Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Guía de compra: froitos secos embolsados : Análise de nutrientes

Enriquecer a dieta con este tipo de alimentos non aumenta nin o peso corporal nin o perímetro abdominal e, ademais, son fonte de múltiples beneficios para a saúde

Análise de nutrientes

Semáforo nutricional

Para realizar a análise nutricional, escolléronse catro categorías de froitos secos:

  1. Crus
  2. Torrados ou ao forno, pero sen sal engadido
  3. Torrados, fritos, enfornados, con sal engadido
  4. Mestura de froitos secos

Na última categoría, é fácil atopar froita desecada na composición do produto final (por exemplo, uvas pasas), por iso é polo que en ocasións se observa que a cifra de azucres sexa superior. Con todo, como non se trata de azucres engadidos, senón dos presentes de forma natural na froita desecada, o risco de que xeren carie é moito menor, segundo a OMS.

En calquera caso, o que máis chama a atención no semáforo nutricional é a achega en enerxía e graxas dos froitos secos. Como xa se comentou, trátase de alimentos que, sen dúbida, conteñen bastante enerxía, posto que case a metade do seu peso é graxa (un gramo de graxa achega nove quilocalorías). No entanto, os estudos científicos non observan incrementos de peso cando os participantes lle engaden froitos secos á súa dieta habitual, mesmo se constatan diminucións no risco de obesidade.

Na táboa tamén destaca a presenza de graxas saturadas nestes alimentos. Aínda que poida sorprender, as graxas presentes nos froitos secos non lles preocupan en absoluto aos expertos en nutrición. Ao contrario, as investigacións en humanos mostran claramente que o consumo frecuente destes alimentos diminúe o risco de padecer enfermidades cardiovasculares. Aínda que é certo que convén diminuír as graxas saturadas, é preciso facelo á conta de consumir menos cantidade de alimentos moi procesados, como bolería, pastelería ou aperitivos distintos aos froitos secos.

En canto ao sal, hai dous produtos que destacan polo seu elevado contido neste nutriente: as pipas torradas salgadas e os pistachos torrados salgados (unha ración cobre o 17% das cantidades diarias orientativas de sal no caso das pipas e o 38 % no caso dos pistachos).

Dado que en España se duplica o máximo do consumo de sal recomendado polas autoridades sanitarias, é mellor reservar estes produtos para ocasións excepcionais e evitalos se se padece hipertensión arterial. Ante isto, a Axencia Española de Consumo, Seguridade Alimentaria e Nutrición (Aecosan) acaba de asinar un convenio coa Asociación de Fabricantes de Aperitivos para diminuír un 5% o contido en sal de todos os seus produtos, o que inclúe os froitos secos.

A medida tomada por Aecosan ten que ver co feito de que a elevada inxestión de sal se relacionou en diversos estudos con incrementos na mortalidade por diversas causas. En realidade, calquera dos produtos que aparecen cunha cor amarela na táboa é mellor reservalos para un consumo esporádico.

Como non todos os produtos contan co semáforo nutricional de EROSKI, será de utilidade coñecer unha estratexia útil para dilucidar se un alimento contén moito sal, que é revisar a cantidade que achega por cada 100 gramos (adoita aparecer na sección “información nutricional” da etiqueta do produto). Sanidade considera que un alimento ten “moito sal” se achega 1,25 gramos de sal, ou máis, por 100 gramos; mentres que entende que achega “pouco sal” se na mesma cantidade existe menos de 0,25 gramos de sal.

A mellor elección: cociñados ou crus?

Que é mellor: consumir os froitos secos crus ou escollelos torrados ou enfornados? Os primeiros conservan máis as vitaminas que os segundos, pero a súa biodispoñibilidade é menor. É dicir, por unha banda, ao intestino vaille custar bastante máis extraer os nutrientes presentes nos froitos secos que non foron sometidos á calor pero, por outra banda, no proceso de quecemento pérdese parte do seu contido nutricional.

En canto á fibra dietética dos froitos secos, será máis difícil de dixerir se o alimento non se expón a altas temperaturas. Isto ten, de novo, as súas vantaxes e os seus inconvenientes: os efectos beneficiosos da fibra no movemento intestinal serán maiores se o froito seco non se expón á calor, pero á súa vez aumentan as posibilidades de que se xeren leves molestias

Noces do Brasil: coidado co selenio

A noz do Brasil (tamén coñecida como noz amazónica, castaña de monte, castaña de Pará ou coquito brasileiro) necesita unha mención á parte. Para identificala, ten unha forma de media lúa e mide entre 4 e 5 centímetros de longo.

O problema con este tipo de froito seco (cuxo principal exportador non é Brasil, senón Bolivia) é que ten un elevado contido en selenio. En concreto, 100 gramos de noces do Brasil (unhas catro racións de consumo) multiplican 30 veces a dose diaria de selenio recomendada para un adulto. Por iso é polo que, se se consomen a diario e en altas cantidades, poden xerar unha situación denominada toxicidade por selenio ou seleniose.

O nivel máximo de inxestión de selenio (a partir do cal se poden producir danos no organismo) está establecido, en adultos, en 400 microgramos de selenio ao día. Tan só unha unidade de noz do Brasil contén xa entre 69 e 91 microgramos de selenio. Por tanto, se se consomen seis unidades de noces do Brasil, xa se está superando o nivel máximo de inxestión de selenio recomendada. Por iso é polo que se aconsella non abusar.

Os problemas que xera o abuso do selenio adoitan ser leves (moderadas alteracións dixestivas, avermellamento facial, perda de cabelo, sensación de desmaio), pero en ocasións observáronse problemas neurolóxicos, respiratorios, renais ou cardíacos.

Por tanto, é fundamental lembrar que o consumo de noces do Brasil, sobre todo en nenos, debe ser ocasional e esporádico. Se é así, os beneficios superarán os posibles riscos, dado que se trata dun alimento rico en proteína vexetal, fibra dietética e en diversas vitaminas e minerais, como a vitamina B1 (tiamina) ou o magnesio.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións