Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena > Bidaiak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Pasta, plater sendo osasungarria (betegarririk eta saltsarik gabe)

ELIKAGAI ESKURAGARRIA DA PREZIOZ, ETA IA MUNDU GUZTIARI ATSEGIN ZAIO. SUPERMERKATUETAKO APALATEGIETAN ERA BATEKOAK BAINO GEHIAGOTAKOAK DAUDE, ETA ONGI HAUTATU NAHI BADA, KOMENI DA JAKITEA ZER-NOLAKO ALDEAK DAUDEN BATZUEN ETA BESTEEN ARTEAN.

aite dugu pasta. Edo hori pentsa liteke, behintzat, estatistikak ikusita. Elikagaien kontsumoari buruzko txostenak dioenez (2018koa da), urte horretan 189.103 tona pasta jan zituzten herritarrek Espainiako Estatuan; hau da, pertsona bakoitzak 4,13 kilo jan zituen urtean. Beste modu batean esanda: pertsona bakoitzak pasta plater bat jan zuen astean, nagusiki espagetiak eta makarroiak (horiek jan ziren gehien, pasta guztiaren %60 inguru). Beste pasta mota batzuek ez dute hainbesteko lekurik lortu erosketa saskian, adibidez pasta beteak eta osokoak, baina urtez urte handitzen ari da horien kontsumoa.

Osasungarria al da pasta jatea?

Pasta, oro har, osasungarria da. Horrexegatik ageri da dietaren inguruan ereduzkoak diren gidetan, adibidez Harvard-eko Unibertsitateko Osasun Publikoko Eskolak argitaratu duenean. Eta, horregatik, gida honetan aztertu ditugun produkturik gehienek balorazio ona lortu dute Nutri-Score sistemarekin. Dena den, argitu egin behar litzateke zertan den nutrizio arloko sailkapen hori, pasta mota guztiak ez baitira berdinak: badira arrautzadunak, begetalak dituztenak, freskoak, osokoak, beteak… Zehazki, gomendioek adierazten dute osoko pastaren alde egin behar dugula, hori hobeak dela alegia, mantsoago metabolizatzen delako (horrek murriztu egiten du 2 motako diabetesa izateko arriskua), eta haren zuntzak lagundu egiten duelako hesteetako igarotze prozesua.

Baina pasta bera ez ezik, kontuan hartu behar dira pasta laguntzen duten osagaiak ere. Alde batetik, etiketa egoki interpretatzeko (adibidez, espageti errazio batek ematen duen energiari erantsi egin behar litzaioke jartzen diogun saltsak ematen duena), eta, bestetik, berez osasungarria den elikagai batek ez diezaion utzi osasungarri izateari. Ez baita gauza bera espageti batzuk jatea tomate freskoarekin eta intxaurrekin (osasungarria izango litzateke, nahiz eta pasta ez izan osokoa), edo txorizoarekin jatea (hori ez genuke osasungarritzat joko, nahiz eta pasta osokoa izan).

Alderdi hori ez dugu ahaztu behar pasta beteak hautatzen ditugunean, zeren, kanpotik antzeko itxura eduki dezaketen arren, desberdintasun handiak egon balitezke batzuetatik besteetara. Ohikoena izaten da pasta bete horiek gatza kopuru aipagarrietan izatea; halaxe gertatzen da Knorr etxeko Tortellini beteekin (1,92 g errazioak), Eroski etxekoekin (1,60 g errazioak) eta Gallo etxekoekin (1,28 g errazioak), eta Buitoni eta Rana etxeko pasta fresko beteekin (1,50 g errazioak). Hori dela eta, balorazio kaskarra lortu dute Nutri-Score sisteman: C mailan gelditu dira batzuk (Buitoni, Rana Gourmet, Gallo) eta D mailan besteak (Tortelloni Rana, Knorr eta Eroski).

Pasta beteetan, dena den, badira aukera egokiak ere, adibidez Tortellini Eroski (Tomatea eta mozzarella), zeinak neurrian dituen gatza (1 g errazioak) eta gantz saturatuak (2,6-3,6 g errazioak); ondorioz, puntuazio ona lortu du Nutri-Score sisteman (B). Elikagai batek gatz asko duela esaten da 1,25 gramo baino gehiago duenean errazio bakoitzeko; gantz saturatuetan, berriz, 20 gramokoa da eguneko kopuru gomendatua.

ANALISIA

Gida hau egiteko, 25 eratako pastak aztertu ditugu, markarik ezagunenetakoak, eta bi multzo handitan bildu ditugu guztiak: pasta freskoa (Tortellini lau gazta, Rana eta Buitoni etxeetakoak, Tortellini tomatea eta mozarella eta Lau gazta, Eroskirena, Gourmet ahuntz gazta eta tipula, eta Espageti freskoak, biak Rana etxearenak); pasta lehorra, eta hor badira espagetiak (Rummo, Gallo, Barilla eta Eroski basic), osoko espagetiak (Gallo, La Molisana, Garofalo eta Sannia Eroski), kiribilak begetalekin (Gallo eta Gallo pasta fina, Eroski), lumak eta pennoni (Gallo, Eroski basic eta Eroski Seleqtia), eta Tortellini haragiarekin (Gallo, Knorr eta Eroski). Produktu horiek aztertzeko garaian, ezaugarri bat baino gehiago hartu dugu kontuan, adibidez zer-nolako osagaiak erabili diren, nolako profila duten nutrizioaren ikuspegitik, zer prezio duten, nola eginak dauden, nolako ontzia duten edo zer-nolako informazioa ematen duten etiketan. Pasta freskoetan, 125 gramoko errazioa hartu da eredutzat, eta pasta lehorrean, berriz, 80 gramokoa, halaxe azaltzen baita ontzietan bertan ere (azken horien pisua eta bolumena handitu egiten da egosi ondoren, eta horregatik jartzen da errazio hori).

Eduki honen barruko orrialdekatzea

  •  Ez dago aurreko orririk
  • Orri honetan zaude: [Pág. 1 de 6]
  • Ir a la página siguiente Mila pasta mota »

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak