Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa gida: gaztak : Zein erosi?

Kaltzioa ez ezik, beste hainbat mantenugai ere ematen ditu gaztak; pertsona bakoitzak, batez beste, 8 kilo gazta jaten ditu urtean

Zein erosi?

Erosketa egiteko gomendioak

Haurrei askaritan jartzeko

Haurrek asko maite dute gazta, baina ez gazta mota guztiak; urdina, esaterako, ez dute oso atsegin. Gauza jakina da haur gizentasunaren tasak kezkagarriak direla Espainiako Estatuan, eta, hortaz, ez dela komeni haurrek ugari jan ditzaten gantz saturatu asko duten gaztak. Horregatik, noizbehinka jateko utzi behar dira gazta guriak, erdionduak, onduak eta zaharrak (eta edozein gazta gantzatsu edo erdigantzatsu). Edonola ere, kontsumo errazioa txikia bada (25 gramo) eta elikagai osasungarriekin laguntzen bada (osoko ogiarekin, esaterako), ez da izango inolako arazorik. Maiz jateko bada, onena da gazta freskoa hautatzea (30-40 gramo) edo gantz gutxiko gaztak bestela (ahal dela, 0% erakoak).

Helduek askaritan jateko

Haurrei bezala, helduoi ere komeni zaigu luzera begira gure osasuna zaintzea, eta, beraz, ez da batere ona egunero gazta asko jatea. Hein batean, gazta asko janez gero bazterrera utziko ditugulako landare jatorriko beste elikagai batzuk, zeinak oso lagungarriak diren gaixotasun kroniko batzuei aurre hartzeko. Maiz samar jateko, gazta freskoak dira onenak (50 gramo inguruko errazioetan) eta gantz eta gatz gutxikoak ere bai. Askaritan, osoko ogiarekin lagundu behar litzateke gazta, frutarekin edo fruitu lehor ez gazituekin.

Plater gainerreak prestatzeko

Mozzarella erdiondua ezinbestekoa da plater gainerreak prestatzeko (pizzak egiteko, adibidez, eta labean sartu eta gazta urtuzko geruza bat izango duten pasta platerak egiteko). Parmako gazta ere erabiltzen da -batez ere birrindua- plater gainerreak prestatzeko. Erretilua labean sartzen dugunean, 10 zentimetroko tartea utziko dugu grillaren eta bien artean. Horrela, gazta ez da gehiegi gorrituko edo erreko. Camembert eta brie gazta ere asko erabiltzen dira gainerretzeko, batez ere txerri azpizuna, patata egosiak eta azalore egosia prestatzen denean. Aski da grillaren beroalditxo bat ematea gainerrea ezin hobea atera dadin.

Diabetesa dutenentzat

1 motako diabetesa duten pertsonek zailtasunak izaten dituzte elikagaien karbohidratoak ongi metabolizatzeko eta, horregatik, intsulina behar izaten dute. 2 motako diabetesa dutenek ere izaten dute zailtasun hori, baina ez da izaten hain nabarmena. Edonola ere, gaztek ez dute karbohidrato askorik ematen. Egia da, hala ere, 1 eta 2 motako diabetesak izanez gero, epe luzera arrisku handiagoa izaten dela bihotz-hodietako gaitzak agertzeko. Horregatik, maiz jateko, gatz eta gantz saturatu gutxi dituzten elikagaiak hautatu behar dira. Gida honetan aztertu ditugun gazten artean, honako hauek dira egokienak diabetikoentzat: gazta freskoak (50 gramotik beherako errazioetan) eta gantz eta gatz gutxikoak. Errazio txikia jaten bada, edozein gazta da bateragarria dieta osasungarriarekin.

Gozogintzan erabiltzeko

Mascarpone gazta da onentsuena gozogintzako errezetak prestatzeko, baita zabaltzekoak diren gaztak ere. Testura krematsua izaten dute, zapore leuna eta gantz ugari, eta, horrexegatik, aukera ugari eskaintzen dituzte pastel krematsuak egiteko, mousseak, betegarriak eta tarta hotz eta beroak. Burgosko gazta freskoa eta feta gazta oso egokiak dira eztiarekin eta marmeladekin laguntzeko, baita kremak, mousseak eta flanak egiteko ere.

Pastak laguntzeko

Gazta gogorrak edo erdigogorrak eta gantz ugari dutenak dira egokienak birrindu eta pasta platerak laguntzeko, gainerretzen ibili beharrik gabe. Hauek dira gaztarik erabilienak: Parmakoa, ardi gazta ondua (Idiazabal edo Erronkari), Mantxako gazta ondua eta Mahon gazta zaharra. Beti da hobea erabiltzeko unean bertan birrintzea gazta, lurrinik eta ñabardurarik galdu ez dezan.

Postre gisa hartzeko

Ia guztiak har daitezke postrean, ontze denbora gorabehera. Gazta ondua oso esker onekoa da kontrasteekin, adibidez fruitu lehor batzuek eta gozo batek lagunduta (marmelada, eztia edo jelea). Intxaur ogiari edo mahaspasa ogiari xerra batzuk moztu eta aski goxoa gelditzen da gazta xerra fin batzuk gainean jarrita. Beste aukera bat: fruta konpota bat cabrales gaztaren koilarakadatxo batzuekin konbinatzea edo roquefort gaztarekin. Gazta mota hori bizia gertatzen bazaigu, esne gain hotzarekin arindu dezakegu: koilarakadatxo batzuk bota eta ongi eragin, testura krematsua eta zapore leunagoa eman arte. Konbinazio bikaina da, bestalde, fruta entsalada edo mazedonia bat eta Mantxako gazta xerratxo batzuk elkartzea, eta oliba olio haritxo batekin ontzea.

Entsaladak egiteko

Oso egokiak dira gazta fresko eta zuriak, testura gurikoak (mozzarella freskoa, Burgosko gazta edo feta gazta), zapore leuna eta trinkotasun delikatua baitute. Gazta erdionduak ere erabil ditzakegu, laukitxoetan moztuta, entsaladari min ukitua emateko. Hori oso ongi dator frutekin konbinatzeko, adibidez laranja eta mertxika zatitxoekin. Edam gazta aparta da entsaladetan erabiltzeko, zati txikiak eginda eta fruitu lehor txigortu batzuekin lagunduta; gazta hori zapore leunekoa da, eta fruitu lehorrek ederki orekatzen dute haren zaporea.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak