Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ohitura onak : Elikadura osasungarria: erosketak egin aurretik, egiterakoan eta ondoren

Asteko menua planifikatzeak, iraungitze-data eta kontsumo-data gomendatua dendan bertan egiaztatzeak eta elikagaiak modu seguruan kontserbatzeak berme onak dira elikadura osasungarria egiteko

Jatea gauza erraza da, baina ongi jatea, era orekatuan, ez da hain erraza. Modu osasungarrian jateko ohitura, izan ere, ez da inprobisatuz lortzen. Aitzitik, beharrezkoa da elikadurarekin zerikusia duten alderdi guztien kontzientzia hartzea, eta gutxieneko irizpide eta ezagutza batzuk edukitzea. Elikagaiak etxean nola kontserbatu behar diren jakitea, horiek modu higienikoan manipulatzeko zer egin behar den garbi edukitzea (prestatu aurretik, prestatzerakoan eta prestatu ondoren), eta janaria egiteko erarik onena zein den ezagutzea funtsezko alderdiak dira gure elikaduraren kalitatearentzat. EROSKI CONSUMERek aholku- eta jarraibide-gida bat landu du, edozein pertsonak elikadura-ohitura osasungarri eta orekatuen berri eduki dezan. Elikadura-osasungarria, izan ere, erosketak egin aurretik hasten da.

Erosketa egin aurretik

Elikadura osasungarria planifikatzerakoan, funtsezkoa da zer erosten den kontuan hartzea. Erosketak egoki eginez gero, denbora eta dirua aurreztuko ditugu, eta gure osasunari mesede egingo diogu, elikagai egokiak hautatuta. Aski da erosketak egiteko denbora edukitzea, asteko menua aurrez planifikatzea eta, erosketen zerrenda egitean, ongi jateko funtsezkoa dena jartzea. Jarraian ageri diren aholkuekin, irizpide egokiak erabiliko ditugu erosketak egiteko, aukera osasungarriak egingo ditugu eta etengabe inprobisatzeari utziko diogu (alferreko gastu ugari saihesteko modua emango digu horrek).

Gosetuta bagaude elikagai gustagarrienak
bilatzen ditugu, ez osasungarrienak

  1. Denboraz joan erosketak egitera, presarik gabe eta atseden hartuta. Era horretan hobeki alderatzen dira prezioak, eta errazagoa izango da etiketei erreparatzea (iraungitze- eta kontsumo-datei, batez ere), eta aukera guztietan egokiena hautatzea.
  2. Asteko menua aurrez planifikatu, eta jaki-biltegiari, hozkailuari eta izozkailuari begiratu bat eman. Funtsezkoa da jakitea zer maiztasunekin jan behar diren elikagai oinarrizkoak eta errazioek zer-nolakoak izan behar duten, familia osoarentzat osasungarri izan daitezen:

    1. arraina: gutxienez, astean hirutan jatea komeni da, eta, aldiro, 125 eta 150 gramo artean pertsona bakoitzak.
    2. fruta freskoa: egunean, gutxienez, bi fruta ale jan behar ditu bakoitzak, eta zukuak hartzea baino hobea da fruta freskoa jatea.
    3. berdurak eta barazkiak: egunero jan behar da zerbait berdea
    4. lekaleak: astean 2 eta 5 errazio artean jatea komeni da (60-80 g errazio/pertsona).
  3. Jatun kopuruaren araberako zerrenda egin, eta etxean prestatzen diren otorduen araberakoa ere bai. Funtsezkoa da zerrenda elikagai moten arabera ordenatzea (asko arintzen du erosketa), ongi errepasatzea deus ez ahazteko, eta ustekabeko erosketak egiten ez hastea, denbora eta dirua joaten baitira horretan.

Iraungitze-data eta kontsumo-data gomendatua

Iraungitze-data ikuspegi mikrobiologikotik erabiltzen da oso galkorrak diren produktuetan: pasteurizatuak (esnea, jogurta, kremak, antxoak), haragiaren eratorriak eta hutsean edo babes-atmosferan ontziratutako produktuak. Iraungitze-datak adierazten du, data horretatik aurrera, produktua ez dela jan behar, ez delako segurua. Kontsumo-data gomendatuak, berriz, zera adierazten du: produktu batek, irekitzen ez den bitartean, noiz arte eusten dien kontserbatze-baldintza egokiei. Behin data hori pasatuta, murriztu egiten da produktuaren kalitatea, baina janda ere, ez du ekartzen osasun-arazorik. Ur gutxi daukaten elikagaiekin erabiltzen da (olioa, lekaleak, laboreak), deshidratatuekin (pureak, zopak), esterilizatuekin (latak, esne-kaxak) eta arrautzekin.

Dena den, ontzia bera hondatua badago edo produktua irekitzen bada, aldatu egiten dira kontserbatze-baldintzak, eta idatzita ageri den datak ere ez du balio. Gehienetan, ekoizleek adierazi egiten dute zer data eta kontserbatze-baldintza hartu behar diren aintzat, behin produktua irekita.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak