Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Aperitivo sabedor e san : Froitas desecadas: pequenas en tamaño pero grandes en nutrientes

Unha porción de froitas desecadas (25 g) achega case as mesmas calorías ca unha peza de froita fresca (150-200 g) pero proporciona máis nutrientes por bocado

Non son larpeiradas, pero tampouco froitas ao uso. Con todo, as froitas desecadas constitúen o perfecto substituto e complemento -segundo os hábitos alimentarios- de ambas as dúas. As froitas desecadas pódense tomar como un bocado san e saboroso para petiscar entre horas, en xantares e merendas e mais para mesturalas con outros ingredientes en receitas variadas. Agora ben, non sempre se consumen por mor das moitas calorías que se lle atribúen e a que se asocian a ganancia de peso. Diversos estudos, como os elaborados pola Fundación Internacional de froitos secos e froitas desecadas, mediron o seu efecto na saciedade, na glicosa, no peso e nos niveis de hormonas en comparación con outros produtos que se toman como aperitivo (galletas baixas en graxa, pan branco…). En todos os supostos as calorías foron as mesmas, igual ca o contido en carbohidratos, graxas e proteínas, aínda que difería a cantidade de fibra e azucres.

Os resultados teñen unha conclusión clara: as froitas desecadas propóñense como aperitivos saudables.

  • O seu consumo como merenda reduce máis a fame ca outros snacks (como as galletas ou o pan).
  • Evidénciase unha mellor regulación da glicemia e das hormonas que controlan o apetito e a saciedade.
  • A súa inxestión non altera a enerxía total consumida ao longo do día, de aí que o seu consumo razoable non afecte ao peso corporal.
  • Perfeccionan a calidade da dieta porque proporcionan máis fibra e nutrientes reguladores (potasio, magnesio, ferro, calcio, riboflavina, niacina, vitamina A, E) e menos graxas e colesterol.

Cómpre telo en conta

As froitas desecadas, ao seren un concentrado de azucres, poden resultar algo indixestas e flatulentas, razón de máis para un consumo comedido en todos os casos, e en particular de se ter o estómago delicado. Ben remolladas e cocidas en compota sentan mellor. Así mesmo, o seu consumo habitual pode favorecer a aparición de carie dental. Pola súa consistencia pegañenta, adhírense á dentadura, polo que é recomendable cepillar os dentes despois de consumilas.

Por outra banda, durante o proceso de desecamento industrial destas froitas adóitase empregar sulfitos, aditivos conservantes que evitan que se resequen en exceso. Estes aditivos son os responsables da aparición de crises asmáticas nalgúns individuos alérxicos ou de reaccións alérxicas en persoas hipersensibles. Queda a opción de elixir as froitas elaboradas do xeito máis natural.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións