Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

: Manual de boas prácticas para uns ollos pegados á tecnoloxía

Non hai que entrar en pánico: os dispositivos dixitais non producen cegueira. Pero isto non significa que non poidan facer dano. Hai moitas razóns para reducir o número de horas que pasamos diante deles. Adoptar unha serie de medidas de hixiene visual reducirán a posibilidade de padecer trastornos tan molestos como irreversibles.

Manual de boas prácticas para uns ollos pegados á tecnoloxía

As pantallas (tipo PC ou Mac) coas que traballamos deben situarse entre os 50 e 70 cm de distancia, nunca a menos de 40 cm, xa que a fatiga e as demandas visuais a esa distancia son moi altas. Teñen que estar a 10-20 graos por baixo da liña da mirada e debemos sentarnos cos pés apoiados no chan, as costas apoiadas na zona lumbar e a posición dos xeonllos en ángulo de 90º.

De cando en vez hai que descansar (o ideal é cada 45 minutos) para movernos, facer estiramentos e aproveitar para pestanexar. Mentres traballamos hai que mirar de lonxe cando sexa posible e realizar a regra 20/20/20: cada 20 minutos mirar durante 20 segundos a unha distancia de 20 pés (6 metros).

A imaxe da pantalla debe ser estable, nítida e sen escintileos. Para evitar encandeamentos hai que colocar a pantalla lonxe das fiestras, que estarán cubertas con cortinas ou persianas. Para reducir a posibilidade de fatiga visual é moi importante elixir un bo monitor, coa resolución adecuada. Para que non se canse o ollo, o ideal é que a pantalla teña unha taxa de refresco –que é o número de veces que un monitor actualiza a imaxe nun segundo–, duns 120 Hz, que significará que a imaxe se actualiza cada 120 segundos. O mínimo para que o ollo non perciba o tremor na pantalla sería un monitor cunha taxa de refresco de 50 Hz (a maioría dos móbiles teñen 60 Hz, pero hainos de 90 Hz).

A iluminación. A cantidade de luz que haxa na habitación constitúe un factor fundamental xa que, canto menos iluminada, máis fixaremos a vista na pantalla e tenderemos a pestanexar menos. É importante que haxa un equilibrio entre a luz que proxecta o monitor e a do ambiente. Sempre é mellor a natural, pero se ten que ser artificial, mellor evitar os fluorescentes.

Refréscate con bágoas artificiais. Recoméndanse aquelas que se poden mercar sen receita médica e que só achegan humidade ao ollo. O ideal son as que veñen en monodoses, sen conservantes (xa que imos usar o produto con frecuencia) e con ácido hialurónico, polas súas calidades hidratantes.

A pantalla debe estar limpa, xa que as partículas de po que quedan adheridas poden agravar a irritación ocular.

Existen ‘apps’ para móbiles que escurecen a pantalla, e avísante de que xa levas moito tempo pegado a ela ou que as condicións de falta de luz non son as máis adecuadas. Ata te alertan se te atopas a unha distancia demasiado curta (menos de 30 cm xa é motivo para chamarche a atención).

A luz azul está nas pantallas e dispositivos, pero tamén no sol. Necesitámola para regular ben os ritmos circadianos, xa que inflúe sobre a activación e supresión da melatonina, que nos axuda a regular o sono. É importante que o último que fagamos antes de durmir non sexa mirar á pantalla, xa que o bloqueo da luz azul durante a noite vai producir unha maior activación na secreción de melatonina, o que se traduce nunha mellora na calidade do soño.

Fíxa un día á semana e intenta pasalo libre de pantallas. Se tes fillos, recorda que ti es o mellor exemplo para eles.

Pasar tempo ao aire libre é esencial para un desenvolvemento ocular normal nos nenos. Segundo a Academia Americana de Oftalmoloxía, 40 minutos de aire libre ao día poden reducir a miopía. Outro traballo publicado en The Lancet asegura que a exposición á luz solar (sen mirar directamente) estimula a produción de dopamina, un neurotransmisor do sistema nervioso que impide que o globo ocular se alongue, que é o que causa a miopía.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións