Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa gida: maionesak eta saltsa arinak : Sukaldatzeko eta aurrezteko aholkuak

Olioa izaten du osagai nagusia Mediterraneoan sortu zen produktu zaporetsu honek, eta ukitu berezia ematen dio edozein plateri, nahiz eta neurrian eta kopuru txikietan hartzekoa den, energia asko ematen duen elikagaia baita

Sukaldatzeko eta aurrezteko aholkuak

Erosketa egiteko gomendioak

Sandwichetan eta ogitartekoetan zabaltzeko.

Betegarriaren arabera aukeratu beharko da eta, nola ez, norberaren gustuen arabera ere bai. Hala ere, aukera ona izan liteke saltsa arin bat hautatzea, zapore eta testura leunekoa; ongi etorri ohi da plater guztiekin, ez da oso gantzatsua, ez zitrikoa eta ez espezia ugarikoa ere, eta behar den zapore ukitua ematen du.

Zeliakoentzat egokiena.

Gaur egun etiketak behartu egiten du adieraztera elikagai prozesatuek alergeno hori osagaien artean daramaten edo ez. Maionesa marka batzuek ez dute glutenik erabiltzen, eta halaxe adierazten dute etiketan.

Kaloria gutxien dutenak.

Maionesa arinek kaloria gutxiago izaten dute ohikoek baino, eta kolesterola ere bai, arrautza eta olio gutxiagorekin egiten dituzte eta. Besteen aldean, dezente kaloria gutxiago dute (ia erdia) eta 5 aldiz kolesterol gutxiago koilarakada bakoitzeko. Dena den, horiek ere neurrian hartzekoak dira edo guztiz baztertzekoak, baldin eta gantz gutxiko dieta egin behar bada osasun arrazoiengatik (hori gertatzen zaie, adibidez, gizentasuna dutenei eta gibeleko eta behazuneko nahasmenduak dituztenei). Saltsa horiek hautatzeko orduan, etiketa arretaz irakurtzea da gomendiorik onena. Light erako maionesek, gantz gutxiago duten arren, gehigarri gehiago izaten dute gehienean, eta hori ere kaltegarria izan daiteke gure osasunarentzat. Hobe da maionesa normala erabiltzea, osagai gutxi eta onak dituztenak, eta kopuru txikietan betiere.

Maiz samar hartzeko.

Ongailu sinpleak erabiltzea komeni da egunerokoan, kalitate oneko ozpin bat eta oliba olio birjina, eta saltsa mota hau noizbehinka jatea. Oreka hori lortze aldera, kontuan hartu behar da zer-nolakoa den saltsaz ondu nahi den elikagaia; arrainez eta berduraz osatutako plater batek ez dio utziko osasungarri izateari maionesa koilarakadatxo bat botatzeagatik, baina maionesa erabiltzea frijitukiak ontzeko, hanburgerrak, arrautza-irinetan egindako errezetak edo lehendik ere kaloria ugari duten elikagaiak, hori ez da batere egokia.

Aurrezteko aholkuak

Ontzi mota, produktu kopurua, erabilitako osagaiak eta, jakina, markak berak eragin zuzena dute merkatuan dauden maionesen prezioetan.

Banakako zorrotxoak, adibidez, oso erabilgarriak dira maionesa oso noizbehinka hartzen dutenentzat edo janaria etxetik eramaten dutenentzat, produktua egoera onean egongo dela bermatzen die eta. Formatu hori, ordea, garestiagoa da poto handi bat baino (familia neurrikoa). PRIMA etxeko banakako zorrotxoen kiloak 9 euro balio du, eta beirazko ontzian datorren maionesaren kiloa 4 euroren azpitik dabil (HELLMANS, EROSKI, YBARRA, MUSA, COOSUR).

Era berean, oliba olioarekin egindakoak garestiagoak dira ekilore olioa daramatenak baino.

Erosketa egin aurretik, funtsezkoa da kontuan hartzea egiaz zer-nolako erabilera emango zaion produktuari. Formatu handiak (kilo erditik gorakoak) merkeagoak dira eta, etxeko beharrizanei erantzun badiete eta ongi kontserbatzen badira, aukera onak izan daitezke. Gauza bera esan daiteke aldian aldiko eskaintzei buruz ere (2 x 1 edo bigarrena erdi prezioan), ireki gabe dagoen maionesa ontzi batek luzaro irauten baitu. Alferreko izango diren ontzietan ez gastatzea oso garrantzitsua den bezala, garrantzi handikoa da maionesarik ez alferrik galtzea ere. Hozkailuan alferrik galdu den produktu bat botatzea garestiago ateratzen da luzera.

Prezioetan dauden aldeak erakusteko, erosketa saski batzuk prestatu ditugu bi familiarentzat. Erreferentziazko kantitateak ezartzeko (hilean 100 gramo maionesa pertsona bakoitzeko), kontuan hartu ditugu nutrizio arloko gomendioak eta erosketa eta kontsumo datu errealak.

Maionesen eta saltsa arinen formaturik ohikoenak 225 g-koak eta 450 g-koak izaten dira, nahiz eta badiren beste batzuk ere (500 g-koak eta 825 g-koak, adibidez). Produktuak hautatu ditugunean, gainditu egin dugu beharrezkoa den kantitatea saski bakoitzean. Hilabete batean soberan gelditu dena hurrengorako utzi dugu, eta, horrekin, aurreztu egingo dugu hurrengo hileko erosketan.

Nolanahi ere, prezioetan aldea dagoen arren eta hori agerian gelditzen den arren guk egin dugun aukeran, esan beharrekoa da ez dela alde handia ere, erosten den kantitatea ere ez baita handia.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

  • Joan aurreko orrira: « Etxean
  • Orri honetan zaude: [Pág. 4 de 4]

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak