollalos no leite. Algúns inclúen ademais pebidas de chocolate ou chips azucrados de froita.

Consello nutricional. Levan moito azucre e, aínda que non o pareza, bastante sal (0,83 gramos/100 gr). Deberían tomarse de forma moi esporádica, máximo 2-3 veces ao mes. Incluso unha torrada de pan integral con marmelada ou aceite é mellor porque non leva tanto sal. Os fabricantes recomendan unha ración de 25-30 gramos para os nenos (segundo o tipo de cereais, adoita equivaler a 7-9 culleradas sopeiras). A realidade é que se adoita servir bastante máis.

Precociñados 

Abrir, quentar e servir. É o segredo das lasañas conxeladas, o puré de patacas en copos, os tallaríns instantáneos e todos os empanados e rebozados listos para fritir. Conteñen unha alta porcentaxe de graxas saturadas, sodio, azucre, fosfatos… E escasean os fitoquímicos e compostos bioactivos do mundo vexetal que teñen un papel protector fronte ao cancro, a obesidade ou a enfermidade cardiovascular.

Consello nutricional. Resolven unha situación de présa, pero non deben formar parte do menú diario.

Aperitivos salgados 

Preto da terceira parte dunha bolsa de patacas fritas son graxas (normalmente, aceite de xirasol, millo ou oliva). E moito sal (1,2 g por 100 g). Fabricantes como PepsiCo suxiren unha ración de 30 g, con todo, é difícil de calibrar canto se toma cando as bolsas levan 160-170 g. A pesar de que poidan parecer máis saudables, o perfil de graxas e sal dos chips de verduras ou legumes é similar. E non contan nin como legume nin como verdura.

Consello nutricional. Ese aperitivo é innecesario e só proporciona un extra de calorías. Se queremos comer un petisco, é mellor ir a alternativas naturais máis saudables, como unha peza de froita, paus de cenoria ou un puñado de froitos secos (nin fritos nin salgados).

Chocolate

Dá igual que sexa con leite ou branco, só mellora o perfil nutricional se nos imos ao negro cun 80 % mínimo de cacao.

Consello nutricional. Para merendar, postos a elixir entre bolaría industrial e o clásico pan cunhas onzas de chocolate, mellor o segundo. E sempre que o pan sexa integral.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións