Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Guía de compra: lasaña : A mellor elección

É unha das receitas que máis evolucionou nos últimos anos e tamén una das máis versátiles. Ademais de carne, admite verduras, peixe ou ovo, algúns dos seus aliados máis saudables

A mellor elección

COMPRAR E LISTO: UNA AFECCIÓN QUE MEDRA

É difícil saber canta lasaña consomen os españois, especialmente se se fai na casa ou se toma en restaurantes. Imposible de adiviñar. Non existen datos oficiais tan concretos, “pero seguro que todos comeron lasaña unha ou dúas veces na súa vida”, aventura Nicoletta Negrini. O que si revelan as análises das novas tendencias de consumo é que os pratos precociñados, aqueles listos para consumir, cada vez están máis presentes nos nosos fogares. Afírmao un informe do Ministerio de Sanidade e Consumo, titulado Las tendencias del consumo y del consumirdor en el siglo XXI. Así, entre 2013 e 2014, segundo o Ministerio de Agricultura e Pesca, Alimentación e Medio Ambiente (MAPAMA), o consumo per cápita de pratos preparados subiu case un 12 %. E a lasaña é unha das eleccións principais. Nicoletta Negrini explícanos o porqué: “Son pratos que requiren dedicación. A lasaña caseira, por exemplo, necesita unhas seis horas; xa que só a salsa leva dúas ou tres”. Recorrer a unha precociñada permite aforrar todo ese tempo.

CLAVES PARA ESCOLLER BEN

Elixir a mellor lasaña non é fácil. Non todos temos os mesmos gustos, nin a mesma situación económica ou de saúde, nin sequera nos impoñemos as mesmas esixencias nutricionais. Cada persoa é un mundo. O nutricionista Ramón de Cangas establece unha ración de consumo ración razoable para unha persoa sa: “entre 200 e 250 gramos, pero por tradición ou por consumo habitual”, puntualiza. Porque “se nos referimos ao valor calórico, tamén dependerá da persoa (o seu estado fisiolóxico, a súa actividade física, as súas patoloxías, o resto de alimentos inxeridos) e, se falamos dos seus ingredientes, haberá que ter en conta o resto de comidas do día”. Así, entre as opcións do semáforo nutricional, propoñemos as seguintes opcións, tendo en conta diferentes condicionantes:

  • Reduce a ración. Tomar 250 gramos de lasaña (o tradicional) supón unha inxesta de enerxía, graxa, graxas saturadas, azucres e sal por encima do recomendado nunha comida (2 000 kcal, 70 g de graxa, 20 g de graxa saturada, 90 g de azucres e 5 g de sal). Xa que logo, convén reducir a ración a 100 gramos. De feito, as marcas comerciais adoitan establecer a súa información nutricional tomando como referencia 100 gramos de produto, tal e como marca o Regulamento europeo 1169/2011 sobre a información alimentaria facilitada ao consumidor.
  • Vixía os ingredientes. Elixe lasañas elaboradas con ingredientes que che permitan coidar o teu perfil nutricional: leite desnatado, pasta integral e verduras. Así aseguras uns valores de enerxía, graxa, graxa saturada e azucres máis saudables. Neste sentido, hai que vixiar o sal, un nutriente que é intrínseco aos pratos preparados e que os converte nunha opción ocasional.
  • Mellor de verduras. Entre as diferentes opcións do semáforo nutricional, de media, as lasañas de carne contan con valores máis elevados dos diferentes nutrientes analizados. Especialmente de sal. Por iso é polo que, as lasañas de verduras sexan unha mellor opción nutricional.
  • Mellor conxelada ou refrixerada? A diferenza non é relevante. O proceso de conxelación apenas afecta o contido nutricional dos alimentos, aínda que convén recordar que sempre hai risco de alterar algunha das súas calidades, do mesmo xeito que sucede cos alimentos frescos: a perda de nutrientes que poden experimentar desde que se colleitan e se preparan ata o seu consumo pode ser igual ou maior a as alteracións durante a conxelación. Así pois, os alimentos conxelados de xeito seguro e adecuado non teñen nada que envexarlles aos frescos.
  • O prezo depende da marca. No prezo non importa que o recheo sexa de carne ou de verduras. O que de verdade inflúe é a marca. Tendo en conta unha ración de 100 gramos e as opcións refrixeradas, as opcións máis caras duplican o custo das máis económicas. Mentres, nas conxeladas, os prezos achéganse máis entre marcas e, de media, as máis onerosas teñen un custo un 50 % máis elevado.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións