Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Guía de compra queixos : Cal compro?

Cada persoa toma 8 quilos de queixo ao ano, un produto cun incuestionable contido en nutrientes que van máis alá do calcio

Cal compro?

Suxestións de compra

O mellor para a merenda dos nenos

Os nenos aprecian moito o queixo, pero adoitan mostrarse reticentes a probar certas variedades, coma o azul. Dado que España presenta unhas notables cifras de obesidade infantil, non é recomendable que os nenos tomen grandes cantidades de queixos con alto contido en graxas saturadas. É mellor reservar os queixos tenros, semicurados, curados, vellos ou anellos (ou calquera queixo graxo ou extragraxo) para un consumo eventual. En todo caso, se a ración de consumo é pequena (25 gramos) e se acompaña de alimentos saudables (como pan integral), non haberá problema ningún. Para un consumo frecuente é máis recomendable decantarse por racións moderadas de queixo fresco (30-40 gramos) ou ben escoller queixos baixos en graxa (idealmente, 0 %).

O mellor para as merendas dos adultos

Coma no caso dos nenos, convén que os adultos vixíen a súa saúde a longo prazo, polo que non é boa idea consumir grandes cantidades de queixo a diario. En parte, porque tomar moito queixo desprazará o consumo de alimentos de orixe vexetal, cuxo papel na prevención de enfermidades crónicas é indiscutible. Así, os queixos frescos (en racións duns 50 gramos) e os queixos baixos en graxa e baixos en sal son as opcións máis recomendables para un consumo habitual. Nas merendas, nada mellor que acompañar o queixo con pan integral, con froita ou con froitos secos non salgados.

O mellor para facer gratinados

A mozzarella semicurada é fundamental para a elaboración de gratinados e resulta indispensable para a pizza e para pratos de pasta que se enfornan ata formar unha fina capa de queixo fundida sobre a superficie. O parmesano tamén se utiliza -sobre todo, relado- para gratinados. Cando introduzamos a fonte no forno, deixaremos unha distancia duns 10 centímetros entre esta e a grella. Así evitaremos que o queixo se doure en exceso ou que se queime. O queixo camembert e o brie son moi utilizados tamén para gratinados, en especial sobre uns filetes de solombo de porco, unhas patacas ou unha coliflor cocidas. Bastará darlle un toque de grella para que se gratine a superficie e obter un éxito seguro na mesa.

O mellor para as persoas con diabetes

As persoas con diabetes tipo 1 teñen serias dificultades para metabolizar ben os carbohidratos dos alimentos e, por iso, dependen da insulina. Esta dificultade tamén está presente se se padece diabetes tipo 2, pero non adoita ser tan marcada. En todo caso, os queixos non supoñen unha importante achega de carbohidratos. O que si é certo é que, tanto se se padece diabetes tipo 1 coma tipo 2, existe un maior risco de desenvolver, a longo prazo, unha enfermidade cardiovascular. Por iso, resulta conveniente escoller, para un consumo habitual, alimentos que non conteñan grandes cantidades de sal e graxas saturadas. De entre os queixos analizados nesta guía, convén que unha persoa con diabetes escolla os frescos (en racións non superiores a 50 gramos) ou os que son baixos en graxa e baixos en sal. Se a ración de consumo é pequena, calquera queixo é do todo compatible cunha dieta sa.

O mellor para a repostería

Un dos mellores queixos para as elaboracións reposteiras é o mascarpone, así como os queixos para untar. A súa textura cremosa, o seu suave sabor e o seu alto contido en graxa fan que sexan moi versátiles á hora de preparar recheos, pasteis cremosos, mousses e tortas frías e quentes. O queixo fresco de Burgos e o queixo feta están indicados para acompañalos de mel e marmeladas e para elaborar sobremesas, como cremas, mousses e flans.

O mellor para acompañar as pastas

Os queixos duros ou semiduros e cun alto contido en graxa son os máis adecuados para relar e acompañar os pratos de pasta, sen necesidade de gratinalos. Os máis utilizados son o queixo parmesano, o queixo de ovella curado como o Idiazábal ou o do Roncal, o queixo manchego curado e o queixo de Mahón vello. Sempre é mellor relar o queixo no mesmo momento que vaiamos utilizalo, para que non perda aromas nin matices.

O mellor para tomalo como sobremesa

Case todos os queixos poden tomarse como sobremesa, máis alá do seu tempo de curación. Un queixo curado loce moito cos contrastes, acompañado duns froitos secos e dun doce, tipo marmelada, mel ou xelea. Tamén podemos facer unhas tostas de pan de noz ou de pasas e colocar sobre elas unhas talladas finas de queixo. Outra opción podería ser combinar unha compota de froitas cunhas culleradas de queixo cabrales ou de roquefort. Se nos resulta moi forte este tipo de queixo, podemos rebaixalo cunhas culleradas de nata fría e remover, ata conseguir unha textura cremosa e máis suave de sabor. Unha deliciosa combinación é a dunha ensalada de froitas ou macedonia fresca cunhas talladas de queixo manchego, aderezado cun fío de aceite de oliva.

O mellor para as ensaladas

Son moi recomendables os queixos frescos e brancos con textura branda -coma o mozzarella fresco, o queixo de Burgos ou o queixo feta-, polo seu suave sabor e a súa delicada consistencia. Tamén podemos empregar queixos de media curación en tacos, que lle darán un toque de sabor picante á ensalada. Isto combina moi ben coa froita, como anaquiños de laranxa ou de pexego. O edam, pola súa suavidade, tamén é unha boa opción para cortalo en anacos e para llelo botar ás ensaladas, acompañado cuns froitos secos tostados, que potenciarán o sabor do queixo.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións