Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Guía de compra: biscotas : Como é o seu consumo?

Elaboradas a partir de fariña de trigo, azucres, sal, fermento, graxas vexetais e aditivos, son un tipo de alimento moi utilizado nas dietas pola facilidade para controlar o seu consumo

Como é o seu consumo?

Consumo de pan

O consumo de pan no noso país sitúase ao redor dos 150 gramos ao día, entre un 32 % e un 40 % menos das cantidades recomendadas pola Organización Mundial da Saúde (OMS), que oscilan entre os 220 e os 250 gramos diarios.

A presenza do pan na nosa dieta habitual é cada vez máis reducida, debido á errónea asociación que fan as persoas entre a súa inxestión e o aumento de peso. Segundo mostran os estudos sobre as tendencias de mercado e os datos da Confederación Española de Organizacións de Panadería (CEOPAN), en España, o consumo de pan anual per cápita descendeu de maneira máis acusada no últimos catro anos. Mentres que en 2010 cada español consumía 51 kg de pan ao ano, en 2014 o consumo baixou un 10 %, e situouse nos 46 kg de pan ao ano.

Por unhas razóns ou por outras, o certo é que as cifras de consumo global de pan tamén están moi afastadas dos 90 kg ao ano per cápita que a OMS recomenda dentro dunha dieta saudable e equilibrada. No eido mundial, cada individuo consome ao redor de 53 kg de pan ao ano. Esta cifra mellora no ámbito europeo, que se sitúa nos 60 kg.

Con todo, o pan é un alimento moi importante. A evidencia científica máis actual dinos que unha alimentación saudable e sustentable pasa por poñer no noso carro da compra máis verduras, hortalizas, legumes e froitas. Despois, debemos incorporar todo o grupo de cereais integrais, sementes e grans e, finalmente, o resto dos alimentos.

O seu lugar na dieta

O pan ocupa un lugar importante na dieta cotiá da maioría das persoas. De feito, o pan en particular e os cereais en xeral sempre foron considerados como a base da nosa alimentación pola maioría das sociedades científicas.

No entanto, algo está a cambiar. O consumo de pan está diminuíndo paulatinamente desde hai catro décadas e as sociedades científicas internacionais apostan cada vez máis polas froitas, as verduras e as hortalizas como a base dunha alimentación saudable e sustentable.

Porén, o pan e as súas variedades son alimentos tradicionais e nutricionalmente humildes que non poden ser considerados como os causantes de todos os nosos males. Desde logo, a calidade importa e os seus ingredientes tamén. Dicir que o pan engorda, por exemplo, non só é unha lenda urbana, senón que ademais é inxusto se se ten en conta a multitude doutros produtos procesados e pouco saudables que temos ao noso alcance.

Dietas para adelgazar

En ocasións, nas dietas para adelgazar substitúese o pan de barra por biscotas. Este cambio pode levar a pensar que as biscotas teñen menos calorías, cando en realidade é xusto ao contrario. De feito, se se compara a mesma ración de pan e de biscotas co mesmo peso, pódese comprobar que a biscota concentra máis calorías ca o pan tradicional.

Pero, se se aposta pola biscota, é máis doado de controlar e cuantificar o seu consumo (por iso ás veces se lle chama “pan de réxime”), xa que o seu formato son unidades estándar de igual peso. Ademais, ao ser un produto seco, custa máis tempo mastigalo e bébese máis auga. O tempo, a mastigación e a inxestión de auga aumentan a sensación de saciedade que chega ao cerebro.

Pero, á marxe da saciedade e do control das racións, as biscotas son, dentro da familia dos pans, un dos produtos máis calóricos, xa que acostuman a ter arredor de 370 kcal por cada 100 gramos. Ademais, normalmente levan máis ingredientes ca os que tradicionalmente leva o pan e, por tanto, elevan un pouco o seu valor nutritivo. E disto son responsables os aceites vexetais e o azucre ou o xarope de glicosa.

Sería lóxico pensar que estes ingredientes extra tamén aumentan o valor enerxético do produto, pero sorprendentemente non é así. Non incrementan as calorías de maneira moi significativa, xa que as cantidades en que se utilizan non son tan grandes como para que haxa importantes diferenzas. A principal razón pola que se lles engaden graxas e azucre ás biscotas é a de aumentar a palatabilidade dun produto que carece dela pola súa natureza.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións