Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Margarinas : Manteiga ou margarina?

Todas teñen un aspecto moi parecido e, ao mesmo tempo, notables diferenzas. Así que é importante mirar a etiqueta e aprender a descifrala.

Manteiga ou margarina?

Cando se fala de margarina, xorde sempre a eterna pregunta: é mellor este produto ou é preferible optar pola manteiga? Co paso do tempo, a forma en que percibimos estes produtos cambiou, así como o coñecemento sobre eles. Ata hai uns anos a manteiga estaba mal vista dalgún xeito debido a que está composta por graxas de orixe animal, que tradicionalmente se asociaron cun maior risco de enfermidades cardiovasculares. Por iso se optaba pola margarina, composta en moitos casos de aceites e graxas de orixe vexetal, aínda que tampouco gozou de boa reputación, xa que é “menos natural” que a manteiga.

Nos últimos dez anos o consumo de manteiga foi aumentando pouco a pouco (de 0,24 kg por persoa en 2010 a 0,34 g / persoa en 2019), quizais porque ten unha imaxe cada vez mellor, mentres que a de margarina non diminuíu significativamente (de 0,81 kg / persoa en 2010 a 0,59 kg / persoa en 2019). En calquera caso, esta última segue a ser máis consumida que a primeira. As características da manteiga son uniformes, é dicir, todas as marcas teñen máis ou menos a mesma composición (aínda que pode haber diferenzas entre elas con respecto a aspectos como o sabor). Non obstante, a composición da margarina cambia moito dun produto a outro.

Hoxe sabemos que a manteiga non é tan mala como se pensaba no pasado, aínda que moitos estudos indican que é preferible reducir o consumo de graxa saturada e substituílo por graxa insaturada. É por iso que algunhas entidades como a Fundación do Corazón de Estados Unidos ou a Universidade de Harvard indican que é preferible consumir margarina branda (é dicir, rica en aceites en lugar de graxas), baixa en graxa e sen graxas trans. En calquera caso, non debemos esquecer que o debate entre a manteiga e a margarina é un falso dilema. No seu lugar, sen dúbida, é preferible o aceite de oliva, máis saudable e accesible na nosa contorna.

Conclusións

Debemos ter claro que a margarina, como o resto de graxas (por exemplo, a manteiga), non se pode considerar sa. Non obstante, hai grandes diferenzas entre as distintas marcas, tanto na cantidade de graxa que conteñen como no tipo de aceites e graxas que as compoñen. Dende o punto de vista da calidade comercial é máis apreciada a margarina cun alto contido de graxa, como Tulipán Original (80 %) ou Flora Esencia (70 %), pero normalmente isto colide cos aspectos nutricionais.

En canto á composición, é preferible que teñan pouca graxa saturada e teñan altas proporcións de graxa poliinsaturada. É dicir, deberiamos optar por margarinas compostas principalmente por aceites saudables, como a oliva virxe extra, a colza e o liño, con poucas proporcións de graxas, entre as que sería mellor optar por algunhas como o coco e o karité, en lugar da graxa de palma. Tendo en conta todo isto, os produtos máis recomendables son Flora Esencia e Flora Original. Se tamén temos en conta a relación calidadeprezo, é preferible esta última.

Que comemos cando tomamos unha torrada con margarina?

Se facemos unha media tendo en conta os valores dos produtos analizados nesta guía, cada porción de margarina (10 g) achega 51 Kcal e 5,7 g de graxas (1,7 g de graxas saturadas).

  • 51 kcal é a enerxía proporcionada por dúas galletas María.
  • 5,7 g é a cantidade de graxas que achegan cinco onzas (20 g) de chocolate con leite.
  • 1,7 g é a cantidade de graxa saturada que proporciona un iogur natural (125 g).

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións