Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa Gida: marmelada eta konfitura : Azukrea bai, baina kaloriak ez hainbeste

Uste baino kaloria gutxiago ematen dute, baina azukre ugari daukatenez, neurrian jatekoak dira

Azukrea bai, baina kaloriak ez hainbeste

Aurreko atalean zerrendatu ditugun produktu guztiek oso gantz gutxi daukate. Hori dela eta, guztira ez dute kaloria askorik ematen. Hala ere, alderdi energetikoa kontuan hartuta elikagai kezkagarria izan ez arren, ez da ahaztu behar azukre sinple dezente ematen dituztela. Maiz-maiz janez gero, areagotu egiten da gizentzeko arriskua. Baita txantxarra eta hortz-haginetako beste gaixotasun batzuk izatekoa ere (hortzetako higadura edo esmalteko arazoak besteren artean). Egia da konfiturak azukre eta kaloria gehiago dituela, baina, nutrizioaren ikuspegitik, ez dago alde nabarmenik. Biek ere gutxi ematen dituzte gantzak (osotara), gantz saturatuak eta sodioa, eta hori aintzat hartzekoa da, herritarrek lehendik ere soberan hartzen baitituzte mantenugai horiek. Edonola ere, esan dugu azukre ugari daukatela, eta hori ere aintzat hartzekoa da. 100 gramo konfiturak (lau txigorkitan emateko erabiliko genukeen kantitatea) 7 zorrotxo azukrek adina azukre emango luke, eta 10 gramo marmeladak, ia 6 zorrotxok adina.

Marmeladak badu, hala ere, alderdi on eta aipagarri bat: herdoilaren aurkako osagaiak. 2010. urteko urtarrilean Nutrition Journal aldizkariak argitaratu zuen ikerketa batek esaten duenez, fruta freskoak adina edo gehiago izan ditzake herdoilaren aurkako osagaiak (sekula ez gutxiago). Hori gertatzen da marmelada egiteko prozesuak areagotu egiten duelako herdoilaren aurkako osagaien eskuragarritasuna. Nahiz eta ez dagoen argi herdoilaren aurkako substantziek nola babesten duten osasuna, egia da marmeladek onura gehiago egingo dutela, azukre ugari duten beste elikagai prozesatu batzuek baino (opilak eta gosaritako zereal batzuk, adibidez).

Frutaren ordezko?

Frutaz egindako jogurtekin bezala gertatzen da marmeladarekin ere. Askok uste izaten dute marmelada janda neurri batean beteta geratzen dela egunaren buruan 2 fruta atal jateko gomendioa. Baina uste okerra da hori. Produktu horietan frutak jasan behar izaten duen prozesuagatik, eta erabiltzen duten azukre ugariagatik, marmeladan ageri den frutaren eragin fisiologikoak ez daitezke alderatu fruta freskoa janda ikusi izan direnekin. Hori dela eta, nutrizio arloko ezein batzordek ez du onartzen marmeladek eta konfiturek balio dutenik egunean zehar jan beharreko frutaren ordezko gisa.

Horregatik guztiagatik, marmeladak eta konfiturak neurrian jan beharreko elikagaiak lirateke, eta asteko egun edo une jakin-jakinetarako bereizi: igandeetako gosaria, ostiraletako askaria… Zergatik? Azukre asko izaten dutelako, batetik, eta, bestetik, nutrizio dentsitate apala: herdoilaren aurkako gai batzuk ematen dituzten arren, bitaminak eta mineralak urri samar dituzte marmelada zein konfiturek. Baina aukera bat baino gehiago dago egun merkatuan, eta “diet” motako marmeladek eta konfiturek, edo kaloria gutxikoek, ez dute izaten hainbeste azukre, eta, hortaz, maizago jateko modua izango genuke. Horrek ez du esan nahi, ordea, azukre eta kaloria gutxiago dituztenez, nahi adina jan litekeenik.

Nola hautatu marmelada edo konfitura on bat?

/imgs/20140201/mermelada4.jpgMarka bat edo bestea hautatzeko garaian, zenbait alderdiri erreparatu behar zaie: salgaiaren izena (marmelada normala edo estra den, konfitura normala edo estra, ‘light’ erakoa…), fruta eta azukreak zer proportziotan dituen, zer-nolako osagaiak dauzkan (aldeak izaten dira batzuetatik besteetara, batez ere gehigarrietan), itxura (fruta zatiak dituen edo ez, kolorea…) eta prezioa (kiloko). Oroitzea komeni da distira handia izateak edo kolore gorri bizi-bizia agertzeak ez duela esan nahi kalitate hobekoa denik, eta marrubi zati handiak edo marrubi osoak edukitzea ere ez dela kalitate hobearen adierazgarri. Gainera, ‘light’ edo ‘diet’ aipua dakartenak egiaz hala diren egiaztatu behar da. Azkenik, ontziaren itxura etxean egindako marmeladarena izateak ez du esan nahi gainerakoak baino hobeak direla.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak