Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Margarinas : A información nutricional

Todas teñen un aspecto moi parecido e, ao mesmo tempo, notables diferenzas. Así que é importante mirar a etiqueta e aprender a descifrala.

A información nutricional

Composta principalmente por graxas, a cantidade de hidratos de carbono, azucres, proteínas e fibra é practicamente nula. É dicir, os datos máis relevantes son a enerxía, a cantidade de graxa e a proporción de graxa saturada. Son precisamente os que determinan a puntuación no sistema Nutri-Score, de xeito que cinco dos produtos analizados obteñen un C (Ligeresa, Flora Original, Flora Esencia, Flora Proactiv e Delínea), mentres que o resto obtén un D (Artua, Tulipán Original, Roda, Puleva e Tulipán sin aceite de palma).

O sal presenta valores baixos en todos os produtos analizados (o máis alto encontrámolo en Puleva, cun 0,76 %, cando a cantidade considérase excesiva a partir de 1,25 %). A pesar diso, é o nutriente o que determina a diferenza na puntuación Nutri-Score en produtos como Roda (0,5 %), Puleva (0,4 %) e Tulipán sin aceite de palma (0,7 %). É por iso que este último obtén unha puntuación peor que outros que proporcionan máis enerxía e teñen máis graxa e graxa saturada, como Delínea. Lembremos que o sistema Nutri-Score ten en conta a cantidade de graxa e graxa saturada, sen ter en conta o contido doutros tipos de graxas (omega 3, monoinsaturadas…) nin a súa orixe (liño, coco…), así que sempre debemos complementar esa información coa que aparece na lista de ingredientes e na táboa nutricional.

Entón, cal é mellor? 

Se nos centramos nos detalles, é moi complexo facer unha avaliación nutricional deste tipo de produtos. Sabemos, por exemplo, que o aceite de oliva virxe extra é saudable (aínda que perde parte das súas virtudes durante o quecemento ao que está sometido durante a elaboración destes produtos debido ao deterioro dalgúns dos seus compostos, como os antioxidantes), pero é máis difícil avaliar outros aceites e graxas menos empregados, como a graxa de karité, porque hai poucos estudos ao respecto.

Ademais, nos produtos analizados que conteñen mesturas de diferentes aceites e graxas nun formato específico, emitir un veredicto é case imposible; máis aínda cando non indican a proporción concreta na que se encontran estes ingredientes (só é obrigatorio cando algún deles destaca dalgún xeito no envase). Ademais, moitas das marcas analizadas non mostran a proporción de graxas monoinsaturadas e poliinsaturadas na información nutricional. É unha información voluntaria, pero neste tipo de produtos agradeceríase a súa inclusión, porque ten especial relevancia.

O que si sabemos é que as graxas non son tan malas como se pensaba anteriormente. E algo semellante se pode dicir para as graxas saturadas. A pesar da súa demonización, non se poden meter todas no mesmo saco, porque non son todas iguais nin teñen o mesmo efecto sobre a saúde. En calquera caso, as recomendacións máis conservadoras recomendan indican que reducir o consumo de graxas saturadas ou substituílas parcialmente por graxas insaturadas pode reducir un poucoa incidencia de enfermidades de compracardiovasculares. É esta perspectiva a que empregaremos para avaliar estes produtos co fin de simplificar e facer manexable a análise.

Entre os produtos que mostran a información nutricional máis completa, os que presentan os valores máis interesantes a primeira vista son Flora Original, Flora Proactiv e Puleva, xa que a súa proporción de graxas poliinsaturadas é notable, co que supera á de graxas monoinsaturadas e saturadas.

Neste sentido, o peor sería Tulipán Original, que é a que ten unha maior proporción de graxa saturada (34 %). Isto débese non só aos ingredientes que a compoñen (graxa de palma e aceite de xirasol), senón tamén á cantidade en que se atopan (80 %). Séguelle Artua e Puleva (ambos cun 19 %). No extremo oposto atópanse en Ligeresa, cun 11 % de graxa saturada e Tulipán sin aceite de palma, cun 12 %, que presentan valores baixos deste tipo de graxas debido a que son tamén as que conteñen menos cantidade de graxa total.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións