Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Os datos, informacións, interpretacións e cualificacións que aparecen nesta información corresponden exclusivamente ao momento en que se realizaron e teñen, polo tanto, unha vixencia limitada.

: As idades da nutrición: alimentación infantil de 3 a 11 anos

O primeiro contacto cos hábitos saudables. A diversificación alimentaria que se iniciou a partir dos 6 meses de idade irase moldeando durante toda a vida. A partir dos 3 anos, coa incorporación dos alimentos con risco de atragoamento, a alimentación dos pequenos poderá ser a mesma que a dos adultos. Nesta etapa, a forma en que se fomente unha alimentación saudable posiblemente teña consecuencias na relación que os nenos terán coa comida, tanto a curto como a longo prazo.

Non todos os nenos comen igual

A alimentación saudable debe satisfacer os requirimentos de enerxía e nutrientes. Malia que esta é só una das características que debe cumprir unha alimentación saudable, é posible que sexa un dos aspectos que máis preocupan ás nais e pais (ou outros familiares ou coidadores): que os nenos e nenas coman suficiente para cubrir os seus requirimentos nutricionais e permitir o seu desenvolvemento físico e intelectual óptimo.

Aínda que é certo que para cada idade, sexo e estado fisiolóxico (embarazo e lactación) se estimaron uns requirimentos nutricionais medios diarios, vale a pena recordar que ditas estimacións son moi incertas e contan cunha ampla variabilidade. Por exemplo, segundo a Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA), un neno de 4 anos podería requirir (de media) entre 1.250 kcal e 1.970kcal ao día. Ambas inxestas serían perfectamente normais e visiblemente diferentes, especialmente se comparásemos individuos situados nos dous extremos. É dicir, existen nenos e nenas que comerán máis e outros que comerán moito menos, e non é posible saber de certo quen necesita que. Xustamente por esa razón debemos permitir que sexan eles os que se regulen, seguindo os sinais innatos de fame e saciedade.

O mesmo pasa con todos os nutrientes. Ata aqueles que consideramos clave e mellor estudados como, por exemplo, o calcio. A EFSA estimou que os requirimentos medios de calcio ao día en nenos e nenas de entre 4 e 10 anos de idade son de 680 mg. Con todo, o mesmo organismo concluíu que, debido á falta de coñecemento sobre a variabilidade dos requirimentos de calcio entre os diferentes nenos e nenas da mesma idade, se aumentarían os requirimentos a 800 mg/día para asegurar que se cobren as necesidades de calcio da maioría da poboación.

En relación ao medo que moitos proxenitores e coidadores senten con respecto a que a inxesta de alimentos puidese resultar insuficiente para cubrir os requirimentos nutricionais dos máis pequenos, convén recordar que estamos nunha sociedade de sobreconsumo, na que os principais problemas derivan do exceso e non do déficit, e na que as taxas de sobrepeso e obesidade infantil alcanzan xa, por desgraza, o 40 %, segundo o estudo sobre Hábitos Alimentarios e Estado Nutricional da Poboación Española (ENPE) da Fundación Eroski.

En conclusión, resulta moi difícil establecer que cantidade de alimentos debemos ofrecer a cada neno para asegurar que a alimentación sexa suficiente, xa que a cantidade necesaria para uns e outros pode ser moi diferente. O máis sensato é propoñer unha cantidade razoable de alimentos saudables e que sexan eles os que decidan canto necesitan comer. Tamén convén explorar as preferencias e actitudes dos nenos e nenas en relación ás diferentes formas de preparar os alimentos. Recoméndase usar con maior frecuencia o fervido, o vapor, a prancha e o forno, e deixar a fritura como unha técnica culinaria de uso esporádico.

Pequenos cambios para comer mellor

MÁIS

  • Froitas e hortalizas
  • Legumes
  • Froitos secos
  • Vida activa e social

CAMBIAR A

  • Auga
  • Alimentos integrais
  • Aceite de oliva virxe
  • Alimentos de tempada e proximidade

MENOS

  • Sal
  • Azucres
  • Carne vermella e procesada
  • Alimentos ultraprocesados

Fonte: Pequenos cambios para comer mellor, Generalitat de Catalunya.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións