Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Os datos, informacións, interpretacións e cualificacións que aparecen nesta información corresponden exclusivamente ao momento en que se realizaron e teñen, polo tanto, unha vixencia limitada.

: Dieta cetoxénica: “Eu perdín 10 quilos comendo beicon”

A DIETA KETO CONSISTE EN REDUCIR AO MÍNIMO A INXESTA DE CARBOHIDRATOS E DARLLES PRIORIDADE ÁS GRAXAS. É A MÁIS BUSCADA EN INTERNET E PRESÉNTASE COMO UNHA SOLUCIÓN NOVIDOSA PARA ADELGAZAR, PERO NON O É. ANALIZAMOS QUE PROPÓN ESTA DIETA E CALES SON OS SEUS EFECTOS.

As graxas como combustible

Que o principal combustible do noso organismo proceda das graxas ten consecuencias metabólicas. Se case non inxerimos hidratos de carbono e esgotamos nosas reservas de glucóxeno, comezaremos a utilizar as graxas como fonte de enerxía, tanto as inxeridas como as propias. Este proceso, chamado cetoxénese (ketogenesis, en inglés), é o que lle dá o nome á dieta e o que se utiliza para promocionala. Os reclamos son rechamantes (“converte o teu corpo nunha máquina queimagraxas” ou “adelgaza comendo beicon”), pero a realidade non é tan sinxela.

Promesas… e problemas

Diversas promesas acompañan a dieta cetoxénica. Entre as principais, que é eficaz para adelgazar e que pon baixo control a diabetes de tipo 2. Que di a evidencia? Segundo estudos recentes, como unha metaanálise (2015) da Harvard Medical School, as dietas baixas en carbohidratos e, en particular, as cetoxénicas, son mellores que as dietas baixas en graxas para perder peso a curto e medio prazo. Á súa vez, a redución de carbohidratos na dieta mellora algúns marcadores, como o azucre en sangue, o colesterol, os triglicéridos, a graxa total e a abdominal. Soa ben. Por que, entón, non é a panacea? Por dúas razóns fundamentais.

A primeira é que, mentres se realiza, ten algúns efectos adversos (ver gráfico). Un compendio de secuelas negativas para o beneficio puntual que xera. A segunda razón que pon en dúbida esta dieta atópase nos mesmos estudos que documentan os seus beneficios: a súa eficacia só está demostrada a curto e medio prazo (entre seis meses e dous anos), pero non hai probas de que se manteña. Non é un detalle menor. “Para perder peso ou obter calquera outro beneficio atribuíble á dieta, unha das claves máis importantes é a adherencia ao plan de alimentación”, explica o dietista-nutricionista Julio Basulto. É dicir, que poidamos sostelo no tempo, non só durante seis semanas, dez meses ou tres anos, senón durante toda a vida. E isto é moi complicado de lograr cando se restrinxe o consumo dun gran número de alimentos, incluíndo algúns que son saudables, como as legumes ou as froitas. “A dieta cetoxénica, ademais de ser moi restritiva, afástase dun patrón de dieta sa”, subliña. Este é un dos seus principais problemas. 

Así, aínda que no inmediato se consigan notables resultados, “ninguén quere perder peso e logo recuperalo, senón manter a perda co paso dos anos sen perder a saúde no intento”, apunta Basulto. O aburrimento, a monotonía e a fartura para comer (ou non comer) sempre o mesmo dificulta que se constrúa un hábito. Moitas veces, estas dietas acábanse abandonando ou interrompendo con enchentes de todo aquilo que está prohibido, co seu conseguinte efecto rebote. “Esta dieta ten beneficios a curto prazo, limitados no tempo, non está exenta de riscos e é difícil de seguir”, resume o dietista-nutricionista Juan Revenga. “Se fose tan marabillosa, fácil e exitosa… estariamos agora con estas dúbidas?”, pregúntase, e agrega que este método para adelgazar é, en realidade, moi antigo.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións