Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Guía de compra queixos : Características nutricionais

Cada persoa toma 8 quilos de queixo ao ano, un produto cun incuestionable contido en nutrientes que van máis alá do calcio

Características nutricionais

O seu lugar na dieta

As guías de alimentación sempre inclúen o queixo dentro das súas recomendacións, e fano polo seu incuestionable contido en nutrientes, que non terminan no calcio, como se amplía máis adiante. En todo caso, como se pode comprobar no semáforo nutricional, determinados queixos poden supoñer unha achega notable de graxas saturadas e sal, algo que se ten en conta á hora de elaborar recomendacións dirixidas á poboación. As actuais guías de referencia en España, editadas de forma conxunta pola Sociedade Española de Nutrición Comunitaria e a Sociedade Española de Medicamento de Familia e Comunitaria, indican que os queixos frescos e desnatados presentan un menor contido en graxa saturada, algo que convén ter presente á hora de planificar os nosos menús. En persoas maiores, estas guías propoñen que os queixos seleccionados sexan sempre baixos en graxas, dado que as súas necesidades enerxéticas son menores.

O certo é que as citadas guías aconsellan consumir de dúas a catro racións de lácteos ao día, e unha delas pode ser unha porción individual de queixo fresco (80-150 g) ou entre dúas e tres talladas de queixo curado ou semicurado (40-60 g). Se comparamos estas cifras coa inxestión real en España, que ascende a uns 26 gramos de queixo por persoa e día, veremos que non estamos ante unha situación preocupante. E máis ao comprobar que a maioría do queixo inxerido é fresco, cuxo contido en graxas saturadas é moi inferior ao presente en queixos curados e madurados (tipo Manchego).

No entanto, os queixos non son todos iguais. No semáforo pódese observar que os curados, os semicurados e mesmo o queixo tenro achegan notables cantidades de sal e de graxas saturadas. Estas cifras son inferiores nos queixos frescos, aínda que a ración de consumo habitual tende a ser maior -ao redor de 100 gramos, o dobre dos outros queixos-, polo que no semáforo non aparecen diferenzas significativas. Sucede ao revés cos queixos infantís ou en porcións, así como co queixo fundido ou relado, cuxa ración de consumo é menor -entre 19 e 23 gramos-, polo que o consumo total destes nutrientes tamén é menor. Un elevado consumo de determinados queixos supoñerá inxerir unha alta cantidade de graxas saturadas e sal. Non debemos esquecer, por tanto, que é importante gozar con moderación destes manxares.

Un dato importante é que, na actualidade, dispoñemos no mercado de queixos cun baixo contido nestes dous nutrientes, como os queixos baixos en graxa (sobre todo, se son 0 %) e tamén baixos en sal. Pero, mesmo se se escollen queixos cun alto contido en graxas saturadas ou sal, basta con reducir o tamaño da ración para que a súa presenza na nosa dieta diminúa. Unha interesante maneira de facelo é consumir de forma habitual o queixo xunto a alimentos saudables, como un bocadillo con pan integral sen sal, unha ensalada vexetal ou acompañado dunha presada de froitos secos ao natural. A imaxinación e as ganas de explorar novos sabores darán lugar a almorzos e merendas de incuestionable valor nutricional.

Semáforo nutricional

No semáforo incluímos diversos tipos de queixo, agrupados por diferentes categorías. Non están todos, dado que existen moitísimas variedades en España, pero é unha fotografía bastante fidedigna da composición dos queixos máis consumidos no noso país. Un detalle fundamental que cómpre ter en conta é que no semáforo nutricional non se agrupan os nutrientes en función dun peso fixo do alimento (por exemplo, 100 gramos), senón en función da ración habitual de consumo. Por iso, os queixos cun menor contido calórico (coma o fresco, cuxa ración é de 100 gramos) poden achegar unha cantidade similar de enerxía ca outros que presentan máis calorías, pero cuxa ración de consumo é menor, como os queixos curados (a súa ración é de 50 gramos).

Como se pode comprobar, ningún dos queixos achega azucres de maneira relevante. Case todos conteñen unha importante cantidade de sal, excepto os queixos “saudables”, o queixo relado e algúns queixos infantís ou en porcións; estes dous últimos, pola súa menor ración de consumo. Convén ter en conta que non é o mesmo un queixo baixo en sal ca un queixo sen sal.

  • Un queixo posúe un baixo contido de sodio ou en sal se non contén máis de 0,12 g de sodio (ou 0,3 g de sal) por cada 100 g de alimento.
  • Se a súa achega é menor a 0,04 g de sodio (ou 0,1 g de sal), pódese declarar que é un alimento con moi baixo contido de sodio/sal.
  • Cando se indica “sen sodio” ou “sen sal”, o alimento non terá máis de 0,005 g de sodio ou 0,01 g de sal.

A pesar de que non se incluíron os queixos sen lactosa, a súa composición nutricional (excepto en canto á lactosa) é moi similar aos queixos aos que non se lles eliminou este nutriente. É importante lembrar que estes produtos só son recomendables para aquelas persoas cun diagnóstico fiable de intolerancia á lactosa.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións