Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

: Bebidas deportivas: a importancia da hidratación

A reposición de auga, sales e azucres durante ou tras o exercicio físico intenso ou prolongado é imprescindible. Para iso resultan útiles as bebidas deportivas, pero non todas son efectivas.

Bebidas deportivas: a importancia da hidratación

No pasado as bebidas deportivas eran consumidas case exclusivamente por deportistas profesionais ou semiprofesionais, pero desde hai uns anos ou seu uso estendeuse tamén ao ámbito do deporte afeccionado. De feito, algúns produtos popularizáronse tanto que ata son consumidos pola poboación xeral a modo de refresco. Atopámonos ante un tipo de bebida moi particular, cuxo consumo pode resultar moi útil en determinadas situacións, concretamente na práctica de exercicio intenso ou prolongado. No caso contrario, a súa utilización non só é innecesaria, senón que ademais pode ser prexudicial debido sobre todo ao seu contido de azucres engadidos e sal, cuxo consumo excesivo se relaciona con problemas de saúde como diabetes tipo 2, obesidade, caries ou hipertensión. 

A deshidratación e os seus riscos 

É ben sabido que a temperatura corporal en circunstancias normais se mantén ao redor dos 36ºC. Se ese valor descende demasiado, como pode suceder por exemplo pasando moito tempo mergullados en auga moi fría, sufriremos hipotermia, o que pode poñer en serio risco a nosa saúde xa que o noso organismo deixa de funcionar correctamente. Ocorre algo parecido no outro sentido. A temperatura corporal supera significativamente eses 36ºC, como ocorre cando temos febre moi alta, sufriremos hipertermia, que tamén pode supor un serio risco para a saúde. Para evitar estas situacións, o noso organismo ten sistemas de regulación que permiten manter dentro dun rango concreto, non só a temperatura corporal, senón tamén outras condicións necesarias para ou seu bo funcionamento, como o pH ou a concentración de azucre e electrólitos no sangue. Este sistema de regulación coñécese como homeostase. 

Cando realizamos exercicio intenso, a temperatura corporal aumenta. Para mantela arredor dos 36ºC, o sistema de regulación que utiliza o noso organismo é a sudación. Deste modo a superficie dá pel cóbrese de suor, que actúa como refrixerante. A suor, está composta principalmente por auga, así que se o exercicio se prolonga durante moito tempo podemos sufrir unha deshidratación (á que tamén contribúe a perda de auga que se produce coa exhalación). Unha das consecuencias da deshidratación é o descenso da tensión sanguínea, ou aumento da frecuencia cardíaca e a diminución do gasto cardíaco. É dicir, chega menos cantidade de sangue aos órganos, o que significa que os nutrientes e o osíxeno que son transportados por ela chegan con máis dificultade aos músculos. Ademais, tamén vese dificultada a retirada dos compostos de refugo que derivan da actividade muscular, de maneira que se o exercicio físico se prolonga durante moito tempo (aproximadamente a partir das dúas horas), a súa acumulación pode provocarnos problemas, como molestias musculares. 

Estimamos que o proceso de deshidratación é así: 

  • Cando perdemos o 1 % do noso peso corporal en forma de auga empezamos a notar a sensación de sede. Pode ser, polo tanto, un sinal indicador de que o proceso comezou, así que convén non chegar a este punto porque revertelo durante a práctica deportiva non é fácil.
  • A partir do 2-3 % de perda, poden aparecer cambras musculares, náuseas, vómitos e mareo.
  • Con perdas do 4-6 %, diminúe a forza muscular, prodúcense contracturas, cefaleas e un aumento da temperatura corporal.
  • Con perdas do 7-8 % pode producirse un golpe de calor, un fallo multiorgánico que pode ter consecuencias fatais. De feito, estímase que é a segunda causa de morte súbita en deportistas, por detrás dos eventos cardiovasculares. 

Coa suor non só perdemos auga, senón tamén sales minerais, principalmente sodio. Se durante o exercicio físico prolongado ou intenso non as repoñemos, a concentración de sodio no sangue pode alcanzar niveis inferiores aos que o noso organismo necesita para funcionar ben. É dicir, producir hiponatremia, que pode manifestarse con síntomas como os que acabamos de describir. Este estado vese agravado se en lugar de inxerir unha bebida especialmente formulada, tomamos só auga, porque iso favorece unha maior dilución do sodio no sangue, diminuíndo aínda máis a concentración. 

Outro asunto que debemos considerar é o gasto enerxético durante o exercicio intenso ou prolongado. Nesas condicións, a reserva de enerxía que temos nos nosos músculos en forma de glucóxeno pode esgotarse, o que leva á fatiga e a un descenso no rendemento. Ademais, se baixa o nivel de glucosa no sangue, podemos sufrir unha hipoglucemia, con síntomas como mareos ou desmaio.

Análise

Para realizar esta guía de compra seleccionáronse bebidas destinadas a deportistas elaboradas por marcas líderes no mercado, nas que se analizou, principalmente: 

A composición nutricional, especialmente a achega de enerxía e a cantidade de sodio e de hidratos de carbono de alto índice glucémico. Non se utiliza Nutri-Score porque o obxectivo destas bebidas é repoñer enerxía, azucres e sales, tres aspectos penalizados por este sistema. 

Información comercial. Analizamos se proporcionan información de valor ou se esta pode resultar confusa ou levar o engano ao consumidor.

Prezo. Non foi un criterio para avaliar a calidade do produto, pero utilizouse para coñecer a relación calidade-prezo na clasificación. 

Etiquetado. Analizouse se cumpre a lexislación. 

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións