Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

guía de compra conservas de atún : Todos os tipos de atún

Proporcionan unha cantidade notable de ferro, iodo, vitaminas do grupo B e ácidos graxos esenciais

Todos os tipos de atún

O atún en lata, un a un

  • En aceite de oliva. A fama do aceite de oliva é suficiente como para non dubidar á hora de escoller. Numerosos estudos mostraron claros beneficios cardiovasculares para o seu consumo habitual, sobre todo se se trata de aceite de oliva virxe. Non obstante, non se debe pensar que saudable significa baixo en calorías, dado que achega as mesmas calorías que o resto dos aceites.
  • En aceite de xirasol. Ata hai uns poucos anos, os nutricionistas pensaban que os ácidos graxos do aceite de xirasol (sobre todo o omega-6) resultaban prexudiciais ante un consumo habitual. Non obstante, novos datos constataron que a súa inxestión non afecta en absoluto a saúde. O aceite de xirasol é máis sensible á calor que o de oliva, pero como o aceite de xirasol das latas de atún non foi sometido a altas temperaturas, non suporá unha preocupación.
  • En aceite vexetal. Aínda que non existen grandes diferenzas en canto a graxa total ou graxas saturadas, o certo é que o perfil nutricional destes aceites adoita ser un pouco peor (o tipo de graxas saturadas é menos saudable), polo que se o peto o permite é mellor decantarse polos enlatados con aceite de oliva ou xirasol.
  • En escabeche. Trátase de preparacións feitas con vinagre e que melloran de forma notable o sabor do atún. A diferenza do que acontece co resto das presentacións, os atúns en escabeche poden conter potenciadores do sabor, coma o glutamato monosódico (e-621), desaconsellados para un consumo habitual. Adoitan ter tamén un contido notable en sal.
  • Ao natural. O seu contido en graxas é moitísimo menor, dado que non se conservaron en aceite, polo que resultan unha opción interesante en persoas que deben controlar ou ben as calorías ou ben as graxas que toman. É importante lembrar que, salvo nas situacións anteriores, non ten sentido limitar as graxas do atún enlatado.
  • Con tomate. Trátase dunha receita de atún con salsa de tomate, que adoita acompañarse de aceite de xirasol. O certo é que non existen notables diferenzas nutricionais entre esta presentación e o resto, aínda que achegará un maior contido en carotenoides, unhas substancias presentes no tomate e que no noso organismo se transforman en vitamina A.
  • Sen sal. Trátase da opción máis recomendable, dado que unha boa parte da poboación española sofre hipertensión. Aínda que non se padeza a devandita enfermidade, consumimos demasiado sal (o dobre do recomendado pola Organización Mundial da Saúde) e os atúns enlatados adoitan conter bastante sal, así que ten sentido decantarse por esta opción sempre que estea dispoñible.

En que hai que reparar nas etiquetas?

Ademais de mirar se se trata de atún vermello (Thunnus thynnus), debemos fixarnos, sobre todo, no seu contido en sal. Segundo a AESAN (actual AECOSAN), un alimento ten moito sal cando iguala ou supera os 1,25 gramos de sal por cada 100 gramos de alimento, algo que sucede en moitas das latas de atún do mercado. Por outra banda, un alimento achega pouco sal (é a situación ideal) cando ten 0,25 gramos (ou menos) de sal por cada 100 gramos de alimento. Isto só se observa nos produtos que especifican que son “baixos en sal”. Se na etiqueta non indica o seu contido en sal, senón en sodio, débese multiplicar a cifra de sodio por 2,5 para saber canto sal achega. Outro aspecto que convén considerar é o tipo de aceite que acompaña o atún. Sempre é máis recomendable se se trata de aceite de oliva, e mellor se é virxe. Por último, se nos preocupan as calorías ou as graxas (non esquezamos que as súas graxas son saudables), escolleremos atún “ao natural”.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións