Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Guía de compra: aceites vexetais : Cal me convén?

Compatibles cunha dieta sa, os aceites vexetais conteñen diferentes tipos de vitaminas e antioxidantes coma os ácidos graxos omega-3 e omega-6 e vitamina E

Cal me convén?

Semáforo nutricional

Como se pode observar no semáforo nutricional, as graxas aparecen en cor amarela, como é lóxico, dado que case o 100 % dos aceites é graxa. En todo caso, como xa se indicou, o actual consumo de aceites non supón unha preocupación para os expertos en saúde pública.

Tamén se pode observar que non existen diferenzas significativas entre un tipo de aceite e outro no que respecta aos nutrientes que achega cada variedade. Con todo, si se rexistran diferenzas no contido dalgunhas vitaminas. Nos aceites vexetais, procedan de froitos (coma o de oliva) ou de sementes (coma o de xirasol), unha das vitaminas con maior presenza, é a vitamina E. Entre os distintos aceites existen notables diferenzas na achega desta vitamina. Así,

En 10 gramos de aceite de…, hai:

  • Oliva: 1,2 miligramos de vitamina E
  • Xirasol: 4,9 miligramos de vitamina E
  • Soia: 1,0 miligramos de vitamina E
  • Colza: 2,1 miligramos de vitamina E
  • Cacahuete: 1,7 miligramos de vitamina E
  • Millo: 1,7 miligramos de vitamina E
  • Sésamo: 0,4 miligramos de vitamina E
  • Xerme de trigo: 21,5 miligramos de vitamina E.

A inxestión recomendada de vitamina E é de 12 miligramos ao día, polo que a maioría dos aceites vexetais poden considerarse unha boa fonte dela (o aceite de trigo, como vemos, é moi rico nesta vitamina). Porén, a última enquisa levada a cabo nunha mostra representativa da poboación española (enquisa Enide) non atopou deficiencias de vitamina E en España.

Aceite cru, aceite frito... Cantas calorías hai de diferenza?

Aínda que poida sorprender, non hai diferenzas calóricas significativas entre o aceite cru e o que se utiliza para fritir. O que sucede, e o que de verdade importa lembrar, é que os alimentos fritos adoitan reter boa parte do aceite, co que a súa achega calórica aumentará de forma considerable.

O consumo que acostuma a realizar a poboación de alimentos caseiros fritos en aceite non supón un risco, e non mostrou elevar o risco de obesidade ou doutras enfermidades crónicas. Porén, é certo que se o consumo de alimentos fritos é moi elevado (unha vez ao día), ese risco si existirá.

Cantas veces se pode reutilizar o aceite?

Reutilizar o aceite da fritura é unha práctica moi habitual, xa que permite aforrar diñeiro nos fogares e, sobre todo, na hostalería. Con todo, é recomendable ser cautos e non abusar da súa reutilización. Segundo detalla o doutor Claudi Mans, a vida útil do aceite dependerá moito do que fritamos nel. Por tanto, o mellor é non reaproveitar o aceite máis de catro veces, sen esquecer estes tres consellos:

  1. Nunca engadir aceite novo a unha frixideira con aceite vello.
  2. Evitar poñer ao máximo a temperatura da frixideira ou do fogón no que quentemos a tixola.
  3. Ante a dúbida, o mellor é cambiar o aceite.

En todos os casos, recoméndase evitar o sobrequentamento do aceite e, por tanto, non exceder os 170 ºC durante a fritura. É importante evitar que o aceite fumee ou se escureza, xa que nestas circunstancias xéranse substancias potencialmente tóxicas. Do mesmo xeito, non hai que mesturar aceites novos con aceites usados, nin aceites de distintas clases. A explicación é que estes produtos teñen diferentes puntos de fume, non todos se comportan igual á mesma temperatura e, polo tanto, se os mesturamos un queimará o outro e estragarao.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións