Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Los datos, informaciones, interpretaciones y calificaciones que aparecen en esta información corresponden exclusivamente al momento en que se realizaron y tienen, por tanto, una vigencia limitada.

: Sekula ez da berandu hasteko (baina ongi)

Itxialdiko asteak pasatu ondoren, lasterkariz eta kirolzalez bete dira kaleak. Horietako askok lehenbiziko aldiz jantzi dituzte kirol oinetakoak. Beste batzuk, berriz, arrakastarik gabe itzuli dira hainbeste maite duten zaletasunera: luzaroan geldirik egon ondoren, lehen saialdian egin dute atzera. Oroit dezagun zer komeni den lasterraldiaz gozatzeko.

Gauza jakina da kirola ukendu paregabea dela gorputzerako eta bururako. Bizimodu osasungarria izateko, kirola egitea da oinarri nagusietako bat, betiere norberaren maila fisikoari egokituta. Eta hortxe dago, hain zuzen, zaletasunez lasterka aritzen den korrikalari askoren arazo nagusietako bat: lehenbiziko egunetik, distantzia luzeak egiteari ekiten dio askok, nahiz eta prestatu gabe egon. Izan ere, lasterketa bat prestatzeak edo kilometro batzuetako ibilbidea egiteak lan ona eta berariazko prestakuntza eskatzen dute aurretik, eta aurretiazko horiek egoki egin ezean, lesioak etorriko dira ia ziur. Horregatik, norberak argi eduki behar du nolako muga fisikoak dituen, are gehiago azken hilabeteak etxean itxita pasatu ondoren, aire zabalean kirola egin ezinik. 

Garaipenaren oinetakoak

Material egokia eskura izatea ezinbestekoa da kirolaren munduan hasten denarentzat. Hasieran aski izan litezke kotoizko kamiseta bat (iritsiko da ehun teknikoei begira jartzeko garaia) eta maiz erabiltzen ditugun galtza motz batzuk. Adibidez, ez da komeni jantziak estreinatzea ordubeteko ibilbide bat egitera aterako garenean, urradurak eragin ditzakete eta. Oinetakoek garrantzi berezia dute: pisuari eta ibilbide motari egokitzen zaizkionak izan behar dute. Oinetako desegokiak aukeratuz gero, lesioa etorriko da ezinbestean. “Oinetakoek, batez ere, erosoak izan behar dute. Egokitu egin behar zaizkio gure oinen formari eta lasterka egiteko gure moduari”, azaldu du Fernando Armisenek, trail eta running modalitateetako entrenatzaileek. Oinetako mota aukeratzeko garaian, gainera, kontuan hartu behar da artikulazioen mugikortasuna. “Adibidez, orkatilan mugikortasun gutxi baduzu, oso ongi etorriko zaizu oinetakoen dropa [orkatilaren aldea eta aurreko aldea altuera desberdinean izatea]”. Eta beste gomendio bat: “Ez egin lasterka oinetako lauekin, bortxatu egingo baitituzu atzealdeko giharrak”, ohartarazi du Armisenek.

Hiru aholku oinetakoak hautatzeko

Ez da dirutza bat gastatu beharrik oinetakoak erosten (eskaintza onak dauden 50 euroan hasita, baina egokienak 100 eurotik gora dabiltza), baina jakin egin behar da zer komeni den, norberaren mailatik abiatuta. Hiru alderdi hartu behar dira kontuan. 

1. Neurria. Zer-nolako zenbakia duzun jakiteko, oinetakoa jantzi eta ongi lotu ondoren, eskuko hatz erakuslea nahiko erraz sartzeko adina tarte egon behar du Akilesen orpoaren eta atzeko aldearen artean.

2. Amortiguazio egokia.

  • 65 kilotik beherako gizonetan eta 50etik beherako emakumeetan, amortiguazio sinplea, orpoan bakarrik.
  • 80 kilotik gorako gizonetan eta 65etik gorako emakumeetan, amortiguazio bikoitza (baita oinaren aurrealdean ere) eta zola zabala, kolpe txikiagoak eragiteko artikulazio multzoetan.

3. Dropa. Orpoak eta oinetakoaren aurrealdeak izaten duten altuera desberdintasuna da. Handia izan daiteke (12 mm), ertaina (8 mm) eta txikia (4 mm). Ez du zerikusirik amortiguazioarekin, eta bai orkatilaren mugikortasunarekin. Artikulazio hori funtsezkoa da mota bateko edo besteko dropa hautatzeko. Zenbat eta handiagoa izan, orduan eta dorsiflexio handiagoa izango da oina lurrean jartzean, orpoa gorago dagoelako oin muturra baino (tibiak barnealdera biratzeari esaten zaio dorsiflexioa).

Oinatza. Nola jakin zurea nolakoa den

  • Neutroa. Oinak errotazio txikia egiten du lasterka egitean edo oinez ibiltzean, eta nagusiki oinaren erdialdeak ukitzen du lurra. Ez du behar oinetako berezirik lasterka egiteko.
  • Supinatzailea. Lasterkarien %10 bakarrik dira era horretakoak. Orpoaren kanpoaldean eta oin zolan bermatzen da gehienbat zama. Lasterka egitean, beharrezkoa izan daiteke oinetako bereziak erabiltzea. Saltzaileari esan egin behar zaio supinatzailea zarela.
  • Pronatzailea. Hamar lasterkaritatik sei pronatzaileak dira. Oina lurrean jartzean, aurrealdeko zatia zamatzen da eta, batzuetan, oin zola guztia bermatzen da lurraren gainean. Oinetako bereziak behar izaten dira. Saltzaileari esan egin behar zaio pronatzailea zarela.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak