Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa gida: pizzak : Zer leku hartzen dute dietan?

Noizbehinka jatekoak dira, baina badira aukera osasungarriagoak, adibidez etxean egindako pizzak, osoko irinarekin prestatuz gero, gaztarik gabe (edo oso gutxirekin), hestebeterik gabe eta gatz gutxirekin (hobe iododuna bada)

Zer leku hartzen dute dietan?

Zer leku hartu behar dute dietan

Zenbat pizza hartzen dute Espainiako herritarrek? Kezkatzeko moduko kopuruetan jaten ote dute? ENIDE inkestan ageri diren datuen arabera (Espainiako Osasun Ministerioak egina da), helduek hilean 100 gramo pizza baino zertxobait gehiago hartzen dute. Batez besteko kontsumo hori ez da batere handia, eta ez dirudi arazorik sortzen duenik nutrizioaren ikuspegitik. Nolanahi ere, heldu guztien artean ateratako batez bestekoa da hori, eta baliteke herritar talde batzuek gutxiago hartzea edo batere ez hartzea (adinekoek, adibidez), eta beste batzuek dezente gehiago jatea. Aurrez prestatuta dauden pizzak ez dira oso osasungarriak nutrizioaren ikuspegitik, eta, hortaz, herritarrek jakin behar dute oso noizbehinka jatekoak direla.

Estatuko mutikoek, enKid azterketaren arabera (Espainiako haur eta gazteen lagin adierazgarri batekin egina dago), hilean 500 gramo inguru hartzen dituzte, eta neskatoek zertxobait gutxiago, 300 gramo hilean. Haurren artean ere, dena den, izango dira besteek baino gehiago jaten dutenak (nerabeak, adibidez). Ez da harritzekoa, beraz, Estatuko haurrentzat pizzak izatea gantz gehien (osotara) eta gantz saturatu gehien hartzeko bidea.

Zenbait azterlanek argi azaltzen dute pizza jaten duten egunetan haurrek askoz kaloria, gantz eta gatz gehiago hartzen dutela jaten ez duten egunetan baino; horixe dio, adibidez Lisa, Powell doktore andreak koordinatu eta 2015. urteko otsailean Pediatrics aldizkarian argitaratu zen lanak. Powell doktore andreak dio garrantzitsua dela pizza gutxiago jatea, eta ezinbestekoa iruditzen zaio, halaber, nutrizioaren ikuspegitik pizzak dituen ezaugarriak hobetzea eta errazioak murriztea. Eta argi nabarmendu zuen aukerarik onena entsalada batekin laguntzea dela.

Horrela, bada, helduentzat esandakoa are garrantzitsuagoa da haurrentzat: gure seme-alaben dietak dituen nutrizio ezaugarriak hobetu egin nahi baditugu, produktu horiek bakanago jan behar dira. Azken hori oso beharrezkoa da: haurren gizentasuna lehen mailako osasun arazoa da Espainian, eta bizi itxaropena murriztera ere iritsi daiteke.

Orain arte eman ditugun datuak aintzat hartuta eta semaforo nutrizionalak zer dioen ikusita, ez da erraza gomendatzea aurrez prestatuta dauden pizzak zenbateko maiztasunarekin jan behar liratekeen. Elikadura arloko gidek ez dute ematen kopuru jakin bat, baina noizbehinka jateko produktuen sailean sartzen dituzte. Oso zentzuzkoa da hori, batez ere kontuan hartzen badugu Espainiako herritarren elikatzeko ereduak ez dituela betetzen dieta osasungarri batek eduki behar lituzkeen irizpideak.

Ohar bat egin behar zaio, dena den, aurreko gomendio horri: haurretan bezala helduetan ere, etxean egindako pizza bat izan daiteke aukera osasungarria osoko irinarekin egina bada, gaztarik gabea (edo oso gutxirekin), hestebeterik gabea eta gatz gutxi daramana (hobe iododuna bada). Batez ere barazki sorta on bat jartzen badiogu pizzari. Pizza mota horrek ohikoek halako bi izango du zuntz dietetikoa, kaloria gutxiago emango ditu eta nabarmen murriztuko da osotara duen gantz kopurua eta berdin gantz saturatuak eta gatza ere. Gaur egun badirudi ez litekeela egin gaztarik gabeko pizzarik, baina XIX. mendearen bukaera arte, eta XX. mendearen hasiera arte ere bai leku batzuetan, pizza gehienak gaztarik gabeak izaten ziren.

Pizza: errazio baten tamaina

Pizzei buruz hitz egiten hasita, ezinbestekoa da arreta berezia jartzea errazioaren neurriari, ongi kontrolatu behar da eta. Ekoizleek gero eta errazio handiagoak eskaintzen dituzte, eta jatetxe askotan ere berdin gertatzen da, non ohikoa izaten den 400 gramotik gorako pizza platerak zerbitzatzea.

Gaur egun, analisi zientifiko zorrotzei esker aski ongi dakigu zer gertatzen den errazioekin: zenbat eta handiagoa den eskaintzen diguten janari errazioa, hainbat eta gehiago jaten dugu. Kontuan hartzen badugu aztertu ditugun pizzek, batez beste, 250 kilokaloria ematen dituztela 100 gramo bakoitzeko, 400 gramoko pizza batek 1.000 kilokaloria emango dizkigu: pertsona batek egun osoan hartu behar lukeen kantitatearen erdia da hori. Pizza plater hori ardo kopa betekin edo birekin laguntzen badugu eta postre batekin, oso litekeena da otordu horretan hartzea egun osoan hartu behar genituzkeen kaloria guztiak.

Dena da gehitzea, hortaz. Garrantzitsua da pizzak osoko irinarekin egitea eta kopuru txikiagoetan jartzea gatza, gazta eta hestebeteak, hartara osasungarriagoak izango dira eta. Eta garrantzitsua da jakitea, halaber, aterako dugun (edo diguten) errazioaren tamainak eragina izan dezakeela gorputzeko pisua kontrolatzeko garaian eta elikadurarekin zerikusia duten gaixotasun kronikoen prebentzioan.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak