Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Crossfit-a mugak jarri behar modako kirolean

Asmo onekin ekiten diogu urtarrilari, eta horietako askok zerikusia izaten du gorputza puntuan jartzeko nahiarekin. Batzuek crossfita hautatzen dute horretarako, diziplina benetan gogorra, orain dela hogei urte kalifornian (aeb) sortu zena marineak eta suhiltzaileak entrenatzeko. Intentsitate handian egitekoak izaten dira ariketak, eta sasoi onean jartzen dute gorputza, baina komeni izaten da egoki egitea, lesiorik ez dadin sortu.

Crossfiteko ariketarik eta lesiorik ohikoenak

CrossFit SJD gimnasioak azaldu digu zein diren diziplina horretako mugimendurik ohikoenak (Sant Joan Despí herrian dago, Bartzelonan), eta Sergi Sastre traumatologoak, berriz, bakoitzaren inguruko oharrak egin ditu medikuaren ikuspegitik (Belaun eta Artroskopia Unitateko koordinatzailea da Bartzelonako Hospital Clínic-en).

/imgs/20190101/GettyImages-862751482.jpg

‘AIR SQUAT’.

Eserialdia edo sentadilla esaten zaion ariketa ezinbestekoa da gure ongizaterako, horiek eginda ziurtatu egiten baita ongi funtzionatuko dutela belauneko eta aldakako artikulazioek eta artikulazio horietako gihar tolestaileak eta hedatzaileak ere ongi ibiliko direla. Bihotz-hodiak lantzeko eta erresistentzia indarra sendotzeko balio du.

  • Lesioak. Egoki egin ezean, kalteak sor ditzake belaunetan eta bizkarrean, zehazki gerrialdean. Zakar samar jaisten bagara eta hankak erabat tolestu eta/edo belaunak bira egiten badigu, arriskua izaten da belaunburuko kartilagoa edo meniskoak lesionatzeko. Tendoietan, belaunburukoak izaten du min hartzeko arriskurik handiena.

‘FRONT SQUAT’.

Eserialdi edo sentadilla horretan, pisu bat izaten da aurrealdean, eta, ondorioz, zangoetako giharrak lantzeaz gain, aktibatu egiten dira corea (sabelaldea eta bizkarraren behealdea hartzen duen eremua da) eta bizkarraren goiko aldea. Zamaren arabera, gehienezko indarra, erresistentzia indarra edo potentzia landuko da. Eta giharrik gehienak aktibatzen dituenez, errepikapen multzo egokia eginez, ezin hobea izan daiteke bihotz-hodiak lantzeko.

  • Lesioak. Eserialdi honi pisua eransten zaio, eta, beraz, lehen aipatu ditugun arriskuak areagotu egiten dira belaunentzat. Eta bizkarra ez badugu zuzen jartzen, batez ere igotzeko fasean, gerta daiteke gerrialdea lesionatzea.

‘PUSH PRESS’.

Aldakako gihar hedatzaileetan eta gorputzaren goialdean potentzia eta indarra lantzeko erabiltzen da. Bultza egitea eskatzen du ariketa honek, eta lanean jartzen ditu sorbaldako eta trizepseko giharrak. Funtsezkoa da bizkarra zuzen jartzea eta barra jarrera bertikalean igotzea.

  • Lesioak. Sorbaldako errotatzaileen zorroan dauden tendoiek arrisku handiagoa izaten dute, tentsio handiarekin lan egiten baitute. Garrantzitsua da konpentsazio ariketak egitea goma elastikoekin, eta sorbaldan mugikortasun ona izatea. Pisua altxatu eta bertikalean gaudela gorputz jarrera egokia edukitzeko, lagungarria izango da corea lantzea.

‘DEADLIFT’.

Funtsezko ariketa da, erakutsi egiten baitugu nola altxatu behar den pisua lurretik. Gihar asko jartzen du lanean, batez ere goialdeko katekoak, eta oso egokia da indarra eta potentzia lantzeko.

  • Lesioak. Gerrialdeak sufritzen du gehien, batez ere beheko aldeak, eta, horregatik, berebiziko garrantzia dauka bizkarra beti zuzen edukitzeak. Ohikoa izaten da zertxobait okertu nahi izatea pisua jasotzeko, eta horrek lesioak eragin ditzake bai gerrian (bizkar aldean) eta bai inguru horretako giharretan.

‘PULL-UP’.

Flexio horiek egiteko, barra finko bat behar da, eta bi modutan egiten da: berariazko ariketa gisa, zeina funtsezkoa den indarra hartzeko; eta beste aldaera batzuetarako oinarri gisa, adibidez kippinga eta butterfly delakoa, zeinak koordinazio eta teknika handiagoa eskatzen duten, eta denbora gutxian errepikapen gehiago egiteko aukera ematen duten. Bizkarraldeko giharrak lantzen dituzte.

  • Lesioak. Hasierako bultzadarekin eginda eta sorbalda bihurrituz, gerta liteke sorbaldako artikulazioa mintzea eta bizepsaren zati luzeko tendoia ere bai. Horregatik da ezinbestekoa mantso eta modu kontrolatuan jaistea, gorputza erortzera utzi gabe.

‘SNATCH’

Igoaldi hau oso ariketa konplexua da, eta mugikortasun eta koordinazio oso handiak eskatzen ditu. Teknika ikasi ondoren, ezin hobea da potentzia lantzeko. Garrantzi handia hartzen dute sabelaldeko eta gerrialdeko giharrek, gorputza jarrera egokian edukitzeko hain zuzen; ongi egiteko, garrantzitsua da, halaber, pisu egokia jartzea.

  • Lesioak. Belaunak arrisku handia izaten du min hartzeko, erabat tolesten baita, pisuarekin gainera, eta bat-batean desazeleratzen da. Belauna okertuko bagenu edo oreka galduko bagenu, gerta liteke meniskoa mintzea.

‘MUSCLE UP’.

Gimnasia ariketa honek lagundu egiten du indar erlatiboa lantzen; hau da, gorputz pisuaren arabera norberak duen indarra. Berariazko moduan egin daiteke edo kippingarekin. Bizkarraldeko eta bularraldeko giharrak lantzen ditu, eta corea ere bai.

  • Lesioak. Sorbaldetako artikulazioek izaten dute arrisku handiena, haiek egin behar izaten baitute indar gehien. Ariketa horiek kolpe bizi-biziekin egiten dira, eta gerta daiteke zuntzak haustea lanean ari diren gihar multzoetan, edo min har dezake bizepsaren zati luzeak, bihurritze mugimenduak egin behar izaten baititu. Gerta liteke, halaber, lesioa sortzea sorbaldako artikulazio akromioklabikularrean edo lehendik zegoen lesioa are gehiago larritzea.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

  • Joan aurreko orrira: « Aditua
  • Orri honetan zaude: [Pág. 3 de 3]

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak