Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa gida: lasagna : Aukera hoberena

Azken urteetan bilakaerarik handienetakoa izan duen errezeta da eta baita aukera gehien ematen duenetakoa ere. Haragia ez ezik, onartzen ditu berdurak, arraina eta arrautza ere, eta osagai horiek dira osasungarrienetakoak.

Aukera hoberena

Erosi eta kito: gero eta ohikoagoa den zaletasuna.

Zaila da jakitea zenbat lasagna jaten duten Espainiako Estatuko herritarrek, batez ere etxean egina ere izaten delako edo jatetxeetan ere eskatzen delako, eta datu horiek ez dira islatzen salmenta zifretan. Ezinezkoa da asmatzea. Ez dago datu ofizial hain zehatzik, “baina seguru denek jan izango dutela lasagna bizitzan behin edo bitan”, adierazi du Nicoletta Negrinik. Kontsumoaren arloko joera berrien inguruan bai, baditugu datuak, eta analisiek esaten dute gure etxeetan gero leku gehiago hartzen ari direla aurrez prestatuta datozen platerak, jateko prest datozenak alegia. Halaxe dio Espainiako Osasun eta Kontsumo Ministerioak egindako txosten batek: Las tendencias del consumo y del consumidor en el siglo XXI (Kontsumoaren eta kontsumitzailearen joerak XXI. mendean). Horrela, 2013. urtetik 2014.era, plater prestatuen per capita kontsumoa %12 handitu zen, Espainiako Nekazaritza, Arrantza, Elikadura eta Ingurumen Ministerioaren arabera. Eta lasagna da aukera nagusietako bat. Nicoletta Negrinik azaldu digu horren zergatia: “Plater horiek lana dute, landu egiten behar baitira. Etxeko lasagnak, adibidez, sei ordu inguru behar ditu; saltsak berak bakarrik, izan ere, bi edo hiru ordu hartzen ditu”. Aurrez eginda datorrenak lagundu egiten du denbora hori aurrezten.

ONGI HAUTATZEKO GAKOAK

Ez da erraza lasagnarik onena aukeratzea. Guztioi ez zaigu gauza bera gustatzen, eta diruz eta osasunez ere denak ez gabiltza berdin, eta nutrizio arloko eskakizunak ere bakoitzak bereak ditu. Pertsona bakoitza mundu bat da. Ramon de Cangas nutrizionistak kontsumo errazio zentzuzko bat ezarri du osasuntsu dagoen pertsona batentzat: “200 eta 250 gramo artekoa, baina tradiziori edo ohiko kontsumoari kasu egiteagatik”, zehaztu du. Zeren “balio kalorikoa kontuan hartzen badugu, pertsona bakoitzaren araberakoa ere izango da (egoera fisiologikoa, jarduera fisikoa, patologiak, lehendik hartu dituen elikagaiak), eta osagaiei buruz hitz egiten hasita, kontuan hartu beharko dira egunean zehar egingo diren gainerako otorduak”. Hortaz, nutrizio arloko semaforoan ageri diren aukeren artean, honako hauek proposatuko ditugu, betiere jarraibide hauek kontuan hartuta:

  • Murriztu errazioa. Lasagna errazioa 250 gramokoa izatea da ohikoena, baina kopuru hori hartzen denean, otordu batek eman behar lituzkeen baino kopuru handiagoetan hartzen ari gara energia, gantza, gantz saturatuak, azukreak eta gatza (2.000 kcal, 70 g gantz, 20 g gantz saturatu, 90 g azukre eta 5 g gatz). Hori dela eta, errazioa 100 gramora murriztea komeni da. Hain zuzen, merkatuan dauden markek ere 100 gramo bakoitzeko ematen dute nutrizio arloko informazioa, halaxe agintzen du-eta Europako 1169/2011 arauak, elikagaiek kontsumitzaileari eman behar dioten informazioari buruzkoak.
  • Zaindu itzazu osagaiak. Hauta itzazu zure nutrizio profila zaintzeko moduko osagaiak daramatzaten lasagnak: esne gaingabetua, osoko pasta eta berdurak. Era horretan, balio osasungarriagoetan ibiliko dira energia, gantza, gantz saturatua eta azukreak. Bereziki zaintzekoa da gatza, plater prestatuek kopuru handietan izaten baitute, eta, hori dela eta, oso noizbehinka jan behar dira.
  • Hobe berdurekin. Nutrizio arloko semaforoan ageri diren aukeren artean, haragiz egindako lasagnek, batez beste, kopuru handiagoetan ematen dituzte aztertu ditugun mantenugaiak. Gatza bereziki. Horrexegatik, hobe da berdura lasagnak hautatzea.
  • Zer da hobea, izoztua edo hozkailuan edukitzekoa? Aldea ez da nabarmena. Izozte prozesuak ia ez dio eragiten elikagaien nutrizio arloari, nahiz eta komeni den jakitea beti egon daitekeela aldaketaren bat ezaugarriren batean, elikagai freskoekin gertatzen den bezala: elikagai horiek biltzen eta prestatzen direnetik jan bitartean galtzen duten mantenugai kopurua batzuetan handiagoa izaten da izoztean gertatzen diren gorabeherak baino. Horrela, bada, modu seguru eta egokian izoztuta dauden elikagaiek ez dute freskoen inbidiarik.
  • Prezioa markaren araberakoa izaten da. Prezioari ez dio eragiten barreneko betegarria haragiz edo berduraz egina izateak. Markak dauka egiazko eragina. Errazio gisa 100 gramoko zatia hartuta, eta hozkailuan edukitzekoak diren lasagnak elkarren artean alderatuta, aukera garestienak bi aldiz gehiago balio du merkeenak baino. Izoztuen artean, berriz, alde txikiagoa dago marken artean, eta, batez beste, garestienak %50 gehiago kostatzen dira.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak