Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Nocturia: pixagurak lotatik esnatzen gaituenean

Gauez bi aldiz edo gehiagotan iratzartzen bagara pixa egitera, organismoan zerbait ongi ez dabilen seinale izaten da

Nocturiaren eragina

2007. urtean ekin zioten Nocturia Ikerketa izeneko proiektuari, eta orain arte, bere borondatez parte hartu duten 40 laguni antzeman diete nocturia fluxumetriaren bidez. Horrez gain, ondorio aipagarriak ere atera dituzte:

  • Arazoaren pertzepzio okerra: fluxumetriak erakutsi duenez, gaixoen % 50ek baino gehiagok ez dute zehatz adierazten zenbat bider jaiki diren gauean komunera. Jaiki diren baino maizago jaiki direla esaten dute: egiaz jaiki diren baino 1 eta 1,5 bider gehiagotan, hain zuzen.
  • Bizi-kalitatea hondatu: gaixoen artean, nocturiak gogor eragiten die % 15en bizi-kalitateari. Orain, jarraipen handiagoa egiteko aukera dago, eta gaixoen % 30ek esaten dute oso nekatuta daudela eta indarra falta dutela ariketa fisikoa egiteko.
  • Loaren kaltez: gaitza dutenen % 95 gauaren lehen erdian iratzartzen dira komunera. Gauaren lehen zatian esnatzen direnek loaren nahasmendu larriak eduki ditzaketela frogatu dute, loezina edo insomnioa, adibidez, eta horrek ondorio nabarmenak uzten dizkie hurrengo egunean: egunez lokartzen dira eta akituta egoten dira, umore txarreko ere bai, eta euren jarduna apaldu egiten da.
  • Erortzeko arriskua: erortzeko eta zerbait hausteko arrisku handiagoa ere eragiten du nocturiak adin handiko pertsonengan; erdi lotan jaikitzen dira, argi gutxirekin, eta, askotan, erreflexuei eragiten dien sendagai edo botikaren bat hartua izaten dute.

Nocturiari aurre egiteko aholkuak

  • Likido gutxiago hartzeko ohitura batzuk ezarri: gutxi edan lotara joan aurretik eta ez ibili jan-edanean afaldu ondoren.
  • Ahalik eta goizen afaldu, iluntzeko zazpietan edo zortzietan. Lotara joan baino ordubete lehenago egon behar da, gutxienez, afalduta.
  • Afaritan ez hartu zoparik, barazkirik edo frutarik, ura izaten dute eta.
  • Horien ordez, jaki solidoagoak jan: tortilla edo ogia, adibidez.
  • Likido asko duten elikagaiak janez gero edo asko edanez gero, atzeratu ordu erdi edo ordubete lotara joateko orduan.
  • Ez deus edan pixa egitera jaiki bakoitzean.
  • Organismoa ahal bezain hutsik dela joan lotara.

Iturria: Emilio Batista, Bartzelonako Teknon Zentro Medikuko Urodinamia Unitateko Koordinatzailea eta Kontinentzia Elkarteko lehendakaria

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak